Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg
    Ibland behöver man helt enkelt ta lite paus för att få ny ork och lust . Och med den takt du har hållit är det bra att ge nya ställningen lite tid.
    och du ligger ju ändå inte på latsidan , ditt nya projekt ser ju kanon ut. Kul att se vad det blir i det karet
    Ja det nya får vänta lite och växa till säg.

    Detta kar får jag se om jag behåller själv eller säljer vidare. Då jag har rätt mycket kar fortfarande att greja med. Men kommer kanske gå lite Malawi i detta då jag ej har det inne ännu eller om jag ska ta in några snygga scalare..

    Men ikväll blir det iallafall vatten och grus i karet hoppas jag på.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ibland behöver man helt enkelt ta lite paus för att få ny ork och lust . Och med den takt du har hållit är det bra att ge nya ställningen lite tid.
    och du ligger ju ändå inte på latsidan , ditt nya projekt ser ju kanon ut. Kul att se vad det blir i det karet

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Ja det där var en klurigt tänkt

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Så i garaget står det jätte stilla då jag ej funnit motivation efter jag varit sjuk. Och är ännu inte bra i kroppen. Så jag matar bara och byter vatten och plockat lite rom från mina corydoras. Nya ställning kommer ta lite mer tid en vad jag har velat. Men blir vara tillslut kanske.

    ​​​​​
    Men fick hem ett 312L akvarium som jag tänkte fixa till så någon kan får nytta av detta framöver. . Montera solfilm och ett filter fack så man kan ha filtermatta och keramiska ringar innanför för att slippa se pumpen. För att gör det lite snyggare limma jag massa skiffer på glas skivan för att får ett billigare alternativ till btn bakgrunbakgrund...
    blir snyggt med enkla. Medel iBland

    ​​​​​​

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Så ännu en ny dag. Idag har jag försökt få nya ställning i våg så nu efter 1h så är jag helt slut igen. Så nu blir det lite vila.

    Bjuder även på bild på Brochis splendens. Som går Inna i 840 karet

    Lämna en kommentar:


  • Fanbyalperna
    svarade
    Tråligt att du blev sjuk. Bilderna är bra i alla fall. Krya på dig.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Det går väldigt långsamt utan i garaget nu. Dom man blev hemma med covid. Och att vi ej varit så pigg. Så hoppas kunna ta tag vi i allt nästa vecka. Har precis orkat med att byta ut lite vatten då jag ej orkar att stå upp i mer än 20min.. men men bara kämps vidare.

    Men iallafall har mitt kar med Troffar fått lite mera alger så det blir mer och mer naturligt tycker jag.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Får bjuder på lite bilder idag då. Då man är hemma och har en kraftig mansförkylning. Orkar ej jätte mycket så sitter i min fotölj och läser lite på forumet.

    På dessa bilder är man mina loricaria filamentosa jag har har yngel på och även burkar det bli ett gäng med vuxna nu . Mycket trevlig lite mal.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Skönt att läsa att du kör på igen med nya projekt. Förstår att de senaste motgångarna har tagit ned lusten men hoppas att du orkar köra på. Det är alltid spännande att se vad som händer i ditt garage!
    Ja när jag tappar lusten är det svårt att hitta den ibland. Men brukar ta mig en bil tur ränsa huvudet och sedan svänga förbi min favorit butik i Tibro . jepo akvariefisk odling. Dom som jobbar där brukar alltid ha något roligt att berätta och visa i något av sina kar. Finns allt något udda och ovanligt att prova att odla på sedan alltid roligt att prata med likasinnade över en kaffe.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg
    Tjena LAncer.
    det var ju ett tag sedan. Men jag följer dig på youtube och har nu läst ikapp i din tråd här. Du är ju en av mina idoler och fattar inte hur du klarar allt…. Tråkigt med dina motgångar men starkt att resa dig så snabbt. Tyvärr är det ju ofta så att det är små misstag eller fel från oss som orsakar döden i Karen. Men vi kan ju inte var hundra jämt. Och med alla de Karen du har, ja försök bara köra vidare med och hitta glädjen i allt du lyckas med.
    Vi hörs snart igen, jag kommer snart att våld gästa dig igen ….
    Ja man så många kar man har så är det ju inte mycket procentuell som har död för mig. Fast det är motigt ändå.

    Ja du försöker lägga upp lite små filmer på Youtube så ofta man kan. Tänkte köpa mig någon bättre kamera så man får bättre filmer .

    Du är välkommen att våldgästa mig när som. Får väl ha lite öppet hus här snart . Om inte är alla medlemmar här välkomna förbi om ni åker förbi Mariestad

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Skönt att läsa att du kör på igen med nya projekt. Förstår att de senaste motgångarna har tagit ned lusten men hoppas att du orkar köra på. Det är alltid spännande att se vad som händer i ditt garage!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...