Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mathias Nilsson
    • July 2011
    • 6552

    Ursprungligen postat av Maffe
    Jag tycker jag är väldigt noga men här har jag nog mött min överman! Men ska det va så, så får det ju vara av en annan Mathias som dessutom har rätt stavning! : )


    Skickas från min iPad via Tapatalk
    Du vet, akvarierna behöver ju inget underhåll mer än vattenbyten och matning. Ibland ansar jag ju naturligtvis men jag förtar mig inte direkt. Det handlar om känsla
    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

    Kommentar

    • Mathias Nilsson
      • July 2011
      • 6552

      Projekt vintermörker (utökad)

      Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1403266026.898597.jpg
Visningar: 1
Storlek: 187,3 KB
ID: 2158248

      Det här ska snart rivas nu, det ska bli gött
      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

      Kommentar

      • Mathias Nilsson
        • July 2011
        • 6552

        Vi kör väl ett väss i tråden, jag är ju ändå vaken. Det är väl egentligen världspremiär för mitt Juwel Rio 240 ni ikväll, det är nog inte filmat sedan mina Andinoacara pulcher bodde i det. Det här är mitt egna "trollkar" om man ska låna ett ord av Inger. Det fungerar aldrig klockrent, ibland fungerar det inte alls. Fisken drar på någon parasit som jag inte blir av med, jag har väl landat i att de som vill får droppa av. Jag kan inte göra så mycket mer. För den observante finns det även lite trådalger, rätt fräckt eftersom den algen brukar hålla sig borta.

        Ett par Ancistrus väljer att leka regelbundet, jag måste plocka ur dem. Deras grotta syns i filmen. Det är ena besvärliga mallar när de väl sätter igång, det finns liksom ingen hejd på förökningen och jag kan inte ha det så i ett växtakvarium. De gräver ju konstant och det är inte bra för min bottentäckare.

        Jaja, här kommer filmen:



        Kom ihåg folket, full HD!
        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

        Kommentar

        • Maffe
          • January 2003
          • 241

          Ja det va ju hemsk vilka trådalger du hade! Om jag bara får till mitt kar hälften så bra som ditt så är jag mer än nöjd!!


          Skickas från min iPhone via Tapatalk
          Med vänlig hälsning, Mathias

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Att vakna upp en tisdagsmorgon och se denna film är en härlig start på dagen. Tycker "trollkaret" är riktigt vackert. Du har inga Amanos i det karet? Tänkte på trådalgerna
            Är det finbladiga Javaormbunkar på rötterna?
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Makalöst vackert
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Puh vilket underbart vackert "trollkar" du har där Mathias

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Jag måste chima in med övriga; Mycket vackert!

                  Kommentar

                  • HWH
                    • March 2013
                    • 2310

                    så fascinerande att du har rötter i men vattnet ändå är så klart och inte lite tefärgat. Du är en inspiration för oss alla tror jag, för mig definitivt.
                    /Helena,
                    Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                    Kommentar

                    • Marten64

                      • July 2012
                      • 1020

                      Härligt, ett mycket vackert kar och hem till dina Preacox.
                      // Johan
                      / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        Jag har också praecox (en jäkligt snygg regnbåge enligt mig) i mitt Juwel Rio 240, men det är inte ens 1/10 så snyggt som ditt
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • Mathias Nilsson
                          • July 2011
                          • 6552

                          Vad snälla ni är allihop. Kul att ni gillar det
                          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                          Kommentar

                          • Mathias Nilsson
                            • July 2011
                            • 6552

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            Att vakna upp en tisdagsmorgon och se denna film är en härlig start på dagen. Tycker "trollkaret" är riktigt vackert. Du har inga Amanos i det karet? Tänkte på trådalgerna
                            Är det finbladiga Javaormbunkar på rötterna?
                            Det finns inte något annat än siameser och Ancistrus. Det ger sig även utan algätare tror jag. Javan är den Imazo kallar för narrow men jag tror att det är den vanliga. Jag har denna, trident och needle nu. Det är en rätt bra samling
                            http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                            "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                            Kommentar

                            • Mathias Nilsson
                              • July 2011
                              • 6552

                              Ursprungligen postat av HWH
                              så fascinerande att du har rötter i men vattnet ändå är så klart och inte lite tefärgat. Du är en inspiration för oss alla tror jag, för mig definitivt.
                              :

                              Jag byter 90% av vattnet varje vecka, det kan inte bli mer än rent då. Kul att du gillar det!
                              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                              Kommentar

                              • Mathias Nilsson
                                • July 2011
                                • 6552

                                Ursprungligen postat av Shepard
                                Jag har också praecox (en jäkligt snygg regnbåge enligt mig) i mitt Juwel Rio 240, men det är inte ens 1/10 så snyggt som ditt
                                De har varit sjuka och dukat under totalt nästan. Fyra av 14 kvar. Det har varit en tråkig bekantskap men jag ska ge dem ett försök till snart. Då medicineras de i ett annat akvarium först dock.
                                http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                                "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                                Kommentar

                                Arbetssätt...