200L blev 310L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Mr Woods
    svarade
    Jo, det var ju nästan ett halvår sedan jag skrapade rutan, så det kanske är dags nu...

    Lämna en kommentar:


  • KJE
    svarade
    Ursprungligen postat av Mr Woods
    Det går bra nu! Mina L181 har börjat leka, och hela akvariet har kommit in i en riktigt harmonisk Bryzell-lunk. Trodde knappt det var möjligt att ha ett så lugnt kar med så pass mycket fisk som jag har i det!

    Till och med flytväxterna ser ut att börja trivas. Jag har idogt lagt över från odlingskaret med räkor och Endlers, och nu äntligen har de slutat att tyna bort. Tid verkar vara receptet på det mesta!
    Dags för nya bilder tycker jag

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Det går bra nu! Mina L181 har börjat leka, och hela akvariet har kommit in i en riktigt harmonisk Bryzell-lunk. Trodde knappt det var möjligt att ha ett så lugnt kar med så pass mycket fisk som jag har i det!

    Till och med flytväxterna ser ut att börja trivas. Jag har idogt lagt över från odlingskaret med räkor och Endlers, och nu äntligen har de slutat att tyna bort. Tid verkar vara receptet på det mesta!

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Jag skall känna lite på det!
    Kanske att det behövs ytterligare ett par dussin...

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Grattis! Nöjd?

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Så, då har jag nu fyrtiotvå kardinaltetror i min ägo!

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Precis, och jag vill inte ha vattenberedningsmedel, bara svartvatten!

    Eklövste fungerade utmärkt! Jag har ett riktigt mörkt vatten i karet nu, kardinalerna riktigt lyser och cikliderna färgar rejält!
    Skall testa med alkottar också om jag springer på några...

    Imorgon blir det ytterligare ett tjog kardinaler!

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Jag retades bara Woods. Jag köpte ju själv en 5 litersdunk SERA Aqutan Blackwater och det blir banne mig brunt så det räcker. Men det är ju ett vattenberedningspreparat för att binda klor och andra kemiska föreningar tillsammans med ett torv och catappaextrakt.

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Det jag köpte kostade i alla fall några hundra kronor litern, och av det så blev vattnet inte ens brunt...

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Vet inte någon som använt svindyrt torvextrakt. Vet du?

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Gjorde svartvatten idag, lagade eklövste och hällde i!
    Vem fan behöver svindyrt torvextrakt egentligen?

    Lämna en kommentar:


  • Jesper Broman
    svarade
    Du kan få en rot av mig, har använt den i fyra år och den färgar fortfarande vattnet

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Det kan nog hända, men först måste jag ha fler. Och så måste jag hitta på något bättre för att dämpa ljuset, flytväxter räcker inte, här krävs alkotteavkok eller något...

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av Mr Woods
    Idag hittade jag XL-kardinaler, så jag chansade och slog till på ett tjugotal!
    Än så länge har de inte blivit uppätna, och fasen vad fint det blev! Är de kvar på torsdag så kommer jag nog att flerdubbla stimmet!
    Kardinaler är en svåröverträffad tetra. Film igen då alltså?

    Lämna en kommentar:


  • Jesper Broman
    svarade
    Vacker akvarium och vackra firrar passar nog perfekt med ett gäng xl-kardinaler däri

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...