Min lokal och fiskodling.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Henke_76
    • October 2012
    • 193

    #91
    Klicka på bilden för större version

Namn: 004.jpg
Visningar: 1
Storlek: 183,9 KB
ID: 2143733Foto på några av Palettciklidynglen i yngelakvariet.

    Kommentar

    • Jansson87
      • November 2012
      • 28

      #92
      Ser bra och intressant ut, du kommer ju snart få skägget fullt om du sätter igång fler akvarium
      Blir palettciklidynglen också albinos eller hur funkar det?

      Kommentar

      • Henke_76
        • October 2012
        • 193

        #93
        Jag vet att en akvarievän fick yngel av sina albino paletter så fick några yngel den vanliga formen på färg och de andra blev albinos.
        MVH/Henke

        Kommentar

        • Jansson87
          • November 2012
          • 28

          #94
          Ursprungligen postat av Henke_76
          Jag vet att en akvarievän fick yngel av sina albino paletter så fick några yngel den vanliga formen på färg och de andra blev albinos.
          MVH/Henke
          Okej. Jag antar att du vill ha albinos? Så hoppas på det bästa!

          Kommentar

          • Henke_76
            • October 2012
            • 193

            #95
            Ja Albino är välkommet. Äntligen sprattel i akvariegruset, mitt Rödciklidpar som åt upp sin rom förra gången lekte igen och jag såg rommen var borta idag, jag letade ett tag men till slut hittade jag deras yngelgömma och sprattlet jag hoppades på att hitta.
            Med vänlig hälsning, Henke

            Kommentar

            • Henke_76
              • October 2012
              • 193

              #96
              Händer grejor nu, Eldbukarna har lekt och lagt rom på en rot i 375 liters karet och dom gnabbas lite med Cuttercikliderna.
              Med vänlig hälsning, Henke

              Kommentar

              • Henke_76
                • October 2012
                • 193

                #97
                Klicka på bilden för större version

Namn: 019.jpg
Visningar: 2
Storlek: 92,9 KB
ID: 2143859Foto på nyförvärven i lokalen, blev 10 stycken Crystal Red idag, håller som bäst på att koppa in dessa vackra räkor.

                Kommentar

                • Henke_76
                  • October 2012
                  • 193

                  #98
                  Klicka på bilden för större version

Namn: 021.jpg
Visningar: 1
Storlek: 130,3 KB
ID: 2143860Foto på det senast uppstartade akvariet, det är ett 6 kantigt och rymmer cirka 100 liter. Jag ropade in detta på en akvarieauktion i Spånga med lysramp, eheim filter, doppvärmare för 170 kronor och bänken har jag byggt själv och målat, tanken är att ett ytterliggare akvarium ska ställas under men först en spånskiva som jag måste skruva dit.

                  Kommentar

                  • Henke_76
                    • October 2012
                    • 193

                    #99
                    Klicka på bilden för större version

Namn: 001.jpg
Visningar: 1
Storlek: 139,6 KB
ID: 2143861Foto på en av Eldbuksparet med rom, kom hem sent ikväll och var i lokalen och tittade och såg rommen var borta och akvariet var släckt så jag hoppas se sprattel i morgon när det är tänt.

                    Kommentar

                    • Fanbyalperna

                      • September 2005
                      • 752

                      Ursprungligen postat av Henke_76
                      [ATTACH=CONFIG]57320[/ATTACH]Foto på det senast uppstartade akvariet, det är ett 6 kantigt och rymmer cirka 100 liter. Jag ropade in detta på en akvarieauktion i Spånga med lysramp, eheim filter, doppvärmare för 170 kronor och bänken har jag byggt själv och målat, tanken är att ett ytterliggare akvarium ska ställas under men först en spånskiva som jag måste skruva dit.
                      Spånskivor kan vara bra men nte till akvarie. Plyfa målad med skyddsfärg är betydligt bättre
                      Har inte alltid rätt, men fel ibland

                      Kommentar

                      • Henke_76
                        • October 2012
                        • 193

                        Okej, synd man har spån på alla bänkar jag gjort men det ska vara mycket till om en 22mm spånskiva knäcks när den vilar på 45*45 reglar. Men jag får väl hålla koll och bygga med plyfa hädanefter.
                        Med vänlig hälsning, Henke

                        Kommentar

                        • toggaj
                          • November 2009
                          • 220

                          Ursprungligen postat av Henke_76
                          Okej, synd man har spån på alla bänkar jag gjort men det ska vara mycket till om en 22mm spånskiva knäcks när den vilar på 45*45 reglar. Men jag får väl hålla koll och bygga med plyfa hädanefter.
                          Med vänlig hälsning, Henke
                          En 22 mm spånskiva håller nog men de kan vara mer känsliga för vattenspill än plyfa.

                          Kommentar

                          • Henke_76
                            • October 2012
                            • 193

                            http://youtu.be/MKz-uSVyr8E Film på mina akvariefiskar och gamla lokal, i filmen ser ni : Endler (blåa) Endler (vanliga, heter?) Palettciklider, Platy, vildfångade Guppys (Brasilien Rio) Svärdbärare (guld culico) Ancistrusar, Rödciklider (ungfiskar) Ni får ha äverseende med kvaliteten, jag filmade med min fotokamera.
                            MVH/Henke

                            Kommentar

                            • Henke_76
                              • October 2012
                              • 193

                              Jag såg i mitt lekakvarium att det var full lek på Kopparbarberna! Skoj för jag har aldrig odlat Barb tidigare.

                              Kommentar

                              • solis
                                • July 2008
                                • 5064

                                Alltid kul med lek, hoppas det blir något
                                Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                                1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                                100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                                56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                                Kommentar

                                Arbetssätt...