Varför slösa bort 11 kvadrat när man göra nåt bättre med det

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jesper Broman
    • November 2012
    • 3445

    Ursprungligen postat av woodlund
    Tackar Jesper .

    Ja det är frågan hur du kunnat missa att jag bor i Bodafors

    Självklart är du välkommen hit och ta en titt o en kopp kaffe , alltid kul att få prata lite om våran hobby , hojta till innan så ska vi försöka se till att vara hemma .
    Trevligt, jag hojtar när jag har en stund över

    Kommentar

    • woodlund
      • December 2011
      • 666

      Ursprungligen postat av Inger H
      Vad kul att se hur dom har vuxit - runda å goa magar har dom också . Tänk att jag hade mina småttingar i nästan tre månader, men dom var inte ens i närheten av den storleken som du har på dina.

      //Inger
      Ja det är otroligt vad dom små rackarna växer , men det kanske inte är så konstigt när dom får mat 7 ggr om dagen och ca:70% vattenbyte 5ggr i veckan , mycket jobb men det är det värt när man ser hur dom växer och mår bra , hur stora var dina yngel vid ca 3 månaders ålder Inger ?
      1900Liter Diskusvatten


      Medlem i NDSS www.diskusforum.se

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av woodlund
        Ja det är otroligt vad dom små rackarna växer , men det kanske inte är så konstigt när dom får mat 7 ggr om dagen och ca:70% vattenbyte 5ggr i veckan , mycket jobb men det är det värt när man ser hur dom växer och mår bra , hur stora var dina yngel vid ca 3 månaders ålder Inger ?
        Dom var nog bara som halva dina småttingar.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • woodlund
          • December 2011
          • 666

          Jaha då har man kommit tillbaka till hotellet efter ett besök hos Mr Diskus i Trollhättan och valt ut vad som följer med hem imorgon, drömmen om vildfångade är nära nu då en grupp på 8 djur med läckra Vf är utvalda .
          Det kommer att bli en mycket trevlig resa hem imorgon när man vet vad som väntar när man kommer hem
          1900Liter Diskusvatten


          Medlem i NDSS www.diskusforum.se

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Ursprungligen postat av woodlund
            Jaha då har man kommit tillbaka till hotellet efter ett besök hos Mr Diskus i Trollhättan och valt ut vad som följer med hem imorgon, drömmen om vildfångade är nära nu då en grupp på 8 djur med läckra Vf är utvalda .
            Det kommer att bli en mycket trevlig resa hem imorgon när man vet vad som väntar när man kommer hem
            Åh vad roligt för dig! Grattis! Vad blev det för typ av VF?
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • lofstrog
              • November 2009
              • 989

              Grattis Woody!
              Vet nog vilka fiskar du valt. Riktiga skönheter!


              Sent from my iPad Mini using Tapatalk HD
              Discus for life

              Kommentar

              • Jesper Broman
                • November 2012
                • 3445

                Ursprungligen postat av woodlund
                Jaha då har man kommit tillbaka till hotellet efter ett besök hos Mr Diskus i Trollhättan och valt ut vad som följer med hem imorgon, drömmen om vildfångade är nära nu då en grupp på 8 djur med läckra Vf är utvalda . Det kommer att bli en mycket trevlig resa hem imorgon när man vet vad som väntar när man kommer hem
                Gött!

                Kommentar

                • Einarsson
                  • May 2012
                  • 2956

                  Vilka fiskar var det?
                  350L Diskus

                  Kommentar

                  • woodlund
                    • December 2011
                    • 666

                    Fiskarna som kommer följa med hem imorgon är en grupp som är fångade i Colombia , jag tror att Roger vet mer om vilken sort det är då jag hörde att han var där förra fredagen och snackade diskus , bilder kommer det lovar jag .
                    1900Liter Diskusvatten


                    Medlem i NDSS www.diskusforum.se

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      På Tonys faktura brukar han skriva typen av Diskus. Annars får vi väl hoppas på Rogers minne
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • lofstrog
                        • November 2009
                        • 989

                        Vet inte exakt var dessa gröna Colombianer år fångade.
                        De ser precis ut som de som jag började min VF-bana med. Runda i formen, gulögda och grundfärg som både kan vara åt det gröna och det orangea hållet.
                        Typiska kännetecken på grön diskus från Rio Calderon i Colombia. Möjligt att det förekommer diskus i andra floder som ser likadan ut.


                        Sent from my iPhone 5 using Tapatalk 2
                        Discus for life

                        Kommentar

                        • Einarsson
                          • May 2012
                          • 2956

                          Aha det är dem. Trodde faktiskt de var slutsålda. De är otroligt fina. Grattis Woody!
                          350L Diskus

                          Kommentar

                          • lofstrog
                            • November 2009
                            • 989

                            En liten film på de gröna från Colombia direkt efter VB. Bubbliga och fina 😉
                            video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp



                            Sent from my iPhone 5 using Tapatalk 2
                            Discus for life

                            Kommentar

                            • woodlund
                              • December 2011
                              • 666

                              Japp där är skönheterna , skall vara fångade i samma flod som rinner in i Tefe , bara 2 timmar kvar till upphämtning nu
                              1900Liter Diskusvatten


                              Medlem i NDSS www.diskusforum.se

                              Kommentar

                              • lofstrog
                                • November 2009
                                • 989

                                Varför slösa bort 11 kvadrat när man göra nåt bättre med det

                                De är kanonfina!
                                Tycker dock inte att man behöver blanda ihop dem med Tefe. De har inget med Tefe att göra mer än att de är av samma art.
                                De är så fina att de inte behöver leva på andra fångstplatsers meriter 😉

                                Edit: https://maps.google.com/maps?ll=-3.3...apclient=apiv3

                                Sent from my iPhone 5 using Tapatalk 2
                                Senast redigerad av lofstrog; 16 February 2014, 06:33.
                                Discus for life

                                Kommentar

                                Arbetssätt...