Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Nando
    svarade
    Färgen torkade snabbt och jag strök på ett lager till. Nu ser det ganska bra ut!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Då kanske jag tog för tunt med akrylfärgen för på vissa ställen har det inte täckt utan man ser penseldragen även från andra hållet. Jag låter det torka nu och drar på ett lager till imorgon. Förhoppningsvis ser det bättre ut då.

    Förövrigt är karet så vansinnigt tungt redan utan vatten att jag inte fattar hur vi ska lyckas lyfta upp det på möbeln. Glasmästaren har varit snäll och lånat ut typ ”vakuumhandtag” annars hade det inte gått alls. Tur att jag har en mycket stark man. Synd bara att han har en svag fru

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Om man kör akrylfärg och lägger så tjockt man kan så räcker alltid en strykning för mig. Penseldrag är ju omöjligt att det kan bli om man tittar på andra sidan glaset.... om du inte menar där färgen inte täckt?
    Senast redigerad av åheim; 03 July 2018, 20:58.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Inger - upplevde du att den målade bakgrunden såg bra ut redan efter första strykningen? Jag har målat ett lagar nu och är osäker på om jag är kass på detta alternativt gjort fel på något sätt eller om det helt enkelt krävs minst två lager färg innan det svarta täcker och ser fint ut. Just nu är det rätt flammigt på så sätt att det inte är helt svart och man ser penseldrag vilket inte är så snyggt...

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Haha, ja kanske blir det så! Tycker jag har massor av grenar och rötter men det är nog som du säger ändå för lite

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Karet kommer på tisdag...
    Så kul, nu kommer du förmodligen att upptäcka inredningsmässigt att du har för lite av allting. Minns själv hur det var med ett så pass stort kar - det fattades massor av inredning fast man tror att allt finns

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Karet kommer på tisdag...

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Tack Inger!

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Inger - vet att du använde Biltemas akrylfärg till lillkaret och målade två gånger med ett dygns mellanrum. Var färgen matt svart? Målade du med pensel eller var det en sprayflaska? Upplevde du att det luktade starkt av färgen? (Snart är det dags för mig!)
    Ja, färgen är mattsvart och den luktar ingenting, använde pensel. Kul jobb du har framför dig

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Inger - vet att du använde Biltemas akrylfärg till lillkaret och målade två gånger med ett dygns mellanrum. Var färgen matt svart? Målade du med pensel eller var det en sprayflaska? Upplevde du att det luktade starkt av färgen? (Snart är det dags för mig!)

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H

    Du behöver inte alls säga förlåt - förstår dig prexis. Vi här uppe har också haft extremt varm, men just nu så vräker regnet ner å det är så ljuvligt skönt ute nu - njuter av det svala regnet

    //Inger
    Tack!

    Jag är avundsjuk på er. Det känns som att regnet är på G här men det har inte kommit ännu.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av LindaAlgo
    Förlåt!
    Inget fungerar idag. Skyller på värmen.
    Du behöver inte alls säga förlåt - förstår dig prexis. Vi här uppe har också haft extremt varm, men just nu så vräker regnet ner å det är så ljuvligt skönt ute nu - njuter av det svala regnet

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H

    ...Inger är det, men jag är van, Mats har kallat mig Ingrid lite då å då .
    Skönt Linda, att du har hittat lite info när jag sitter på pottkanten och inte ens minns vilket år

    //Inger
    Förlåt!
    Inget fungerar idag. Skyller på värmen.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av LindaAlgo
    Eller Ingrid så måste jag fanken sett i synen. Men det kändes som att jag var inne i din tråd och läste (längre tillbaka) och såg det. Jag kanske har fel helt enkelt. Sorry!

    Så går det när man försöker vara duktig och söka på forumet först.
    ...Inger är det, men jag är van, Mats har kallat mig Ingrid lite då å då .
    Skönt Linda, att du har hittat lite info när jag sitter på pottkanten och inte ens minns vilket år

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Eller Inger så måste jag fanken sett i synen. Men det kändes som att jag var inne i din tråd och läste (längre tillbaka) och såg det. Jag kanske har fel helt enkelt. Sorry!

    Så går det när man försöker vara duktig och söka på forumet först.
    Senast redigerad av LindaAlgo; 28 June 2018, 16:36.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...