Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av Inger H
    Då är ännu en hemsk vecka snart slut. Vi har fått tagit bort ännu ett högt älskat djur - min vackra islandshäst, som kom till oss för arton år sedan direkt från Island. Det känns så himla overkligt, men han blev obotligt sjuk och beslutet måste tas.
    Jag har satt upp en adventsstjärna på hans favoritgran i hagen, som han brukade klia sig på - han ligger begravd bredvid den. Så när det blir mörkt tänds stjärnan precis som den alltid har gjort i hans stallfönster vid advent varje år.
    Inte ett fiskrelaterad inlägg precis - men känner att jag vill ha med "Fjun" i min tråd också.
    Beklagar Inger, det måste ha varit en mycket jobbig och ledsam höst men det vänder, det lovar jag.
    Klart Fjun skall få vara med i tråde,n, mycket fint foto på en fin häst
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av ansjo
      Nja, så illa är det nog inte. Jag har ju trots allt träffat dig IRL, och kan nog bedöma detta!
      Det är dom där för många tårarna, som ställer till det med ansiktet - dom tar liksom aldrig slut. Får väl ta till lite gurkskivor m.m. att lägga runt ögonen - alla förslag mottages tacksamt . Det känns trots allt ok nu...fast våran katt är ju också gammal förstås - men Wilma har tio liv .
      Så nu släpper vi detta med min häst. Tack för att ni bryr er .

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ja ta lite gurkskivor på ögonen och ett glas gott för smaklökarna och lite akvarietittning för själen
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Ja ta lite gurkskivor på ögonen och ett glas gott för smaklökarna och lite akvarietittning för själen
          Ett glas rött är redan intagit (+2 om jag ska vara ärlig) och akvarietittning + dubbla gurkskivor - det tycks tyvärr inte hjälpa . Fast i morgon är en annan dag - så det blir nog ok med ögonsvullnaden då .

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Beklagar Inger, det måste ha varit en mycket jobbig och ledsam höst men det vänder, det lovar jag.
            Klart Fjun skall få vara med i tråde,n, mycket fint foto på en fin häst
            Gulle dig Pia

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

              Åh vad jag känner med dig Inger. Började oroa mig för dig när det bara var så där helt tyst från dig. Förstår att det tagit mycket att sörja en så nära vän. Har aldrig haft häst men gissar att en stor hästpersonlighet kryper under skinnet precis som våra hundar. Hade vi bott närmare hade du fått en stor kram, men du får väl ta den i tanken istället. Tur att gurka är så bra till mycket
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Bluewing
                Åh vad jag känner med dig Inger. Började oroa mig för dig när det bara var så där helt tyst från dig. Förstår att det tagit mycket att sörja en så nära vän. Har aldrig haft häst men gissar att en stor hästpersonlighet kryper under skinnet precis som våra hundar. Hade vi bott närmare hade du fått en stor kram, men du får väl ta den i tanken istället. Tur att gurka är så bra till mycket
                Tar emot din kram i tanken Johnny, och den känns väldigt lång och varm .
                Anar tyvärr liksom lite "snusk" där med gurkan - eller är det jag som har väldigt mycket snuskig fantasi .

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • HWH
                  • March 2013
                  • 2310

                  Jasså går vi in på fredagssnacket redan?

                  Man kanske ska ta sig ett glas vin
                  /Helena,
                  Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av Inger H
                    Anar tyvärr liksom lite "snusk" där med gurkan - eller är det jag som har väldigt mycket snuskig fantasi .

                    //Inger
                    Näädå Inger... Jag tänkte samma sak men vågade inte skriva, fegade ut..

                    Ursprungligen postat av HWH
                    Jasså går vi in på fredagssnacket redan?

                    Man kanske ska ta sig ett glas vin
                    tycker jag!
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                      Nja Inger, jag hade nog en ganska snuskfri tröstande ton inombords när jag skrev det och inte insåg inte hur det kan tas Nåja allt som gör livet bättre är väl bara bra
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Bluewing
                        Nja Inger, jag hade nog en ganska snuskfri tröstande ton inombords när jag skrev det och inte insåg inte hur det kan tas Nåja allt som gör livet bättre är väl bara bra
                        Jag vet hur du menar Johnny, känns bara bra att få skämta till det lite. Sen så vet du ju hur jag oroar mig för dig "när du är tyst för länge". Vi är nog lika på det och många andra sätt...tyvärr, eller bra kanske .

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Tänk så det kan bli Inger, Har suttit och läst ett tag i din tråd nu och blev lite fundersam att folk önskade dig God Jul och annat och att du skaffat ny kamera. Så ser jag att jag läste tråden från början
                          Du skulle inte ha lust att bara sammanfatta dagsläget i dina kar? Du har ju en del igång nu.
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            Tänk så det kan bli Inger, Har suttit och läst ett tag i din tråd nu och blev lite fundersam att folk önskade dig God Jul och annat och att du skaffat ny kamera. Så ser jag att jag läste tråden från början
                            Du skulle inte ha lust att bara sammanfatta dagsläget i dina kar? Du har ju en del igång nu.
                            Visst kan jag det Johnny, du får vänta ett tag bara. Jag har suttit en bra stund framför Diskuskaret nu, där det pågår full dramatik - har inte upplevt detta som jag nu beskådar förut. - det blir sällan tråkigt med dessa fiskar vill jag påstå.
                            I alla fall, så har den "som vanligt" äggläggande honan lagt sina ägg på sin vanliga rot - fast den här gången vill hane nr.två vara med på ett hörn Det är fullt slagsmål mellan hannarna - hoppas att ingen blir skadad.
                            Fotade under slagsmålet, men det skulle ha filmats i stället såklart .
                            Bifogade filer
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • KJE
                              • August 2013
                              • 1066

                              Det ser som mäktigt ut när så stora fiskar drabbar samman! Annat än när mina små Fjärilshannar slår ihop mitt i akvariet
                              Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                                Låter som ett riktigt spännande triangeldrama. Läcker bild med kampen. Verkar som om de två hanarna är jämnstarka. Är de fortfarande i strid?
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...