Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jozi81
    • January 2011
    • 917

    Haha Mathias!! Är ju ingen zoopetkille så jag har missat din "lilla" tråd... Galet mycket läsning har man framför sig...

    //Danne

    Kommentar

    • Mathias Nilsson
      • July 2011
      • 6552

      Ursprungligen postat av jozi81
      Haha Mathias!! Är ju ingen zoopetkille så jag har missat din "lilla" tråd... Galet mycket läsning har man framför sig...

      //Danne
      haha, bara att du har "hittat" hit är ju asgrymt. Det händer faktiskt ganska mycket i tråden, mycket ciklid-prat är det.

      Varje gång någon hittar hit från sina respektive forum är det ju skitkul!

      Har alla klarat sig i lokalen?
      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

      Kommentar

      • jozi81
        • January 2011
        • 917

        Jajamensan, allt ok, Ska till och med köra igång ett 100 liters med bara sten och rötter och massa flytisar (apisto och malar...) Jag håller på att bli zoopetfierad ) Plockade 3 hinkar med mörk rundsten i stenbrottet idag..

        Kommentar

        • Mathias Nilsson
          • July 2011
          • 6552

          Fan att du missade min senaste laddning med växter. Det var bara flytisar.

          Får snart fler.

          Apisto är grymt, vilken art skall du ha?
          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

          Kommentar

          • jozi81
            • January 2011
            • 917

            Ingen aning!!! Spontant kakadua, men jag och apistor...jag är ju MFK...
            Sen är det riktigt nära med "kuben" 108*75*45 med MH där krävs det ju nästan växter och rötter i weltklasse...FX5a till den oxå så det kan bli bra..Kanske liknande fiskval där oxå, eller?

            Kommentar

            • Mathias Nilsson
              • July 2011
              • 6552

              Ursprungligen postat av jozi81
              Ingen aning!!! Spontant kakadua, men jag och apistor...jag är ju MFK...
              Sen är det riktigt nära med "kuben" 108*75*45 med MH där krävs det ju nästan växter och rötter i weltklasse...FX5a till den oxå så det kan bli bra..Kanske liknande fiskval där oxå, eller?

              Kakaduan är sjyst.

              Jag gillar även Borelli, Macmasteri och Sp. Algodon. Det finns löjligt många snygga alltså. Släng bara i en hög med rötter, massa kvistar och eklöv i mängder så kommer de trivas som fisken i vattnet (vitsigt va?)

              Fint för fisken, konstigt för ögat, till en början

              Det här är en ingång Daniel, det är det viktiga. Det kommer snart simma ciklider i tusentals liter i garaget
              Senast redigerad av Mathias Nilsson; 20 May 2012, 22:04.
              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

              Kommentar

              • Mathias Nilsson
                • July 2011
                • 6552

                Ok, dessa förekommer inte så ofta i tråden på bild så jag lägger in ett par som jag tog nu ikväll.

                Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0121.jpg
Visningar: 1
Storlek: 82,9 KB
ID: 2140976Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0107.jpg
Visningar: 1
Storlek: 69,9 KB
ID: 2140977Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0117.jpg
Visningar: 1
Storlek: 74,0 KB
ID: 2140978Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0129.jpg
Visningar: 1
Storlek: 76,5 KB
ID: 2140979

                Bilderna liknar varandra men jag fick med båda könen. Man får passa på lite när de väl vill visa upp sig.

                Dessa fiskarna beter sig lite som fulla femtonåriga pojkar. De spänner upp sig, käftar med varandra och stökar allmänt runt i akvariet. Fantastisk individualitet i dessa fiskarna. Jag gillar hur de liksom spänner upp gäl-locken mot varandra och visar att "jag bestämmer"

                Tyvärr blir de lite luggade av Blåcikliderna men det lär ju ändra sig snart då de växer snabbare..
                http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Återigen, Mathias - grymt fina bilder, och vilka flashbacks man får näre man ser dessa härliga ciklider!

                  Kommentar

                  • Mathias Nilsson
                    • July 2011
                    • 6552

                    Hur tycker du att de ser ut färg-mässigt? De ser ganska mörka ut om jag kollar på andra bilder, jag vet ju inte vad jag skall titta efter riktigt. Googlar man efter bilder så finner man exemplar som ser ut som dessa men vad det kan bero på, det vet inte jag..


                    Jag håller på att lägga upp en film till på YT där Blåcikliderna är helt i fokus, man får mest se när de fångar upp yngel och bär dem dit de vill ha dem. Inte så spännande med filmen från igår kanske men jag fick öva lite, samtidigt kanske någon annan får syn på dem som inte följer tråden så noga.

                    Jag är hemma rätt mycket just nu och då skall det märkas i tråden
                    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Njaaoo, jag tycker de ser bra ut med sin mörka färg. Jag har haft Eldbukar för många år sedan och de var i och för sig en aning ljusare - eller rättare sagt, de hade lite tydligare kontraster mellan de mörka fläckarna och grundfärgen - men, som sagt, jag tycker de ser riktigt bra ut!
                      Jag vet inte vad de här olika mörka/ljusa färgerna beror på - lokalitet, uppfödning...?

                      Kommentar

                      • Mathias Nilsson
                        • July 2011
                        • 6552

                        Dunkar in en video till som liknar den från igår, här får man dock se hur föräldrarna förflyttar yngel i munnen vilket är lite spännande.

                        Matade en timme innan filmandet, gissa om mygglarverna bidrar med partiklar i vattnet..

                        Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
                        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                        Kommentar

                        • jozi81
                          • January 2011
                          • 917

                          Det här är en ingång Daniel, det är det viktiga. Det kommer snart simma ciklider i tusentals liter i garaget
                          Har redan varit där Mathias, många gånger... Förmodligen blir det väl så... När köper du dina första dats då föressten!!??

                          Fina kar hursom och ursäkta OT!!

                          Kommentar

                          • bossep
                            • March 2010
                            • 4447

                            Det var trevliga bilder på Eldbukarna!
                            Det där med färger skiljer ganska mycket beroende på lokalitet osv även på vildformerna. Sedan kan det ju vara lite selektiv avel även på dessa. Jag tror också maten spelar in en del i detta.
                            “You can’t see the future if you don't know the history.”
                            "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
                            Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

                            Kommentar

                            • Mathias Nilsson
                              • July 2011
                              • 6552

                              Ursprungligen postat av jozi81
                              Har redan varit där Mathias, många gånger... Förmodligen blir det väl så... När köper du dina första dats då föressten!!??

                              Fina kar hursom och ursäkta OT!!
                              OT är bara bra, det händer ganska ofta att det blir sidospår och det är roligt

                              Jag vet faktiskt inte när det blir den typen av fisk, det kräver lite volym
                              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                              Kommentar

                              • Shepard

                                • March 2003
                                • 13992

                                Hur går det med dina blå Mathias? Här jagade honan upp hanen i ett hörn av kuben igår, och såg att hon var på honom ett par gånger där han stod och tryckte, så jag flyttade honom till 240-karet.
                                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                                Min profil
                                Mitt galleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...