projekt hitte kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MonkanS
    • December 2011
    • 861

    #16
    Undrar lite.. hur gick det med hittekaret?
    Juwel 180 l + räkkub aquael 20 l
    http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=155429

    Ordning är till för idioter - Genier behärskar även kaos !!!

    Kommentar

    • rudy
      • January 2012
      • 275

      #17
      då ingen har hört av sig (vilket ja inte heller tror)
      så har vi skurat och tvättat det samt testat om det läcker... vilket det inte... gör tur det
      så har vi ställt in det i väntan på dåligt väder och mer tid (då vi inte ska använda det förrän till hösten eller om ja kan övertala killen å ha det som ett inne kar till isf blir det nr 4 i räkningen

      planen är (om ingen hör av sig ) är att limma lister på utsidan för att göra det stabilare och hantervänligt på det är kantstött som 17

      kul att du fråga

      Kommentar

      • MonkanS
        • December 2011
        • 861

        #18
        Jag tror inte heller att någon hör av sig om det..
        Kul att det kommer till användning...
        Håller med.. man gör inga stora inomhusprojekt när de tär vackert väder..
        Juwel 180 l + räkkub aquael 20 l
        http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=155429

        Ordning är till för idioter - Genier behärskar även kaos !!!

        Kommentar

        • ettfettbranamn
          • December 2010
          • 3424

          #19
          Ursprungligen postat av Bygert
          Men snälla nån. Till att börja med, om nån ställer en fråga till mig tar nog jag det som att det tyder på att man ser fram emot att jag skall skriva mer, inte som att jag bör knipa igen.

          Sen alltså, ok rudy, du har gjort en liten dumhet och när du fick reda på det så fixade du genast till saken. Det är ju bra, somliga krånglar till sånt men du städade genast upp efter dig, kan du inte känna dig åtminstone lite nöjd med det?

          Att du sen råkar på ett krattskaft till polis är ju otur, dock inte mitt fel. De flesta brukar dock inte bry sig allt för mycket, man ruskar på axlarna och konstaterar att polisen kanske hade en dålig dag och så glömmer man det hela. De som surar till på riktigt sätter sig väl och skriver brev till JO. Men att börja yra om att ha förlorat sin värdighet, alltså seriöst, vad är det, satsar du på att dö av magsår inom få år eller vad är det frågan om? Vill man bevara sin värdighet så är ju ett bra tips att inte börja hojta om att man förlorat den för en ren skitsak som att en polis varit lite otrevlig. Har man inte mer värdighet än så är man illa ute.

          Så alltså lägg av med tramset, du har gjort nåt bra nu och var nöjd med det i stället för att hänga upp dig på småsaker.
          wow.. har inte du någon granne som skattefuskar att jaga eller p-lisa att ringa? haha, fyfan vad bra, "annars vet man inte var gränsen går kensa? hur är det med moralkompassen? är den så skev att du behöver ett dokumenterat papper på vad som är rätt och fel? blind lydnad är farligt.. står det inte att det är fel att fritzla någon men att det är fel att göra inbrott är ni då automatiskt på den stackars fritzl'ns sida för att någon gjorde inbrott och fritog hans kloner?

          om det nu är så att lagen är det som gäller, hur gör ni då om ni semestrar i iran? har ni då helt plötsligt ändrat (hoppas jag) åsikt att man faktiskt bör stena otrogna kvinnor, är ni för dödsstraffet om ni åker till texas, känns det rimligt att få upp till 25$ i böter för att flörta i New york? har man lagen som enda riktmärke för att tillrättavisa folk är vi inte så långt från v för vendetta..

          nej allvarligt, det är ju jättebra med lag och ordning men har man surrat sitt kar så jävla dåligt att det på ett magiskt vis glider av (utan att gå sönder) i en kurva istället för den mindre troliga teorin att någon ställt av det för att de inte har ett grovsoprum och ville dumpa skiten finns det en paragraf i verkligheten som heter "skyll dig själv du har inget omdöme"..

          skit i det här och få igång ditt kar nu, får du en påringning av någon som tappade sitt intakta kar i kurvan mellan nånting och nånting ändå inte ha som första-reaktion att polisanmäla dig för stöld..
          Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

          Normaliseringsprocessen..
          (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

          Kommentar

          • rudy
            • January 2012
            • 275

            #20
            tack så mycket ! det sved i pälsen då man vart anklagad för tjuveri...

            och på riktigt finns det en lag om det ?
            *känns det rimligt att få upp till 25$ i böter för att flörta i New york?* *asg*

            som ja skrev förut det får vänta lite då ja haft baken full och byggt ett vattenfall och lekt med högtrycks tvätten =D =D ... överallt
            och jävlar va rent det är överallt *jätte flin*

            kommer att dra igång tråden igen då vi kommer att komma igång med karet =D

            Kommentar

            • ettfettbranamn
              • December 2010
              • 3424

              #21
              Ursprungligen postat av rudy
              tack så mycket ! det sved i pälsen då man vart anklagad för tjuveri...

              och på riktigt finns det en lag om det ?
              *känns det rimligt att få upp till 25$ i böter för att flörta i New york?* *asg*

              som ja skrev förut det får vänta lite då ja haft baken full och byggt ett vattenfall och lekt med högtrycks tvätten =D =D ... överallt
              och jävlar va rent det är överallt *jätte flin*

              kommer att dra igång tråden igen då vi kommer att komma igång med karet =D
              jaja, jag hånglar inte med dig heller tjyvgubbe

              och ja, det finns en lag.. precis som att det av oklar (eller kanske inte) anledning finns en lag mot att just kasta kärnvapen på folk i någon annan delstat..

              bra där! tills polisen knackar på tycker jag du kör din projekttråd i frid.. det finns lägligt nog en ignorefunktion på detta forum om det skulle vara så.. vilket för min del innebär att ingen ser mina inlägg.. ..någonsin..
              Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

              Normaliseringsprocessen..
              (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

              Kommentar

              • rudy
                • January 2012
                • 275

                #22
                *asg* ja vill till den delstaten och kasta kärnvapen på nån helst mycket tjejigt oxå
                eller det kanske man ska göra nån annanstans där det inte finns en lag mot det haha

                Kommentar

                • rudy
                  • January 2012
                  • 275

                  #23
                  då det har gått en tid nu ... så känns det att vi kommer att få lite tid över till hittekaret

                  men innan vi sätter igång och gör i ordning det med lister och stativ och hela konkarongen

                  lite tips på teman eller nått åt det hållet

                  vad för fisk ska vi ha i och hur ska i inreda det

                  det som finns nu är

                  ett tomt kar
                  en pump
                  svart sand
                  och råda sand (mycket fin)

                  vi har redan
                  50l med guppy
                  170 l med olika tetror
                  230 l med barber
                  600l med fisksoppa =)

                  så denna gången vill vi ha nått annat

                  lite tips lite hjälp?

                  Kommentar

                  • NIC
                    • January 2008
                    • 5121

                    #24
                    Sydamerika? Några scalarer och tetror? Malawiciklider och stengrottor? Finns många möjligheter!

                    http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                    Kommentar

                    • rudy
                      • January 2012
                      • 275

                      #25
                      skalarer har vi tetror har vi =)

                      nu kommer jag säkert att bli på hoppad... men ja tycker inte om malawi =/ tycker inte att det är nån snygg fisk

                      hur menar du med sydamerikansk tema? vad ingår i den?

                      Kommentar

                      • NIC
                        • January 2008
                        • 5121

                        #26
                        Ursprungligen postat av rudy
                        skalarer har vi tetror har vi =)

                        nu kommer jag säkert att bli på hoppad... men ja tycker inte om malawi =/ tycker inte att det är nån snygg fisk

                        hur menar du med sydamerikansk tema? vad ingår i den?
                        Med Sydamerika syftar jag på ett dunkelt kar med mycket grenar, rötter, löv, tefärgat vatten, svag belysning. Finns oändligt med fiskar därifrån men giganterna är väl discus, scalarer, olika ciklider, tetror osv..

                        http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                        Kommentar

                        • rudy
                          • January 2012
                          • 275

                          #27
                          okej det låter ju som en bra ide =)

                          Kommentar

                          • rudy
                            • January 2012
                            • 275

                            #28
                            har fått lite inspiration på annat håll så nu vet ja på ett ungefär vad jag ska ha för fisk i karet

                            nu är det bara att vänta till löning och lulla iväg till nån bygghandlade och skaffa lite lister och så
                            så att man kan börja att bygga ihop ramen och ett stativ till karet
                            Senast redigerad av rudy; 14 November 2012, 02:05.

                            Kommentar

                            • NIC
                              • January 2008
                              • 5121

                              #29
                              Så vad blir det då?

                              http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                              Kommentar

                              • rudy
                                • January 2012
                                • 275

                                #30
                                det är inte spikat men stort stim med kilfläcksrasboror
                                och / eller

                                Iriatherina werneri
                                Pseudomugil cf. paskai
                                Pseudomugil furcatus

                                tyckte det va lite häftiga små gynnare
                                vet dock inte om det går att ha dom ihop eller inte

                                hehe den dan det blir fisk köp så får nog kanske plånboken bestämma eller helt enkelt tillgången på dessa olika raser

                                men som sakt vi tar det första först och ska fixa iordning baljan först

                                Kommentar

                                Arbetssätt...