Akvariegaraget

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • KristianE
    svarade
    Jag gav 6kr styck för neoner på Hornbach vilket är deras standardpris på minsta sorten. Men det blir ju några tusen om man ska ha lite fisk helt klart.
    Men du får inte vänta för länge med den storleken, en av mina sorgmantlar simmade runt med en neontetra stjärt utstickandes i mungipan ...

    Lämna en kommentar:


  • Live2Ride
    svarade
    Haha ja men precis. Det är ju en hel del att lära för oss glada amatörer :-)

    Lämna en kommentar:


  • jozi81
    svarade
    Ursprungligen postat av Live2Ride
    Snyggt inrett jozi. Önskar själv att jag hade ett bättre öga för inredning. Även om jag inte är missnöjd med mitt så skulle det kunna vara bättre. Försöker se och lära av er som kan det där :-).
    Tackar! Även om jag, precis som du, försöker lära mig. Här på zoopet är man ju blott en glad amatör.


    Sent from my iPad using Tapatalk HD

    Lämna en kommentar:


  • Live2Ride
    svarade
    Snyggt inrett jozi. Önskar själv att jag hade ett bättre öga för inredning. Även om jag inte är missnöjd med mitt så skulle det kunna vara bättre. Försöker se och lära av er som kan det där :-).

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av jozi81
    Word!


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    .

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • jozi81
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H
    ...crinium?

    //Inger
    Word!


    Sent from my iPad using Tapatalk HD

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    ...crinium?

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • jozi81
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H
    Så himla snyggt inrett kar med dessa stora rötter och Scalarerna . Men (enligt mig då) +:a till jättevallisar och kanske stora svärdsplantor, så dom har liksom någonting att "göra" - typ snirkla in sig bland en massa bladverk. Dessutom gillar ju Scalarer att lägga sina äggslingor på stora växter.
    Bara lite om vad jag tycker .

    //Inger
    Lite mer kommer nog hända, typ massor av crypto (den enda växt jag behärskar) mer rötter, löv, samt den växt jag nu tappade namnet på... Lökväxt, långa blad, valleform men grövre...

    Tack btw!!

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Så himla snyggt inrett kar med dessa stora rötter och Scalarerna . Men (enligt mig då) +:a till jättevallisar och kanske stora svärdsplantor, så dom har liksom någonting att "göra" - typ snirkla in sig bland en massa bladverk. Dessutom gillar ju Scalarer att lägga sina äggslingor på stora växter.
    Bara lite om vad jag tycker .

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    För jädra gôtt att se!

    Lämna en kommentar:


  • jozi81
    svarade
    Akvariegaraget

    Ursprungligen postat av ettfettbranamn
    Skulle inte underskatta 114.. Den är inte i klass med 24/25/panaque.. Vi snackar all in adonis om det är en hane..
    Mm, jo så är det nog, såg den faktiskt idag, dom är sjukt vackra. Får hoppas på en hanne då

    Ursprungligen postat av tonpet
    Åååå du vara bara tvungen å lägga ut en film också.... Jag som ligger i uppstarten och inte riktigt bestämt mig än vad jag vill ha, Scalarer igen eller all in på Diskus. Älskar denna helt underbara fina majestätiska fisk.
    Ja dom ser väldigt fina ut. För min egen del så är detta den finaste varianten av scalare, just i från Manapacuru. Tydliga silverfärgen och kolsvarta ränder och röd nacke och fenor som står rakt upp,,,, Ooooh

    Bara å gratulera och hoppas att du är nöjd, vilket jag tror. Lycka till
    Jag är supernöjd! Lite är det så att jag stoppade dom tills jag vet. För fina till rätt pris för att jag skulle släppa dom. Kanske blir discus tillslut här ändå...




    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    15 secs of bliss!
    Ser kanonfint ut!
    Man tackar, erkännande från levande legender värmer gött!


    Ursprungligen postat av KristianE
    Som jag skrev tidigare. 3-400 neontetror och det är ett av dom fetaste karen någonsin.
    Kan hålla med, dock tror jag jag passar om ingen ger mig ett sjukt bra pris!!
    Känner jag mig rätt trillar det nog ner lite större ciklider någon gång. Men då har dom ju iofs mat..

    Filmade helkarsfilm, knappt nå fisk men jag är så sjuuuukt nöjd med ljuset.
    Balzanii och scalarer är det fisk ni ser.


    Sen liten snutt på mina yngel! Gymnogheophagus balzanii
    38 st som börjar få lite storlek, dom går i 363 liter med alla mindre malar (137, 25, 114, 191, 203 och 90)
    Senast redigerad av jozi81; 30 January 2015, 18:05. Anledning: h

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Som jag skrev tidigare. 3-400 neontetror och det är ett av dom fetaste karen någonsin.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    15 secs of bliss!
    Ser kanonfint ut!

    Lämna en kommentar:


  • tonpet
    svarade
    Ursprungligen postat av jozi81
    En film på scalarerna, ni som kan sånt här, visst ser dom rätt ok ut!?
    http://youtu.be/oSPdYco4LWE
    Åååå du vara bara tvungen å lägga ut en film också.... Jag som ligger i uppstarten och inte riktigt bestämt mig än vad jag vill ha, Scalarer igen eller all in på Diskus. Älskar denna helt underbara fina majestätiska fisk.
    Ja dom ser väldigt fina ut. För min egen del så är detta den finaste varianten av scalare, just i från Manapacuru. Tydliga silverfärgen och kolsvarta ränder och röd nacke och fenor som står rakt upp,,,, Ooooh

    Bara å gratulera och hoppas att du är nöjd, vilket jag tror. Lycka till

    Lämna en kommentar:


  • ettfettbranamn
    svarade
    Skulle inte underskatta 114.. Den är inte i klass med 24/25/panaque.. Vi snackar all in adonis om det är en hane..

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...