Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Einarsson
    svarade
    Släpade hem 2 säckar blästersand från Jula. Borde räcka. Hade säkert räckt med en men de kostade ju typ inget..

    Lämna en kommentar:


  • woodlund
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Förresten woodlund, åkte du ända från Bodafors till Tony? Det är ju nära Vetlanda där jag växte upp.
    Japp det stämmer , vad gör man inte för fina Diskus

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Förresten woodlund, åkte du ända från Bodafors till Tony? Det är ju nära Vetlanda där jag växte upp.

    Lämna en kommentar:


  • mattiasmillberg
    svarade
    Låter kanon.. Sköter man bara sina vattenbyten så är diskus lika lätt som vilken annan fisk...

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Jaså. Jag har fått för mig att han ALLTID har det dock. Men ja man får ju boka möte nån gång. Det lär ju dröja innan det blir dags.

    Först ska ju allting monteras, inredas, etc. Sen tänkte jag smygbörja såklart och skicka i corystimmet på 10 fiskar ungefär till en början. Ett av filtrena på (detta på 800l/h) som redan är inkört, men jag tänker smyga väldigt sakta och tänkte att Diskusarna är de sista fiskarna som får hoppa i så det är säkert för dom.

    Lämna en kommentar:


  • woodlund
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Ska komma fler bilder sen när jag fått Goldmedlemskapet, antagligen i början på nästa vecka.

    Vet inte vilka diskus exakt än men det blir väl 6-8 st. Ska inhandlas hos Tonysdiskus i trollhättan.
    Jag var där igår och jag kan meddela att Tony har en hel del fin fisk inne just nu

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ska komma fler bilder sen när jag fått Goldmedlemskapet, antagligen i början på nästa vecka.

    Vet inte vilka diskus exakt än men det blir väl 6-8 st. Ska inhandlas hos Tonysdiskus i trollhättan.

    Lämna en kommentar:


  • mattiasmillberg
    svarade
    Mitt lutar framåt, hade det lutat så man såg vatten linjen så hade jag oxå fixat till det.. Otroligt irriterande att se...

    lycka till.. Vi vill gärna se mer bilder..

    vilka diskus hade du tänkt? Vart köper du från?

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av ansjo

    så länge karet bara lutar antingen åt något håll eller hela karet lutar åt ett hörne är det lugnt.
    Jaha då är jag med. Det var bra förklarat.

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade

    så länge karet bara lutar antingen åt något håll eller hela karet lutar åt ett hörne är det lugnt.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Jag kom på att jag ser ju för tjyven inte vattenytan, den gömmer sig ju bakom ramen nrä det är helt fyllt. Tur man är ointelligent.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Om du inte hade brytt dig som dessutom fått erfara helvetet i form av spricka så kan jag nog sova ganska lugnt med det också.

    Skillnaden är ju 6 mm typ på en distans av 140~ cm. Det borde vara många kar som lutar litegrann på det viset.

    Ville bara dubbelkolla med er som har lite bättre koll än jag. Tack för hjälpen!

    Tror jag ska lyfta det lite lite lite i bakkanten dock, 3mm på 50cm syns mer än 3mm på 120cm. Jag har extremt bra ögonmått så jag stör mig på att jag kan se att vattenytan är "sne" även om det är jäkligt lite

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Jag mätte från insidan, bottenglaset till vattenytan.

    Kör jag vattenpass ovanpå karet så lutar det svagt svagt åt samma håll som värdena indikerar.
    Det är helt ok, karet är inte snett i vridningar om jag tänker rätt, och då är det bara att gilla läget. Några mm som du har är bara upp till dig själv om du accepterar, jag personligen hade inte gjort något åt det.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av mattiasmillberg
    Någon millimeter kan ju inte spela någon roll.. Eller? Då borde jag ha flera hundra liter på golvet nu...
    Förmodligen borde det inte vara det. Lite marginal finns det säkert, men när man ändå håller på så kan jag ju försöka få det rätt ifrån början iaf.

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Ursprungligen postat av mattiasmillberg
    Någon millimeter kan ju inte spela någon roll.. Eller? Då borde jag ha flera hundra liter på golvet nu...
    Det beror på hur det lutar, har du en vridning på karet kan det gå åt pipan. Det kan visserligen inte hända något, men risken finns...
    Mitt 960 hade varit igång någon månad innan det sprack, så det händer oftast inte direkt.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...