200L blev 310L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Mr Woods
    svarade
    Jaha, fortfarande inte ett spår efter någon räka, men jag ser heller inga intorkade rester in the near vicinity of the akvarium...

    Äntligen hittade jag ett par redmoor(stavning)-rötter som är lika grova och påminner lite om den stora jag har, så det fick vara värt några hundralappar! Få se hur länge de flyter... Nu hade jag ju väntat mig ett härligt brunt vatten, men ett dygn efter att jag lagt i dem har det bara blivit grumligt?

    Annars går det på sparlåga här, jag väntar på att skalarerna skall para ut så att jag kan göra mig av med de flesta av dem. Nöjer mig nog med ett par tror jag...

    Lämna en kommentar:


  • Likan
    svarade
    200L blev 310L

    Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1402341145.254415.jpg
Visningar: 1
Storlek: 138,2 KB
ID: 2158014

    Är inte dina så här sociala?
    Skämtosido, just nu ser jag två av nio här. De är väl kamouflerade.
    Det kanske tar ett tag innan de kommer fram och känner sig trygga/hemma?

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Mr Woods
    Haha!
    Jag fattade skämtet precis efter att jag postat inlägget, orkade inte ta bort det bara...

    Vet inte vad jag har för nitratvärde, men det kan ju knappast vara högre än i köksburken där körsbärsräkorna går. Jag göder inte alls i SA-karet...
    Vi får väl se om de kommer fram, jag hittade ett skal i alla fall!
    Johan, jag har ungefär 10-15 stycken Amanoräkor i ett mindre kar, ca 100-liter. Ibland ser man inte röken av dom på flera veckor, och periodvis ser man de flesta av dom hela tiden. Dom kommer fram när du minst anar det!

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Ursprungligen postat av KristianE
    Nej nej nej, alltså jag var ironisk och att ni skulle ha ätit upp dom själva.
    Discus har ju mikroskopiska munnar så det ska väl inte vara några problem?
    Du har inte höga nitratvärden eller något sånt konstigt? Har du haft Amano förut?
    Haha!
    Jag fattade skämtet precis efter att jag postat inlägget, orkade inte ta bort det bara...

    Vet inte vad jag har för nitratvärde, men det kan ju knappast vara högre än i köksburken där körsbärsräkorna går. Jag göder inte alls i SA-karet...
    Vi får väl se om de kommer fram, jag hittade ett skal i alla fall!

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Nej nej nej, alltså jag var ironisk och att ni skulle ha ätit upp dom själva.
    Discus har ju mikroskopiska munnar så det ska väl inte vara några problem?
    Du har inte höga nitratvärden eller något sånt konstigt? Har du haft Amano förut?

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Men vafan? Bluewing lyckas ju ha dem med Diskus...

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Serverades det räkcoctail till förrätt vid lördagsmiddagen?

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Är det någon som har sett mina nyinflyttade amanoräkor? De har försvunnit!

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Äh, det är fränt med räkor och alltid äter de väl något, så jag skaffade några i alla fall!
    Jag släppte i åtta stycken amanos som genast försvann spårlöst. Vi får väl se om de tittar fram någon gång.
    Jag tog hand om hans sista C. panda också, så nu har jag ett rejält stim!

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Du lever då upp till ditt smeknamn!

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Mr Woods
    Nähä, nu skall det få bli lite räkor i baljan, för tålamod att vänta ut mina gröna rödalger har jag inte!
    Det blir nog vanliga amanos, för även om det inte är omöjligt att Kent har någon sydamerikansk räka hemma så vore det ju en smärre sensation...
    Skriver det igen då.

    Jag är ytterst skeptisk till att räkor tar den där algen. Jag har provat själv.

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Nähä, nu skall det få bli lite räkor i baljan, för tålamod att vänta ut mina gröna rödalger har jag inte!
    Det blir nog vanliga amanos, för även om det inte är omöjligt att Kent har någon sydamerikansk räka hemma så vore det ju en smärre sensation...

    Lämna en kommentar:


  • Maffe
    svarade
    Jo där va lite shysst snorkling sist vi va där, blir nog lite mer denna vändan!!

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Finns säkert fina rev att snorkla vid där också!
    Jag har varit där med, men bara vid flygplatsen, baren, hotellet och stranden en liten stund. Den ön råkade bli en transportsträcka liksom... Dock på överkomligt avstånd för en liten båt till de två förstnämnda öarna!
    Senast redigerad av Mr Woods; 04 June 2014, 22:04.

    Lämna en kommentar:


  • Maffe
    svarade
    Nu blir det Santorini, varit där för 6 år sedan och det är lugnt och städat, passar mig utmärkt, dessutom gillas den grekiska maten oxå, lägger gärna på några semesterkilon här oxå. Hoppas bara det är bra väder men det brukar det vara.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...