Projekt: 375L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Bluewing
    svarade
    Visst är det häftigt och man kan knyta kontakter live så att säga Låter som om ni haft en riktigt givande träff. Skönt för dig Mysan att mäsk-spärren har släppt

    Lämna en kommentar:


  • Mysan__
    svarade
    Ja. Jag skulle också bli blyg om tre stycken stod och tryckte näsan mot glaset för att se på mig :P

    Lämna en kommentar:


  • Moving Waves
    svarade
    Sv: Projekt: 375L

    Stor-adoketan kikade fram lite senare på kvällen btw, han blev väl lite blyg när det kom okända typer på besök..

    Lämna en kommentar:


  • Moving Waves
    svarade
    Sv: Projekt: 375L

    Lämna en kommentar:


  • Jesper Broman
    svarade
    Sv: Projekt: 375L

    Härligt

    Lämna en kommentar:


  • Mysan__
    svarade
    Jag fortsätter och maler på..
    Jag och Maria S. Edström (här på Zoopet) har varit på "hembesök" hos Moving Waves och jag fick ställa lite nybörjarfrågor om mäsken och kika på de olika fiskarna. Kan ju säga att när jag fick se allt med egna ögon och få lite små saker förklarat för mig så blev det genast ganska simpelt, det här med mäsk alltså. Ibland så bygger jag upp luftslott om hur svårt allt är. Men, känner mig mer säker nu och har för den delen även fått blodad tand!! Mäsk ska in! Snarast
    Mycket av inspirationen kom givetvis när jag fick se hur grymt fina kar han hade. Allt ifrån mäskkaren till svartvattenskaret, så fint
    Fick även med mig lite växter av olika slag, bland annat glasormbunke och vanliga javaormbunkar som jag suttit och knutit fast på den större roten åt vänster i karet. Fick med mig fler växer också, just nu så ligger namnen på dem i ett "vilorum" i hjärnan tror jag. Blyxa, stellata, sp japan.. Säkert nått namn som är fel och nått jag totalt glömt bort.
    Så nu har jag inte så mycket att fundera på kvar. Bara att inhandla grejer.
    Skräckblandad förtjusning

    Lämna en kommentar:


  • Mysan__
    svarade
    Ska kolla. Var sambon som surrade om limma och täta. Tror de finns diverse kemikalier i den dock :P Då de används på bilar ( i alla fall inom hans arbete).
    Men ska kika på biltema i morgon

    Lämna en kommentar:


  • Moving Waves
    svarade
    Sv: Projekt: 375L

    Det kanske inte är nån fara i ett mäsksystem men jag skulle iaf undvika silikon med antimögelkemikalier. Brukar finnas glassilikon utan sånt på de flesta såna där ställen som jula, classe m.m.

    Lämna en kommentar:


  • Mysan__
    svarade
    Okej. Då köper jag glassilikon. Fungerar gör det säkert, men är kanske inte så bra om det råkar komma i mäsken.

    Lämna en kommentar:


  • Jesper Broman
    svarade
    Sv: Projekt: 375L

    Jag skulle personligen inte våga och vet inte om det funkar.

    Annars brukar dom flesta byggvaruhus ha glassilikon för 50-70 kr tuben.

    Lämna en kommentar:


  • Mysan__
    svarade
    En fråga nu här.. Blev som biten att börja med mäsken En fundering jag har, måste man använda rent akvariesilikon för att täta korkar och dylikt.. Eller kan jag använda mig av "limmar och tätar" ?

    Lämna en kommentar:


  • Mysan__
    svarade
    Ja, jag måste ju säga att jag är väldigt tacksam för hjälpen jag får.. Oavsett om det är här eller rent praktiskt

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Projekt: 375L

    Ursprungligen postat av Jesper Broman
    Vilken lyx med privatlärare
    Precis och dessutom en bra sådan

    Lämna en kommentar:


  • Mysan__
    svarade
    Ursprungligen postat av Moving Waves
    På ålidhem. Skicka pm så bestämmer vi när det kan passa.
    Gjort

    Lämna en kommentar:


  • Mysan__
    svarade
    Ursprungligen postat av Jesper Broman
    Vilken lyx med privatlärare
    Ja, det behövs nog Jag är små trög när det gäller vattenkemi och sånt.
    Är ju guld värt att få hjälp Både från internet (er här på zoopet) och "i verkligenheten"

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...