Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Nando
    svarade
    Ditt lillekar är jättefint Inger!

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Ja superfint, den där inredningen kittlar fantasin!

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H
    Jag känner som du Johnny, är allt ok finns inte så mycket att skriva om så är det bara. Nu ska i alla fall mina oranga champagne/citrontetror få fixa till bakteriekulturen i karet innan något nytt tillsätts. Vet inte än vad det blir eftersom imazo har så lite utbud just nu, men förhoppningsvis så finns fler firrar på listan som jag vill ha när det blir dags.
    Tror bestämt att både Mats å du gillar lille-karet lite grann, tack för det

    //Inger
    Vet inte heller vad det beror på att det minskat eller om det nu beror på motsatsen dvs. att det säljs mer fisk så vissa arter tar slut fort.
    Ja det karet är verkligen en höjdare!

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Jag känner som du Johnny, är allt ok finns inte så mycket att skriva om så är det bara. Nu ska i alla fall mina oranga champagne/citrontetror få fixa till bakteriekulturen i karet innan något nytt tillsätts. Vet inte än vad det blir eftersom imazo har så lite utbud just nu, men förhoppningsvis så finns fler firrar på listan som jag vill ha när det blir dags.
    Tror bestämt att både Mats å du gillar lille-karet lite grann, tack för det

    //Inger


    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Nej då jag har inte försvunnit eller har för avsikt att vara borta. Det är bara mycket kul som händer i livet och jag har inte haft så mycket nytt att berätta och lägga till i min tråd. Blir ju lite trist för andra att se samma fisk i samma kar igen och igen och att säga att allt är bra hela tiden Märker ju också att mina inlägg inte tillför så mycket om jag ser till svarsfrekvensen. Men det bekymret delar jag ju med många här.
    Men läser de flesta trådarna som din.
    Så fint lillekaret blivit. Tror man kan ha en rejält stor rot i ett litet kar. Det kan ju lätt bli så när man inreder mindre kar, då ska proportionerna på allt minskas så att att allt blir pluttigare. Lite som om man vill få ett litet kar att se stort ut. Tycker du tänker helt rätt dvs. 144 liter i ett tänkt habitat. Snyggt!

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ja, jävlar...
    Me like!

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Det där var en riktigt snygg tetra Inger!!! En bild på hela karet kanske? Snälla?
    Hejsan Johnny, så kul att du finns kvar, trodde att även du hade försvunnit härifrån. Bild på lille-karet (144L) finns lite tidigare i tråden men postar en färsk bild för din skull. Jag är nog den enda som gillar inredningen, dom flesta tycker nog att stor rot passar inte i litet kar m.m. men det gör inget


    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_8550.JPG
Visningar: 244
Storlek: 124,3 KB
ID: 2384887



    ​​​​​​​

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Det där var en riktigt snygg tetra Inger!!! En bild på hela karet kanske? Snälla?

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Marten64
    Vackra fiskar! Bra val! Hur stora blir de?
    Fyra cm tror jag.

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Vackra fiskar! Bra val! Hur stora blir de?

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av LindaAlgo

    Så snygg den är. Otroligt läcker färg!
    Ja, visst är den vacker, dess släkting citrontetran ligger tvåa tycker jag

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H

    Jag har tio st Nando, det verkar som orange champagnetetra är en färgvariant av citrontetra. Tror bestämt ändå att jag döper mina till den oranga färgvarianten - låter liksom lite fräsigare tycker jag .
    Här en bild på en av mina.

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_8541.JPG
Visningar: 292
Storlek: 53,3 KB
ID: 2384622
    Så snygg den är. Otroligt läcker färg!

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Vad fin den är! Champagne är ju, utöver fräsigt, betydligt lyxigare än citron
    Precis så jag tänker

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Vad fin den är! Champagne är ju, utöver fräsigt, betydligt lyxigare än citron

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Tack c90! De är jättefina! Hur många har du Inger?
    Jag har tio st Nando, det verkar som orange champagnetetra är en färgvariant av citrontetra. Tror bestämt ändå att jag döper mina till den oranga färgvarianten - låter liksom lite fräsigare tycker jag .
    Här en bild på en av mina.

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_8541.JPG
Visningar: 292
Storlek: 53,3 KB
ID: 2384622

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...