Varför slösa bort 11 kvadrat när man göra nåt bättre med det

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • woodlund
    • December 2011
    • 666

    #76
    Ursprungligen postat av Inger H
    Jag hade sådana sist...
    Så himla fina, men något gick snett - dom gick mest i karantän, och jag fick ingen ordning på dom.
    Ja dom är hur läckra som helst , tråkigt att höra att dina inte mådde bra jag vet hur det känns
    1900Liter Diskusvatten


    Medlem i NDSS www.diskusforum.se

    Kommentar

    • woodlund
      • December 2011
      • 666

      #77
      En liten bild på 450 litarn , det som varit så lugnt och harmoniskt i detta kar men byte av en fisk ändrade verkligen på den saken , en hona introducerades och vips blev det världskrig haha , efter 1 timma verkar det som att det bildats 2 par + några friare så det blir intressant att se hur detta utvecklar sig
      Bifogade filer
      1900Liter Diskusvatten


      Medlem i NDSS www.diskusforum.se

      Kommentar

      • woodlund
        • December 2011
        • 666

        #78
        Tror att något flugit i fiskarna denna vecka , vi har förnärvarande 7 kar igång varav 5 är mer av odlingskaraktär och trot eller ej men det har varit äggläggning i 6 av karen under veckan , det enda karet som inte varit läggning i är ett av odlingskaren haha , just nu är det ägg i 2st varav det ena bör vara kläckning i under dagen om allt går bra , var tvungen att plocka ur honan där igår då hon brukar äta upp äggen dagen före kläckning och även igår visade hon tendenser på att vilja ära dom då hannen knuffade bort henne från konen hela tiden , så på råd från Tony lyfte vi ur henne till ett annat kar så nu får vi se hur det går idag
        1900Liter Diskusvatten


        Medlem i NDSS www.diskusforum.se

        Kommentar

        • Einarsson
          • May 2012
          • 2956

          #79
          Väder brukar ju trigga lek ganska mycket. Förändringar i lufttryck osv, kanske har gått förbi någon väderfront där uppåt höglandet? :-)

          Är golden köpta hos Tony? Han hade ett helt gäng väldigt fina sådana rätt länge faktiskt.
          350L Diskus

          Kommentar

          • woodlund
            • December 2011
            • 666

            #80
            Ursprungligen postat av Einarsson
            Väder brukar ju trigga lek ganska mycket. Förändringar i lufttryck osv, kanske har gått förbi någon väderfront där uppåt höglandet? :-)

            Är golden köpta hos Tony? Han hade ett helt gäng väldigt fina sådana rätt länge faktiskt.
            Jo vi har haft en del väderförändringar under veckan så det kan spela in , Golden diskusarna är inköpta hos Tony helt korrekt
            1900Liter Diskusvatten


            Medlem i NDSS www.diskusforum.se

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              #81
              Kul att det går så bra för dig
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • woodlund
                • December 2011
                • 666

                #82
                Ursprungligen postat av Bluewing
                Kul att det går så bra för dig
                Tackar Johnny , tyvärr var äggen borta imorse så det verkar som att det är hannen som är boven i dramat , jag tycker att det verkar som att det funkar rätt bra hos dig också
                1900Liter Diskusvatten


                Medlem i NDSS www.diskusforum.se

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  #83
                  Tråkigt att höra. Det går bra, men inte perfekt om man säger som så. De äter, leker och mår bra. Men 2 av de honor som står lägst i rang har börjat få allt kortare bukfenor/spröt. Det ser inte ut som svamp eller fenröta. Mer som att de blir "mjuka" i topparna. Trodde Multicura skulle kunna rå på det. Men än så länge så har det inte vänt för dessa två. Förutom det går det kanon.
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Einarsson
                    • May 2012
                    • 2956

                    #84
                    Hur mycket vatten byter du nu då? =) Hittade du något smidigt sätt sen.
                    350L Diskus

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      #85
                      Gissar att frågan gick till Woodlund
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Einarsson
                        • May 2012
                        • 2956

                        #86
                        Ja det är korrekt. ;D
                        350L Diskus

                        Kommentar

                        • woodlund
                          • December 2011
                          • 666

                          #87
                          Nja jag har inte jobbat med någon lösning på vattenbytena ännu då jag bestämt att jag ska dra in vatten i rummet , efter att det är gjort ska jag se vad jag kan hitta på
                          1900Liter Diskusvatten


                          Medlem i NDSS www.diskusforum.se

                          Kommentar

                          • Einarsson
                            • May 2012
                            • 2956

                            #88
                            Automatiska byten då.
                            350L Diskus

                            Kommentar

                            • woodlund
                              • December 2011
                              • 666

                              #89
                              En liten uppdatering kanske kan vara på sin plats , det går nu 3 par i akvarierummet och det läggs ägg varje vecka av paren men än så länge har dom inte lyckats få till kläckning , det 4.e akvariet står under sanering då det blev en boost av svävalger däri och jag vill inte ha diskusar i ett akvarium där jag inte ens kan se fiskarna så de fick flytta temporärt till ett lekkar på ovanvåningen där de i skrivande stund står och putsar konen så det skulle inte förvåna mig om det blir ägg där idag eller imorgon , håller tummarna .
                              Jag ska se om jag inte kan få till en liten video när allt är i sin ordning igen i akvarierummet
                              1900Liter Diskusvatten


                              Medlem i NDSS www.diskusforum.se

                              Kommentar

                              • woodlund
                                • December 2011
                                • 666

                                #90
                                Jag möttes av en härlig syn såhär på farsdags morgon , äntligen lyckades ett av diskuspar producera sprattel , runt 10 har kläckts än sålänge och mer väntas då resterande ägg ser bra ut
                                1900Liter Diskusvatten


                                Medlem i NDSS www.diskusforum.se

                                Kommentar

                                Arbetssätt...