Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • stefant
    svarade
    Verkligen fin. Intressant!

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Vilken vacker och spännande tetra.
    Varför planerar du att dela på stimmet med tiden?

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Vad roligt Inger!

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    [QUOTE=c90368;n2397683]Spännande, ska bli intressant att följa![/QUOT

    Tycker jag med. Om man läser länken om P. spilota, så ser jag dess likheter med ciklider - en ständig jakt mellan hanarna, men utan att någon skadar varann. Nu har jag verkligen fått något annorlunda att ta tag i, kul och intressant faktiskt

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Spännande, ska bli intressant att följa!

    Lämna en kommentar:


  • Rufus
    svarade
    Spännande att bekanta sig med en ny fisk! Den ser ju fin ut.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Den här vackra tetran Pyrrhulina Obermylleri går nu som inkörningsfiskar i mitt nystartade 125-literkar. Aningen vågat av mig, eftersom jag inte vet ett smack om dessa. Fanns på imazo:s lista - en tetra som jag aldrig hade sett, kunde bara inte låta bli att beställa. Det finns inget - eller väldig lite dokumentation om den här tetran, men om dess släkting finns en del information.


    En väldig tuff tetra verkar det som, jag kommer att flytta halva stimmet till det större karet när det blir dags, men än så länge får dom samsas tillsammans med några amanoräkor

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9551.JPG
Visningar: 184
Storlek: 139,9 KB
ID: 2397680



    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Haha, okej, vi får vänta och se!

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Hur går det med tålamodet ?
    Min inte så värst bästa "kompis" tålamodet å jag kämpar på tillsammans så gott det nu går, tålamodet brukar sällan vinna - men man vet aldrig, kanske denna gång...

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Hur går det med tålamodet ?

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H

    Nej, jag vet inte än vad det blir, jag får se vad som finns när det blir dags. Tålamodet måste få sig en dust först

    //Inger
    Haha, okej!

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H

    Jag har beställt Heart cave och turkisk hassel från shrimps.se. Smart att spara avkoket från catappalöven, då får du ju naturligt svartvatten

    //Inger
    Kul att de börjat ta in lite mer. Ska se vad som finns nästa gång jag behöver beställa sånt.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av LindaAlgo
    Tycker att ditt akvarium är fint med. Tycker att Heart cave är riktigt läcker med.
    Jag önskar att det fanns flera såna alternativ i Sverige. Har varit sugen på att köpa produkter från Tannin Aquatics under en längre tid men drar mig för den dyra frakten och tullen.
    Gillar deras paket med.

    Jag har kokat mina catappalöv som du nog vet men jag sparar med avkoket och kan hälla i det i karen efter behov. Eller så är tanken i alla fall. Första gången jag testar.
    Jag har beställt Heart cave och turkisk hassel från shrimps.se. Smart att spara avkoket från catappalöven, då får du ju naturligt svartvatten

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Tycker att ditt akvarium är fint med. Tycker att Heart cave är riktigt läcker med.
    Jag önskar att det fanns flera såna alternativ i Sverige. Har varit sugen på att köpa produkter från Tannin Aquatics under en längre tid men drar mig för den dyra frakten och tullen.
    Gillar deras paket med.

    Jag har kokat mina catappalöv som du nog vet men jag sparar med avkoket och kan hälla i det i karen efter behov. Eller så är tanken i alla fall. Första gången jag testar.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Har du bestämt vilken apisto som ska gå i karet?
    Nej, jag vet inte än vad det blir, jag får se vad som finns när det blir dags. Tålamodet måste få sig en dust först

    //Inger

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...