Akvariegaraget

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • jozi81
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1416518363.959478.jpg
Visningar: 1
Storlek: 236,3 KB
ID: 2164781
    Love!

    Lämna en kommentar:


  • jozi81
    svarade
    Ursprungligen postat av ettfettbranamn
    "Whats wrong with my stingray, it's getting fatter and fatter omgomg it burst into smaller rays!!!"
    Haha, vet folk som nästan skulle kunna säga sådär, och mena det...

    Lämna en kommentar:


  • ettfettbranamn
    svarade
    "Whats wrong with my stingray, it's getting fatter and fatter omgomg it burst into smaller rays!!!"

    Lämna en kommentar:


  • jozi81
    svarade
    Ursprungligen postat av ettfettbranamn
    Det kommer sämre akvarister har lyckats haha..
    Hahahaaaa

    Tack.

    Tror jag [emoji2]

    Lämna en kommentar:


  • ettfettbranamn
    svarade
    Det kommer sämre akvarister har lyckats haha..

    Lämna en kommentar:


  • jozi81
    svarade
    Ursprungligen postat av ettfettbranamn
    Haha.. Nua, lagom stora för att överleva även den gravidaste leopoldi.. De får cravings.. Har sett dem äta extremt oväntade fiskar iom graviditet..
    Åååååååååå jag vill ha en gravid leopoldi!!!

    Lämna en kommentar:


  • ettfettbranamn
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Den gillar du bara för att namnet är så häftigt.....
    Haha.. Nua, lagom stora för att överleva även den gravidaste leopoldi.. De får cravings.. Har sett dem äta extremt oväntade fiskar iom graviditet..

    Lämna en kommentar:


  • jozi81
    svarade
    Ursprungligen postat av ettfettbranamn
    Satanoperca deamon?
    Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1416300085.310536.jpg
Visningar: 1
Storlek: 184,4 KB
ID: 2164721

    Mm, redan gjort bort mig med dom... Alla dog strax efter denna bilden...
    Allt gick bra till 20 cm, sen gick det åt...
    Alla fick hudproblem, alla svullnade upp, alla slutade äta... Inga andra fiskar påverkade.
    Fel vatten helt enkelt, utan osmos en omöjlighet här uppe... Men damn om man hade kunna ha automatiskt vattenbyte med rätt kvalitet, hade inte tvekat en sekund.

    Då är nog altifrons lättare, får kolla listorna lite [emoji2]

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Den gillar du bara för att namnet är så häftigt.....

    Lämna en kommentar:


  • ettfettbranamn
    svarade
    Satanoperca deamon?

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Är själv svag för Geophagus altifrons. En av de vackraste jordätarna över huvud taget. Fullt utväxt en ren dröm.

    Lämna en kommentar:


  • jozi81
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Mycket läckert att titta på Gillar verkligen att du fixat lite inredning och inte bara ett tomt kar med fisk. Växterna och rötterna samt ett sandlager som faktiskt är värd namnet gör ju att miljön hjälper att skapa en illusion av att det är ute i naturen.
    Tror du gör bort dig om du skaffar linser för ett bredare ljus. Just nu så kan ju fiskarna glida in och ut i ljuset. Tycker det här är mkt snyggare. Men det är bara vad jag tycker förstås Spännande att se hur de reagerar när hela gänget släpps i.
    Tackar blåvinge!

    Linser dock beställda, läste en del igår kväll och dom gör tydligen bra ljus till fantastiskt ljus, bättre spridning mellan kanalerna så stick undvikes samt framförallt mera ljus. Kan ju justera höjden så att samma effekt uppnås ändå.

    Linserna var "billiga" så för knappa tusenlappen uppgraderades samtliga 3 armaturerna!

    Sen vet jag just nu inte riktigt vad "gänget" kommer innebära förutom L25 och L95. Datsen blir i det andra större karet, eldålen likaså. Satsar nog på SA besättning här.
    Kanske pearlsen åker i då dom är stora nog att inte hamna i onåd hos malarna och leon.

    Men vad fan ska jag ha som inte ligger på botten...
    Sugen på någon större jordätare...

    Lämna en kommentar:


  • jozi81
    svarade
    Akvariegaraget

    Ursprungligen postat av Likan
    Ser riktigt läckert ut! Vad är det för växt inne i vänstra hörnan? Den prickiga pannkakan/stekpannan är fin den med. :P
    Microsorum blablabla aka needleleaf, complements to Mathias Nilsson! Allt från hans nedlagda kar hamnade hos mig
    Senast redigerad av jozi81; 18 November 2014, 07:32. Anledning: a

    Lämna en kommentar:


  • HeidiH
    svarade
    Ursprungligen postat av jozi81
    Snabba svängar här...

    Men liten ointressant film på mina balzanii yngel, verkar bli ett gäng som klarar sig, kul faktiskt. Tänk 50 jordätare i dammen i sommar!
    Var ju en hel del yngel där! Kul!

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

    Lämna en kommentar:


  • Likan
    svarade
    Ser riktigt läckert ut! Vad är det för växt inne i vänstra hörnan? Den prickiga pannkakan/stekpannan är fin den med. :P

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...