Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jozi81
    • January 2011
    • 917

    Weeping moss??!!

    Kommentar

    • Mr Woods
      • March 2013
      • 3409

      Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
      Jag ska bannemig filma mitt vita rio lite ikväll, det blir kul!
      Det är bra det, så har du ett litet minne sedan när du skänkt mig det i bröllopspresent!

      Kommentar

      • Mathias Nilsson
        • July 2011
        • 6552

        Ursprungligen postat av Mr Woods
        Det är bra det, så har du ett litet minne sedan när du skänkt mig det i bröllopspresent!
        Ska du gänga dig?
        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

        Kommentar

        • Mathias Nilsson
          • July 2011
          • 6552

          Ursprungligen postat av HWH
          Det tycker jag bannemig du ska. Men en liten fråga... Finns det nån hängväxt i alvariesammanhang?
          Du kan använda HC som en sådan..

          Sen weeping som Jozi säger..
          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

          Kommentar

          • Mr Woods
            • March 2013
            • 3409

            Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
            Ska du gänga dig?
            Japp! Som jag ser det är vi ju redan gifta. Vi har två barn och har bott ihop i ett drygt decenium, men Maria är lite av en romantiker, så nu har vi hyrt skärgårdsbåt, bokat bröllopspaket på Stenungsbaden osv. ...

            Vi bestämde redan som sjutton- och artonåringar att om vi inte var gifta när vi var tjugofem så tar vi varandra, nu är vi trettio...

            På den tiden ville vi inte riktigt gå med på att vi var "ihop", men det var ju svårt att sära på oss liksom!

            Kommentar

            • Mathias Nilsson
              • July 2011
              • 6552

              Ursprungligen postat av Mr Woods
              Japp! Som jag ser det är vi ju redan gifta. Vi har två barn och har bott ihop i ett drygt decenium, men Maria är lite av en romantiker, så nu har vi hyrt skärgårdsbåt, bokat bröllopspaket på Stenungsbaden osv. ...

              Vi bestämde redan som sjutton- och artonåringar att om vi inte var gifta när vi var tjugofem så tar vi varandra, nu är vi trettio...

              På den tiden ville vi inte riktigt gå med på att vi var "ihop", men det var ju svårt att sära på oss liksom!
              Grattis, det är mysigt att gifta sig. Vi gifte oss borgerligt, kommunalrådet i Kil. Über-sosse, precis som mig.
              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

              Kommentar

              • Mr Woods
                • March 2013
                • 3409

                Tack!
                Eftersom vi båda ser oss som kristna så kommer det ju inte på frågan att låta någon politrixter viga oss, men jag förstår dig...
                Jag har svårt för prästerskapet, och bättre sosse än moderat!

                Kommentar

                • Mathias Nilsson
                  • July 2011
                  • 6552

                  Filmen blev inte bra, fel kamera användes. Den får ligga uppe ett tag innan jag plockar bort den. Det är jättejobbigt att filma under vissa belysningar, allt blir så jäkla gult..

                  Planen är nu att allt ska växa till sig, sen skall det ansas och fotas. När det fotas sker detta utan all teknik och det blir även belyst bakifrån. Filterslangar och skit gör sig dåligt på bild men alla foton man ser luras lite vanligtvis. Jag kan inte använda glasprylar heller egentligen då det varken gör till eller från i ett kar som detta. Det kommer att bli bra på bild, det är det viktiga.

                  Edit: Rasbororna och guppyn ska inte gå i karet, jag är fortfarande barnvakt åt dem och det är astråkigt.

                  Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
                  Senast redigerad av Mathias Nilsson; 15 June 2014, 00:20.
                  http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                  "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                  Kommentar

                  • HWH
                    • March 2013
                    • 2310

                    Det är på ett sätt lite jobbigt när dina skitfilmer är överlägsna alla andras brafilmer. Otroligt inspirerande. Nu ska jag ta tag i växtkardrömmen eftersom jag faktiskt har ett tomt kar som bara väntar på att lekas med.
                    /Helena,
                    Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                    Kommentar

                    • Mr Woods
                      • March 2013
                      • 3409

                      Riktigt snyggt! Och herre gud vad det har vuxit! Men jag kom på att det är det svarta akvariet jag önskar mig...
                      Varför blir det så grönt då? Vad har du för lampor?

                      Kommentar

                      • Mathias Nilsson
                        • July 2011
                        • 6552

                        Ansade ju ner min B. japonica hårt förra veckan, det kunde ha varit högre i mitten egentligen. Men det sticker hyggligt på två månader och jag har ju ändå klippt ner det ett par gånger.




                        Klicka på bilden för större version

Namn: Skärmavbild 2014-06-15 kl. 01.26.40.png
Visningar: 1
Storlek: 648,6 KB
ID: 2158161Klicka på bilden för större version

Namn: Skärmavbild 2014-06-15 kl. 01.27.05.jpg
Visningar: 1
Storlek: 105,1 KB
ID: 2158162Klicka på bilden för större version

Namn: Skärmavbild 2014-06-15 kl. 01.33.50.png
Visningar: 1
Storlek: 449,5 KB
ID: 2158164Klicka på bilden för större version

Namn: Skärmavbild 2014-06-15 kl. 01.34.19.png
Visningar: 1
Storlek: 625,3 KB
ID: 2158165
                        Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_1002.jpg
Visningar: 1
Storlek: 135,8 KB
ID: 2158163
                        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                        Kommentar

                        • Mathias Nilsson
                          • July 2011
                          • 6552

                          Ursprungligen postat av Mr Woods
                          Riktigt snyggt! Och herre gud vad det har vuxit! Men jag kom på att det är det svarta akvariet jag önskar mig...
                          Varför blir det så grönt då? Vad har du för lampor?
                          4*45w day-rör. Det är asbra att kolla på men kameran gillar det inte så mycket..
                          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                          Kommentar

                          • Mr Woods
                            • March 2013
                            • 3409

                            OK. Själv har jag beställt hem ett Power-Glo, så nu blir det detta plus ett aquastar i SA-karet! Jag odlar ju ingenting där egentligen, men jag känner mig ganska säker på att det kommer bli snyggt!
                            Annars har jag ju ett par Life-Glo liggandes. Vi får se hur jag kombinerar sedan!

                            Kommentar

                            • Mathias Nilsson
                              • July 2011
                              • 6552

                              Ursprungligen postat av Mr Woods
                              OK. Själv har jag beställt hem ett Power-Glo, så nu blir det detta plus ett aquastar i SA-karet! Jag odlar ju ingenting där egentligen, men jag känner mig ganska säker på att det kommer bli snyggt!
                              Annars har jag ju ett par Life-Glo liggandes. Vi får se hur jag kombinerar sedan!
                              Bra rör. Jag ska antingen köra PowerGlo och S. aquastar eller MH till mitt optiwhite sedan. Vi får se vad det blir
                              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Riktigt snyggt och inspirerande. Gillar Dayrören eftersom det blir så himla mycket ljus i karet, men de är hopplösa att filma eller fota. Konstigt nog fungerar iPhone ofta riktigt ok med de rören.
                                En nyfiken fråga bara: Vad är det som gör att du inte satsar på spännande fisk i dessa fantastiska kar? Tar de fokuset från växterna? Kan se det karet du fotat med en rejäl grupp med bilbukfiskar t.ex. Snyggt när dessa kvicka/stillsamma coola fiskarna grupperar sig i det karet. Eftersom de håller till vid ytan ofta eller hänger och vilar i mitten så tror jag det skulle bli så läckert.
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...