Min lokal och fiskodling.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    #61
    Så kul med en massa bilder - skoj också, att följa allt från start.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • gonzo44
      • October 2007
      • 2770

      #62
      det kommer bli bra när det kommer igång fasen vilken schyst lokal alltså nu blev jag avis..
      jag håller på att bygga om mitt garage till odlingslokal... visserligen har jag kortare väg att gå bara en trapp hehe
      Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

      Kommentar

      • Henke_76
        • October 2012
        • 193

        #63
        Kul att ni är intresserade av min tråd här. Ja du får verkligen nära till dina akvarier i garaget, låter spännande med ditt projekt.
        MVH/Henke

        Kommentar

        • Henke_76
          • October 2012
          • 193

          #64
          Klicka på bilden för större version

Namn: 011.jpg
Visningar: 1
Storlek: 59,9 KB
ID: 2143634Fotade mina Glödbandstetror idag.

          Kommentar

          • Henke_76
            • October 2012
            • 193

            #65
            Klicka på bilden för större version

Namn: 005.jpg
Visningar: 1
Storlek: 106,1 KB
ID: 2143635Foto på mitt senaste uppstartade och inredda akvarium i lokalen som mina albino palettciklider ska vara i, det är på 112 liter.

            Kommentar

            • MyrasHusse
              • May 2010
              • 1353

              #66
              nu jäklar börja det suga i akvarie tarmen
              får nog se till o spara ihop en slant så¨man kan dra upp en ställning här hemma
              http://myraakita.blogspot.se/

              Kommentar

              • Henke_76
                • October 2012
                • 193

                #67
                ja det tycker jag du ska göra

                Kommentar

                • Majkie88
                  • August 2012
                  • 215

                  #68
                  Precis vad jag letar efter får inte ha mer än 1 akvarium igång i nya lgh för regeringen. Så letar oxå efter någon form av lokal. Så jävla onödigt att ha 15 tomma akvarium i föräldrarnas källare liksom
                  Men kanske har hittat en på 30 kvm nu. Får se om jag slår till

                  och lycka till med ditt!

                  Ps. Kan du inte slänga upp nån bild på Albino paletterna? Aldrig sett Albino paletter

                  Kommentar

                  • solis
                    • July 2008
                    • 5064

                    #69
                    Spännande tråd, jag hade också viljat ha en odlingslokal, har haft tankarna på att göra en i stallet men måste ju få hjälp med att bygga ett rum så det lär ju dröja, får fortsätta odla här inne istället. Men det blir fler kar som väntar i stallet hela tiden så då finns det när jag väll kan börja
                    Keep up the good work
                    Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                    1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                    100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                    56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                    Kommentar

                    • Henke_76
                      • October 2012
                      • 193

                      #70
                      Majkie88: hoppas det löser sig med lokal för dig och att du slår till på lokalen du fått nys om. solis: jag hoppas du får ditt önskade rum snart och det är bra att du samlar på dig kar så du har när du får ditt rum, och tack för ert intresse för min tråd här. Fotot visar albino Palettciklid hona.
                      MVH/Henke
                      Bifogade filer

                      Kommentar

                      • Henke_76
                        • October 2012
                        • 193

                        #71
                        Klicka på bilden för större version

Namn: 008.jpg
Visningar: 1
Storlek: 54,6 KB
ID: 2143660Foto på min albino Palettciklid hane.

                        Kommentar

                        • ApeviaX
                          • December 2005
                          • 1531

                          #72
                          Ursprungligen postat av gonzo44
                          det kommer bli bra när det kommer igång fasen vilken schyst lokal alltså nu blev jag avis..
                          jag håller på att bygga om mitt garage till odlingslokal... visserligen har jag kortare väg att gå bara en trapp hehe
                          Kul Gonzo, någon tråd om det på G?

                          Ursprungligen postat av Henke_76
                          Majkie88: hoppas det löser sig med lokal för dig och att du slår till på lokalen du fått nys om. solis: jag hoppas du får ditt önskade rum snart och det är bra att du samlar på dig kar så du har när du får ditt rum, och tack för ert intresse för min tråd här. Fotot visar albino Palettciklid hona.
                          MVH/Henke
                          Ursprungligen postat av Henke_76
                          [ATTACH=CONFIG]57068[/ATTACH]Foto på min albino Palettciklid hane.

                          Säger som tidigare, tkr de ser trevliga ut, samtidigt ger de en känsla av levande död typ. God vigör men ändå bleka. Helt klart unika på sitt sätt
                          ApeviaX
                          Archocentrus multispinosus
                          "Vattensamlingen"
                          X-Aquatic

                          Kommentar

                          • Majkie88
                            • August 2012
                            • 215

                            #73
                            Ja jag är ju sjukt sugen på att starta upp en liten (lr stor lokal). Men får se lite hur mkt pengar som finns kvar när alla nya möbler är inköpta och alla abonnemang bokade. Com hem vill ha 444 kr/mnd för bredband! Och jag bor i ett com hem hus där mina grannar betalar 269. Jävla surt att de höjt priset för nya kunder just nu.

                            Kommentar

                            • ApeviaX
                              • December 2005
                              • 1531

                              #74
                              Ursprungligen postat av Majkie88
                              Ja jag är ju sjukt sugen på att starta upp en liten (lr stor lokal). Men får se lite hur mkt pengar som finns kvar när alla nya möbler är inköpta och alla abonnemang bokade. Com hem vill ha 444 kr/mnd för bredband! Och jag bor i ett com hem hus där mina grannar betalar 269. Jävla surt att de höjt priset för nya kunder just nu.
                              What?! Så dyrt, eller ja så kan jag inte säga... jobbar på Hi-Fi Klubben och vi har rätt bra deal på ComHem jus tnu, sen beror det ju på vad för kanaler etc som ska väljas... Inte exakta priser i huvudet men kolla upp det

                              Ursäkta OT Henke.


                              HUr ofta är du i lokalen? Jag menar du bor ju granne med en, varjde dag gissar jag, men jag syftar mer på per dag så att säga. Några nya lekar eller mest uppbyggnad på G kanske?
                              ApeviaX
                              Archocentrus multispinosus
                              "Vattensamlingen"
                              X-Aquatic

                              Kommentar

                              • Henke_76
                                • October 2012
                                • 193

                                #75
                                Jag är i lokalen 5 timmar ungefär varje dag och ibland mer, idag hade det tillkommit yngel från mina Guppys och mina gula Kometplatys samt hade mitt ena Rödciklidpar lekt idag igen och jag hoppas det blir nåt av rommen denna gång för de åt upp rommen de lade förra gången. Nu till veckan ska jag bygga lite fler akvariebänkar och starta upp några till akvarium och de ligger på 112 liter och 60 liter. Sen har jag kläckt artemia ikväll.
                                MVH/Henke

                                Kommentar

                                Arbetssätt...