Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Kul med eldbuksleken, grattis Här börjar blåciklidynglen växa till sig lite. Angående svärdbäraren... Hona med svärd? Den har ju gonopodium Eller missuppfattar jag nå´t, som vanligt?

    Min redbackhona ser förresten lite mysko ut på ryggen, på var sida om ryggfenan, det är som en vit, tunn rand, som följer ryggens krökning. Det syns dock inte om man ser henne rakt från sidan, utan bara snett bakifrån, eller snett framifrån. Det ser dessutom ut som om det har gått tillbaka lite de senaste dagarna, och hon beter sig som vanligt. Nå´n som vet vad det kan vara?
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Mathias Nilsson
      • July 2011
      • 6552

      Ursprungligen postat av Animaniac
      Kul med eldbuksleken, grattis Här börjar blåciklidynglen växa till sig lite. Angående svärdbäraren... Hona med svärd? Den har ju gonopodium Eller missuppfattar jag nå´t, som vanligt?

      Min redbackhona ser förresten lite mysko ut på ryggen, på var sida om ryggfenan, det är som en vit, tunn rand, som följer ryggens krökning. Det syns dock inte om man ser henne rakt från sidan, utan bara snett bakifrån, eller snett framifrån. Det ser dessutom ut som om det har gått tillbaka lite de senaste dagarna, och hon beter sig som vanligt. Nå´n som vet vad det kan vara?
      Den såg ju ut som en vanlig typ platy-hona förut. Jag är ju långt ifrån expert på levandefödare då detta är de enda jag någonsin haft. honorna saknar väl detta vanligtvis?

      Hon bestämde sig helt enkelt för att bli en Hen som liknar en Han. Naturen är märklig
      Senast redigerad av Mathias Nilsson; 29 May 2012, 05:45.
      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
        Den såg ju ut som en vanlig typ platy-hona förut. Jag är ju långt ifrån expert på levandefödare då detta är de enda jag någonsin haft. honorna saknar väl detta vanligtvis?

        Hon bestämde sig helt enkelt för att bli en Hen som liknar en Han. Naturen är märklig
        Hade den gonopodium redan innan svärdet kom? Det kan ju vara en sent utvecklad hane, som fick svärd sent. Hur som helst ser den ut som en 100-procentig hane nu i alla fall, med svärd och gonopodium De påstås kunna byta kön, från hona till hane, men jag undrar jag, om det inte bara handlar om sent utvecklade hanar.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Mathias Nilsson
          • July 2011
          • 6552

          Ursprungligen postat av Animaniac
          Hade den gonopodium redan innan svärdet kom? Det kan ju vara en sent utvecklad hane, som fick svärd sent. Hur som helst ser den ut som en 100-procentig hane nu i alla fall, med svärd och gonopodium De påstås kunna byta kön, från hona till hane, men jag undrar jag, om det inte bara handlar om sent utvecklade hanar.
          Det var en hona, 100% säker. Det är ju det finurliga i det hela :P

          Den blir steril har jag läst mig till, lite spännande
          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

          Kommentar

          • Mathias Nilsson
            • July 2011
            • 6552

            Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0340.jpg
Visningar: 1
Storlek: 71,8 KB
ID: 2141048Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0339.jpg
Visningar: 1
Storlek: 107,7 KB
ID: 2141049

            Här är någon bild med fisken på, innan förvandlingen
            http://mathiasaquariums.blogspot.se/

            "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              Det är just det där med steriliteten jag tycker är lite lustig, vad är det för mening för fisken att byta kön, om den blir steril? Kanske ändå är sterila hanar, som utvecklas sent, just på grund av att de är sterila. Eller fick den yngel innan förvandlingen?
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                Apropå ingenting, så håller flaggorna jag fick av Mats på och putsar ett Anubiasblad
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Mathias Nilsson
                  • July 2011
                  • 6552

                  Ursprungligen postat av Animaniac
                  Apropå ingenting, så håller flaggorna jag fick av Mats på och putsar ett Anubiasblad
                  Nu pratar vi!

                  Det blir spännande att se hur det artar sig! Fram med kameran.

                  Hur stort går de? Jag skulle också vilja hålla dem men jag får inte plats över
                  http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                  "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                    Nu pratar vi!

                    Det blir spännande att se hur det artar sig! Fram med kameran.

                    Hur stort går de? Jag skulle också vilja hålla dem men jag får inte plats över
                    Tja, med tanke på att det är ett sällskapskar så lär det inte gå så bra. Tänkte sätta dem till lek i kuben se´n när blåciklidynglen är stora nog att flytta därifrån. De går i mitt Juwel Rio 240, inte jättestort kanske, men det funkar. Tror de håller på och leker nu faktiskt
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      Japp, nu är där ägg på bladet
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Mathias Nilsson
                        • July 2011
                        • 6552

                        Jag såg att de inte behöver mer än 250 liter, hmm...
                        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                        Kommentar

                        • j_l0180

                          • May 2007
                          • 70

                          Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                          Jag såg att de inte behöver mer än 250 liter, hmm...
                          Hej Mathias!dom två paren som går på pets har jag haft dom går absolut inte med scalarer! superdominanta mot dom mina iaf.

                          Kommentar

                          • Mathias Nilsson
                            • July 2011
                            • 6552

                            Ursprungligen postat av j_l0180
                            Hej Mathias!dom två paren som går på pets har jag haft dom går absolut inte med scalarer! superdominanta mot dom mina iaf.
                            Jag vet att det inte skulle funka, tänkte på dem till ett annat kar
                            http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                            "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                            Kommentar

                            • j_l0180

                              • May 2007
                              • 70

                              Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                              Jag vet att det inte skulle funka, tänkte på dem till ett annat kar
                              Ok. Köp isf. det paret som går i det övre karet ihop med scalarer av nån färgvariant dom är ett troligt par som putsade hos mej!

                              Kommentar

                              • Shepard

                                • March 2003
                                • 13992

                                Pratar ni om flaggor? De jag fick av Mats verkar funka bra med scalarer, har ett red backpar med dem. Och har nog haft scalarer med flaggor förr.
                                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                                Min profil
                                Mitt galleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...