Min nya lilla kub

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mathias Nilsson
    • July 2011
    • 6552

    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0095.jpg
Visningar: 1
Storlek: 66,7 KB
ID: 2141907

    Nu växer växterna ur akvariet, fett!

    Jag ska slänga ut Aromatican då den är på tok för grov för nanot, det kommer en uppdatering om växtval inom kort.
    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

    Kommentar

    • bossep
      • March 2010
      • 4447

      Jag är mästare på att få till gas lås och andra trevligheter i diverse system vilket brukar vara ett rent he-te att hitta och fixa. Men det som inträffar med din koldioxid kan bara hända om du har en läcka efter magnetventilen någon stans. Är det ingen läcka kommer gasen att komprimeras i slangen men då ökar trycket och gastrycket håller emot vattnet. Vart sitter magnetventilen? Mellan flaskan och regulatorn eller regulatorn och bubbelräknaren? Det skall bara kunna komma in vatten i systemet när du tar bort gasflaskan.
      “You can’t see the future if you don't know the history.”
      "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
      Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

      Kommentar

      • Mathias Nilsson
        • July 2011
        • 6552

        Ursprungligen postat av bossep
        Jag är mästare på att få till gas lås och andra trevligheter i diverse system vilket brukar vara ett rent he-te att hitta och fixa. Men det som inträffar med din koldioxid kan bara hända om du har en läcka efter magnetventilen någon stans. Är det ingen läcka kommer gasen att komprimeras i slangen men då ökar trycket och gastrycket håller emot vattnet. Vart sitter magnetventilen? Mellan flaskan och regulatorn eller regulatorn och bubbelräknaren? Det skall bara kunna komma in vatten i systemet när du tar bort gasflaskan.
        Jag har problem igen.


        Plockade ner anläggningen nu, tar tag i det om 2 veckor.

        När det var krångel med regulatorn så plockade de ur en packning mellan regulator och magnetventil, det är bergis denna som ställer till det.

        Jag får åka och få den servad när jag kommer hem från Falun.

        Skiiiit
        Senast redigerad av Mathias Nilsson; 11 August 2012, 09:10.
        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

        Kommentar

        • Mathias Nilsson
          • July 2011
          • 6552

          Mitt omstartade hightech står nu i köket. Allt går ganska bra, mycket bättre än förut i alla fall med den här anläggningen. Jag hade alla växter i karet innan anläggningen slogs på, de är fulla med penselalger men de ger mig förhoppningsvis massa nya, fina skott. Det lilla karet är en emersed-odling med HC, Oliver Knott-soil även i denna, det växer så att det knakar, belysningen på denna lilla burk går på samma timer som "huvudkaret"

          Växter är kul, inte absolut jätte men det har sin charm


          Bifogade filer
          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

          Kommentar

          Arbetssätt...