Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Mathias Nilsson
    svarade
    Måste bara berätta att jag har fått en ny kompis. Han heter något som "Helene&Andreas" här i tråden vet..

    Han är en lagomt stor RTC, rätt trevlig. Har gosat lite med den, öppnar luckan och låter den gosa med mig, drar spröten i ansiktet på mig deluxe. Jag tar det som ett tecken på kärlek. Stefan säger att jag eventuellt ska låta bli att låta dem smeka mig i ansiktet, för rätt vad det är får den för sig att provsmaka. Hur bedömmer du den risken Jonte? Den är ju rar liksom

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av ettfettbranamn
    Demantoides är ett jävla irritationsmoment.. Den blir precis INTE tillräckligt stor för att jag ska kunna ha den.. :/

    adonisen har jag haft men får den inte att överleva.. Jag räknar med att köpa loss en av någon som har en urväxt..

    Jag har precis börjat uppskatta l-nummer.. Letar efter panaque titanicus(?) något liknande, blå-ögd panaque och en l-25.. Det får dock bli ett långprojekt.. Jag har plöjt in lite för mycket pengar nu på senaste..
    Jag gillar L-nummer, sålänge inte fisken heter något annat <3

    Lämna en kommentar:


  • ettfettbranamn
    svarade
    Demantoides är ett jävla irritationsmoment.. Den blir precis INTE tillräckligt stor för att jag ska kunna ha den.. :/

    adonisen har jag haft men får den inte att överleva.. Jag räknar med att köpa loss en av någon som har en urväxt..

    Jag har precis börjat uppskatta l-nummer.. Letar efter panaque titanicus(?) något liknande, blå-ögd panaque och en l-25.. Det får dock bli ett långprojekt.. Jag har plöjt in lite för mycket pengar nu på senaste..

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av ettfettbranamn
    Skulle tro det!!

    Jag sitter i samma sits.. Fast med en guldfisk.. Haha.. Fick tag i en L95 också

    Vad har han??



    Jag tycker du ska ge honom en stor en jävla gibbis istället 45cm.. Det enda man ser
    Jag har fanimig ingen koll på vad han har riktigt. En del saker har vi köpt samtidigt så de har jag koll på. Peckoltia compta och Hypancistrus sp (L066) Baryancistrus xanthellus, Baryancistrus demantoides. Sen vet jag att han har Achanticus adonis (Det snyggaste i malväg man kan äga, köp en, den kommer växa i ditt kar) Sen har han de där vanliga träätarna som du och Kristian håller, Panaque sp (L191), Panaque nigrolineatus (L190) Jäkla sociala individer. Det blir fint blandat med stort och litet.

    Lämna en kommentar:


  • ettfettbranamn
    svarade
    Skulle tro det!!

    Jag sitter i samma sits.. Fast med en guldfisk.. Haha.. Fick tag i en L95 också

    Vad har han??

    Jag tycker du ska ge honom en stor en jävla gibbis istället 45cm.. Det enda man ser

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av ettfettbranamn
    Hmm.. Ondska kommer även i små paket.. Haha..
    han har en helt fantastisk samling L-malar i ett 540, inrett med en galen mängd rötter. Det är nog två-tre månadslöner..

    Då svider det nog om det sitter Ancistrus på frontrutan <3

    Lämna en kommentar:


  • ettfettbranamn
    svarade
    Hmm.. Ondska kommer även i små paket.. Haha..

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Projekt vintermörker (utökad)

    Ursprungligen postat av Helene&Andreas
    Njaaaa.... Stefan kommer att hjälpa henne med groda till high tech karet!
    Japp, jag vet. Det är då jag smyger in Ancistrus i hans mal-himmel

    Lämna en kommentar:


  • Helene&Andreas
    svarade
    Njaaaa.... Stefan kommer att hjälpa henne med groda till high tech karet!

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Projekt vintermörker (utökad)

    Ursprungligen postat av Helene&Andreas
    Hahaha!!!! Neeee.... Klart hon ska få som hon vill!!
    Om hon köper egna prylar så är det helt okej

    Lämna en kommentar:


  • Helene&Andreas
    svarade
    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    Hehe!

    Inte i något här hemma i alla fall :P Jag vägrar!
    Hahaha!!!! Neeee.... Klart hon ska få som hon vill!!

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Projekt vintermörker (utökad)

    Ursprungligen postat av Helene&Andreas
    Jaha Mathias.... I vilket kar blir det sköldpaddor, grodor och Garra Rufa nu då?
    Hehe!

    Inte i något här hemma i alla fall :P Jag vägrar!

    Lämna en kommentar:


  • Helene&Andreas
    svarade
    Jaha Mathias.... I vilket kar blir det sköldpaddor, grodor och Garra Rufa nu då?

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Jag hade ett Juwel 240 som jag satte i två ramper i, och körde co2 via mäsk. Jävlar vad det växte, Cabomba furcatan var riktigt lila...

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Projekt vintermörker (utökad)

    Ursprungligen postat av ansjo
    Varför inte måttbeställa ett kar, brukar inte bli så mycket dyrare om du ska köpa nytt...
    Ett standard Juwel 240 blir rätt billigt, jag har ju redan bänken..

    Det är ett svårt ekonomiskt läge där ett nytt stort kar kostar rätt lite, och en bonus är att jag kan använda den rampen jag har. Jag har en lösning till på g och det är att låta akvariebyggarn här i byn kapa ur min slimline och byta frontrutan till optiwhite. Det är nästan samma pengar men det blir lite dyrare då rampen kommer utöver.

    Jag gillar Juwelburken, scapen kommer fram så mycket då det inte är djupt.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...