Hannescs 408L Orinoco-tema

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • hannesc
    svarade
    Ursprungligen postat av Karl Holm
    Nja, MrH, det skulle jag inte vilja hålla med om. Att må dåligt och spy i nio månader kan man i sammanhanget ta om man jämför med den destruktiva press man har på sig att hålla blodsockret på en god nivå varje timme, dag som natt, dygnet runt i nio månader. Sticker blodsockret upp ökar risken för komplikationer med barnets utveckling, och likaså om blodsockret dippar för mycket. Stressen gör det inte enklare heller, då det frigör adrenalin som höjer blodsockret. Min sambo, som har diabetes, får ångest så fort hon tänker på sina framtida graviditeter, och hon utbildar sig ändå till sjuksyster.

    Hannes! Hoppas tösen din med bihang mår bra. Nu väntar vi bara ivrigt på att du ska hinna göra lite framsteg med karet mellan alla turer med flyttlådor, babyböcker och blodsockermätare.
    Du har helt rätt. Det är en hel del att ha koll på o samtidigt inte få ångest eller stress när blodsockret leker jojo osv. Har varit en del akuta sjukhusbesök i början. Dock inte pga diabetesen. Men ja många nätter måste vi sätta larm vid 3 ungefär bara för att kolla blodsockret. När jag träffade zandra kollade hon blodsockret kanske 1 gång i veckan. Hon kände själv av om hon låg högt eller lågt. Nu kollar vi ungefär 15 gånger om dagen. Stick i fingret varje gång så fingertopparna börjar bli lite slitna nu. O många gånger får jag gå upp o hämta nått att äta till henne för hon ligger lågt. O mår hon då illa så är det ju inte så kul att tvinga i sig yoghurt eller nån annan mat, men måste för att få upp blodsockret.

    Men just nu går det rätt bra. Vecka 20 idag. Så halvvägs nu.
    Senast redigerad av hannesc; 04 August 2012, 00:23.

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    aa missade diabetes biten, jo de förstårs. de är fasen inte å leka med.

    får hålla alla tummar å våra djurs fenor att allt går bra

    Lämna en kommentar:


  • Karl Holm
    svarade
    Nja, MrH, det skulle jag inte vilja hålla med om. Att må dåligt och spy i nio månader kan man i sammanhanget ta om man jämför med den destruktiva press man har på sig att hålla blodsockret på en god nivå varje timme, dag som natt, dygnet runt i nio månader. Sticker blodsockret upp ökar risken för komplikationer med barnets utveckling, och likaså om blodsockret dippar för mycket. Stressen gör det inte enklare heller, då det frigör adrenalin som höjer blodsockret. Min sambo, som har diabetes, får ångest så fort hon tänker på sina framtida graviditeter, och hon utbildar sig ändå till sjuksyster.

    Hannes! Hoppas tösen din med bihang mår bra. Nu väntar vi bara ivrigt på att du ska hinna göra lite framsteg med karet mellan alla turer med flyttlådor, babyböcker och blodsockermätare.

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    en god vän till mig mådde illa å spydde å va helt kass varje dag under HELA graviditeten i 9 månader!
    nu väntas barn nr 2 och det är samma sak denna gång med, än så länge....
    så har tjejen din bara hälften av den skiten kompisen hade när hon va gravid så ska hon ändå va rätt nöjd tro mig. fy fasen va hon mådde skit.

    ja får allafall önska lycka till å hoppas på att allt går väl å ni ser ljusglimtarna som väntar er om några månader

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    Ursprungligen postat av KristianE
    Å äntligen kan vi få se lite framfart i det här projektet (för du hade väl en flickvän som kan fixa resten av lägenheten nu när vi har fått vänta så länge).
    haha a dock är hon gravid o en ganska jobbig graviditet i samband med diabetes så hon gör inte så många knop rent fysiskt. men nu SKA det här karet igång! det har gått ca 4-5 månader över tiden än så länge. INTE okej!

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Å äntligen kan vi få se lite framfart i det här projektet (för du hade väl en flickvän som kan fixa resten av lägenheten nu när vi har fått vänta så länge).

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    så tack så hemskt mycket för hjälpen gonzo44, devion, Mr J.E och svärfar!

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    Ja som gonzo44 redan skrivit så har vi nu flyttat kuben o detta långa karet. Enda sen vi bestämde oss för att flytta så har just flytten av detta långa kar upptagit nästan hela av min tankeverksamhet. Grubblat hur o om det ska gå över huvud taget.
    Men goda vänner härifrån zoopet samt svärfar hjälpte till. Och allt gick förvånansvärt smidigt. Även om det var tungt o lite knivigt att komma ner för 4 trappor o sen frakta genom stan o sen in i nya lyan.

    Men sugproppshantag är verkligen att rekommendera!

    Lite bilder
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    jo man kanske skulle svalka av sej där en stund...

    Lämna en kommentar:


  • VisualDarkness
    svarade
    Gonzo, har du inte förtjänat ett svalkande dopp i karet nu?

    Lämna en kommentar:


  • david87
    svarade
    Klart det ska vara flyttöl. Brukar ju vara del av betalningen för flytthjälpen
    Se bara till att inte dricka för många innan man ska bära stora ömtåliga saker

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    Sådär ja nu ör karet på plats i nya lägenheten... Pust o stånk.
    väldigt rymlig och fin lägenhet Hannes mycke plats för asastora och mååånga kar....
    hehe min flyttöl är knäppt nu i alla fall även om det inte är jag som flyttar...
    jag har varit med och flyttat karen då tycer jag att en flyttöl passar bra...hehe lycka till i nya lyan Hannes och hälsa sambon...

    Lämna en kommentar:


  • sauser
    svarade
    akvarium uppskattas verkligen av dom små min 7veckors dotter låser blicken på akvariet hela tiden många gånger hon grinat när maan gått där i från. bästa lösningen babysitter framför då är hon tyst ett bra tag

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1341437171.739835.jpg
Visningar: 2
Storlek: 104,1 KB
ID: 2141545

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av bossep
    Radikalt förslag.
    Skippa vattnet i det här långa akvariet. Ställ det hemma hos Ulrik. När våren kommer kan ni sjösätta och låta parveln krypa runt bland guldfiskarna! Då borde det bli akvarist av hen!

    GRATTIS till er båda ta väl hand om er! Kom ihåg att man får bra med akvariegrejor för barnbidraget!
    Könsneutralt pronomen, nu växte du ännu mer i killingens ögon

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...