Theres samlade akvarieeskapader.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Thessiell
    • June 2013
    • 46

    #46
    Theres samlade akvarieeskapader.

    Ursprungligen postat av ansjo
    http://www.youtube.com/watch?v=YRPnl...ature=youtu.be
    så kan man se filmen direkt i tråden.
    Oooh tackar! :-D Nu ska jag bara lyckas räkna ut hur jag får till det sådär med mobilen..

    Kommentar

    • Thessiell
      • June 2013
      • 46

      #47
      Theres samlade akvarieeskapader.

      Igår flyttade det in 2 små Kuhlis till, så nu är det 5 eller 6 st. Köpte fyra till att börja med, och dom var framme ganska mycket, sen gjorde jag en liten ommöblering och har sedan dess bara sett till 3 små trynen bland löven där de flyttade in och dom syntes inte alls till lika mycket. Sedan igår har jag sett 5st, och idag är dom och simmar runt och ligger på löven osv :-)

      Kommentar

      • Thessiell
        • June 2013
        • 46

        #48
        Theres samlade akvarieeskapader.

        Passade på att flytta några oanvända snäckor, de hade blivit avskärmade pga mittenparets revir, till högra sidan medan jag bytte vatten.
        En av hanarna som hållit till i stenarna la snabbt beslag på dem vilket resulterade till att de tre hanarna med snäckrevir skyfflar sand fram och tillbaka på varandra..

        Har även flyttat några körsbärsräkor från 180l till räkvasen där de verkar trivas, men det är nog inte så underligt när ingen försöker äta upp dem :-P

        Kommentar

        • HWH
          • March 2013
          • 2310

          #49
          Nä det är ju alltid en fördel att inte bli uppäten. Någon gång ska jag göra ett nytt försök med körsbärsräkor. Alla mina dog. Synd att de ska vara så dyra.
          /Helena,
          Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

          Kommentar

          • Thessiell
            • June 2013
            • 46

            #50
            Theres samlade akvarieeskapader.

            Ursprungligen postat av HWH
            Nä det är ju alltid en fördel att inte bli uppäten. Någon gång ska jag göra ett nytt försök med körsbärsräkor. Alla mina dog. Synd att de ska vara så dyra.
            Och det är ju få som inte tycker att en räka ser ytterst delikat ut.. Vi människor har det väldigt bra kan man sammanfatta det hela med :-)

            Körsbär brukar gå att hitta relativt billigt på tex Redbee :-) Och man behöver ju inte så många till att börja med, får man dem att överleva blir dom för det mesta fler.

            Kommentar

            • HWH
              • March 2013
              • 2310

              #51
              Ja det är så mysigt med räkor, de pysslar på i sitt eget tempo. Jag har fina Amano i köksakvariet. När jag står och gör sallad till middagen brukar ja kasta i en bit gurka som de med glädje kastar sig över.
              /Helena,
              Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

              Kommentar

              • Jens79
                • September 2013
                • 200

                #52
                Theres samlade akvarieeskapader.

                Har hört om grönsaker och räkor tidigare, men när jag skulle, till helgen, ge mina en skiva squash, så ratade de den (plus att den flöt).

                /Jens

                Kommentar

                • Thessiell
                  • June 2013
                  • 46

                  #53
                  Theres samlade akvarieeskapader.

                  När ja försökte ge mina körsbär gurka såg det ut såhär...

                  Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1383035103.753022.jpg
Visningar: 1
Storlek: 71,3 KB
ID: 2150318

                  Dvs, grillpinnen fick mer uppmärksamhet än gurkan :-P
                  Broccoli, ärtor, brysselkål och nässlor älskar dem däremot, men verkar vara olika för alla vad de tycker om. Mina räkor bryr sig in infall maten flyter eller inte, men oftast sätter jag fast den med en vanlig grillpinne, eller med en gaffel i stora :-)

                  Kommentar

                  • HWH
                    • March 2013
                    • 2310

                    #54
                    Underbar bild. Jag brukar köra i en sked i gurkan.
                    /Helena,
                    Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                    Kommentar

                    • Thessiell
                      • June 2013
                      • 46

                      #55
                      Theres samlade akvarieeskapader.

                      Jag är som förtjust i den måste jag säga :-) Det var första gången ja bjöd dom på nå roligare än vanlig räkmat och jag hade ju läst att gurka var populärt så förstå min besvikelse när dom bara var intresserade av pinnen :-P

                      IKlicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1383150334.332803.jpg
Visningar: 1
Storlek: 98,1 KB
ID: 2154320

                      Idag kom det ett paket! Ska bli intressant att pyssla med lite senare i november :-) Finner det väldigt fascinerande att man kan kläcka en fisk med ägg man fått i ett brev.

                      Kommentar

                      • Getingen
                        • August 2010
                        • 325

                        #56
                        Snygga kar, framför allt ditt stora är jättefint, kommer bli ännu bättre när det vuxit till sig och inte ser så nyplanterat ut längre. Den stora roten till vänster tror jag alla akvarister kan tänka sig att dö för.

                        Kommentar

                        • Thessiell
                          • June 2013
                          • 46

                          #57
                          Tackar :-D

                          Allt rullar på ungefär som det ska, mollysarna har hunnit med både vita prick och att yngla av sig. I samma kar har även mitt snäcklekarpar haft minst tre kullar, tyvärr strök dom med i sammanband med vita pricken, men nu är det en kull till på gång :-)

                          Ancistrusarna vissade sig vara Herr och Fru och ett kort tag hade jag ett gäng minisar bakom en rot, är inte helt säker på vad som hände med dem.

                          Även mina bolivianska fjärilar fattade tillslut tycke för varandra efter en massa bråkande och jagande fram och tillbaka. Dom har kollat och putsat på lämpliga stenar och vibrerat åt varandra i flera dagar och igår la dom rom. Ska bli spännande att se om den är kvar när jag kommer hem idag :-D

                          Har avskaffat 30L Dennerle kuben och tagit igång ett 25L rektangulärt där ett gäng Crystal red grade S räkor fick flytta in, tyvärr så hade mina inköpta växter hunnit dö bort innan jag tog tag i projektet så det ska pysslas lite mer med detta innan det är helt klart.

                          Kommentar

                          • Thessiell
                            • June 2013
                            • 46

                            #58
                            Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1390929877.738606.jpg
Visningar: 1
Storlek: 290,9 KB
ID: 2156087

                            En smått misstänksam fjäril och hennes rom :-)

                            Kommentar

                            • HWH
                              • March 2013
                              • 2310

                              #59
                              Vad roligt
                              /Helena,
                              Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                              Kommentar

                              • Thessiell
                                • June 2013
                                • 46

                                #60
                                Väldigt :-D



                                En liten film från ikväll :-)

                                Kommentar

                                Arbetssätt...