Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Jesper Broman
    svarade
    Jag håller med dig om eheim, förutom mitt 2217 ytterfilter. Det är felfritt

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Tycker själv Eheims nya Incpiria-serie är fin
    Ja, de har klivit mot ADA-looken, helt klart. Christian Brams har ett sådant som matsalsburk hos Imazo. De kommer inte finnas ordinarie tror jag men man kan beställa dem. Jag vill inte ha ett, för det första är det Eheim och för det andra så är det Eheim

    Ferplast star cube vore ju najs asså men det är dyrt för en kub

    Edit: Jag gillar inte Eheim, alls, ens lite. Absolut nada, jag är faktiskt likgiltig inför hela deras existens. Jag har tre filter igång, alltid krångel..

    Och ja, det kanske inte krånglar för er. Men, när det handlar om vatten så får det gärna vara ordning på grejerna..
    Senast redigerad av Mathias Nilsson; 01 March 2014, 21:52.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Tycker själv Eheims nya Incpiria-serie är fin

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Så det går inte att bygga på med armaturer, har för mig att jag läst det på deras hemsida?

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Mr Woods
    Mark II är riktigt snygga!
    Ja, men fyyy så klent ljus och uu vad det är segt. Bänken är enfärgad på detta, riktigt mumsigt. Det är till och med relativt billigt för att vara helt nytt..

    Jag ska som max ha lite Endlers tror jag, det är där jag är i min akvaristik idag..

    Ett 180 Rio med dubbelramp är ju inte helt dumt..

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Mark II är riktigt snygga!

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Vad är det för kar och kring-grejer du ska ha sedan då?
    Vet inte riktigt vart jag hamnar ännu. Ferplast star cube är ett alternativ, Akvastabil Mark II, Juwel Rio 180, Juwel Lido 200..

    Tanken är väl som vanligt typ grönt..

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Mmm, precis, och det blir det nog också, så snart jag kopplat in kommunalt vatten!

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av Mr Woods
    Gôtt! Jag hämtade mitt 325L Akvastabil med glo-armatur, dubbla ytterfilter, hembyggd möbel och en myckenhet rötter alldeles gratis. Jag gjorde nog ett kap då!
    Det som du nästan tänkte ha Diskus i?

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Vad är det för kar och kring-grejer du ska ha sedan då?

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Gôtt! Jag hämtade mitt 325L Akvastabil med glo-armatur, dubbla ytterfilter, hembyggd möbel och en myckenhet rötter alldeles gratis. Jag gjorde nog ett kap då!

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Mr Woods
    Jag har märkt att folk tycker det, nu är jag uppe i tre stycken som jag fått gratis!
    Tydligen är de dessutom något så oerhört anskrämliga att folk känner sig tvungna att skänka bort sina armaturer, filter och andra tillbehör för att bli av med dem!
    Jag fick bort mina på en dag och fick vad jag begärde..

    2 lök för ett 2 år gammalt 310 med en FX5:a inkl media och en hagen glo-armatur med nya rör..

    Rånad? Ja! Glad? Som fan!

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    Kom väl på att ramakvarier är det fulaste som finns...
    Jag har märkt att folk tycker det, nu är jag uppe i tre stycken som jag fått gratis!
    Tydligen är de dessutom något så oerhört anskrämliga att folk känner sig tvungna att skänka bort sina armaturer, filter och andra tillbehör för att bli av med dem!

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Kom väl på att ramakvarier är det fulaste som finns i en lägenhet typ. Det är dags att byta ut lite prylar.

    Jag har ju en massa fisk i akvarierna som jag inte tycker är så spännande, det är ju bättre att de hamnar hos någon som tar sig tid och njuter av dem.

    Nu blir det två kar mindre i några dagar, sen kommer det in ett nytt..

    Lämna en kommentar:


  • Helene&Andreas
    svarade
    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    [ATTACH]67749[/ATTACH][ATTACH]67750[/ATTACH]

    Avvecklar akvarier som en galning här

    Fortsättning följer..
    Varför Mathias?

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...