250L blir 1440

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Ryskbompa
    svarade
    Fyfabian va fränt. Skithäftigt bygge, roligt att någon vågar bygga ett såntdär kar

    En sak som slog mig, hur gör du rent längst in i karet? Når du in dit, eller får du ta ett dopp?

    MVH Rikard

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Lite film då.


    Det börjar etablera sig lite alger i karet, misstänker att det till viss del beror på urkramningen av filtret från mitt 250l kar då det blev en beläggning på botten efter det och det är där det börjat gro.
    Fiskarna ser glada ut och har redan hajat var matstället är, ställer jag mig i det hörnet tar det inte många sekunder innan jag har 52 par ögon tittandes på mig tiggandes mat

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Det blir ju en helt annan "effekt" med ett såhär stort stim i ett stort kar. Man får se deras riktiga beteenden

    Lämna en kommentar:


  • Jenniemaria
    svarade
    Riktigt snyggt kar ! Ska bli kul att följa tråden och se utveckligen Har själv nyss startat upp mitt första egna kar på 100 l och det är verkligen inspirerandeOch lärorikt att läsa ni erfarnas trådar / Jennie

    Lämna en kommentar:


  • Likan
    svarade
    Kul att du är igång nu med fisk och allt! Ser bra ut!

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av KristianE
    Mathias du vet att det är ditt fel att det blev dom...
    Hon i affären tyckte att det nog räckte gott å väl, hon ville väl inte bli av med hela sin dubbla sändning som dom hade fått i fredags
    Men det blir fler när karet är inkört, blir kul när det blir lite storlek på dom också.

    Det coolaste hittills är hur få dom såg ut när dom simmade längs framrutan i sitt stim å sen hur många dom såg ut när dom jagade cyklops över hela karet.
    Jag ska köra dem i mitt high-tech också, bara för att. De är trevliga och det dröjer länge innan de blir tråkiga i färgen, om de ens blir det. Mina är fina ännu, 2 år efter att jag stoppade dem i mitt 120..

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Mathias du vet att det är ditt fel att det blev dom...
    Hon i affären tyckte att det nog räckte gott å väl, hon ville väl inte bli av med hela sin dubbla sändning som dom hade fått i fredags
    Men det blir fler när karet är inkört, blir kul när det blir lite storlek på dom också.

    Det coolaste hittills är hur få dom såg ut när dom simmade längs framrutan i sitt stim å sen hur många dom såg ut när dom jagade cyklops över hela karet.

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Så jäkla härlig inställning, jag har ett kar på 1440 och kör på tetror

    Du hade kunnat köra på 100 till om du ska cykla in karet med dem, speciellt med de två filtren du har..

    Jag körde ju i 30 på en gång i mitt 310, plus massa annat och det var en helt lugn resa..

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    sorgmanteltetran är en underskattad fisk trevlig.... och får man tag på rätt så blir dom riktigt snygga i stor grupp =)))

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Blir nog inga "stora" dom är helt enkelt för aggresiva om jag ska köra några apisto (enligt utsago, jag har ju inte en aning då mina cikliderfarenheter sträcker sig till mina cacaduor och ett knippe paletter för 6-7 år sen).
    Nu har jag gott om tid på mig att botanisera i små till medelstora sydamrikaner och se vad jag gillar å vad som kan tänkas passa.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ja de stora SA-cikliderna eller jordätare vad de nu kallas är fina.

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Nu är det ju stop i några veckor så att filtrena får gå till sig. Sen vet jag inte riktigt vad som kommer nästa gång, något färgglatt på botten kanske typ någon rolig apisto.
    Discus blir det inte, möjligen någon lite finare variant av skalar i framtiden som slut kläm om det passar när jag fått i "resten".

    Har blivit lite sugen på nyckelhål dom senaste veckorna efter diskutionerna i Bluewings tråd. Framtiden får utvisa helt enkelt

    Lämna en kommentar:


  • simpson
    svarade
    Ser kalas ut med ett stim större än 6 fiskar


    Vad blir det mer, några skalarer eller diskus?

    Lämna en kommentar:


  • Jesper Broman
    svarade
    Jävlar vilket fint akvarium du har

    Lämna en kommentar:


  • Karl Holm
    svarade
    Fasen vad gött det ser ut!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...