Hannescs 408L Orinoco-tema

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • freddi36
    svarade
    Blir grymt det här Hannes!

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    sätt bakgrunden i spänn med "pinnar" av frigolit så skadar du varken glas eller bakgrund

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Kryper innetempen ner till 18gr på vintern och man kör ett 300L som håller 27gr så kan det nog kanske bli bra moist hemma, men det är bra för hälsan med fuktig luft

    Lämna en kommentar:


  • VisualDarkness
    svarade
    Jag har nästan bara öppna kar (Juwelet står öppet under varma perioder) och visst fasen dunstar det en hel del här men har inte mäskt något problem. Dock så är det ofta ~28*C och uppåt här inne på sommaren. *Puh*

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    Ursprungligen postat av Ken Olofsson
    behöver det vara så mycket press på det ??
    ne kanske inte iof. aja det går nog med ett par pinnar som håller den "försiktigt"

    Ursprungligen postat av KristianE
    Imponerande, 1000 inlägg å inte en fisk i synhåll! Instämmer i hyllningskören.

    Jag har alltid funderat på hur pass fuktigt det blir med öppna kar, men det kanske inte är några problem? (Bör ju rimligen bli värre ju större/fler kar man har).

    haha fan sant. inga fiskar än.
    men snart!!

    jag har en 350L kub med nästan 1 kvm öppen yta o en kanonvarm o stark lampa över på nästan 400W. det avdunstade ungefär 5 liter om dagen från den. men aldrig märkt nån fuklt nånstans i den lgh vi bodde då. var i sovrummet dessutom. kommer inte avdunsta lika mycket från detta då det är LED spottar.

    men som sagt. vi har flyttat till anan lya nu så vi får se när det kommer igång hur det känns. får kanske sätta in en paxfläkt eller så genom fönstret :P

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Imponerande, 1000 inlägg å inte en fisk i synhåll! Instämmer i hyllningskören.

    Jag har alltid funderat på hur pass fuktigt det blir med öppna kar, men det kanske inte är några problem? (Bör ju rimligen bli värre ju större/fler kar man har).

    Lämna en kommentar:


  • Ken Olofsson
    svarade
    behöver det vara så mycket press på det ??

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    ofan. ska väga när jag kommer hem


    tips på hur jag ska få bra tryck över bakgrunden när jag ska silikona dit den?

    vanligsvis lägger man ju karet ner o lägger böcker över eller så sätter man träpinnar o pressar fast den mot bakre rutan.

    jag är lite rädd för att pressa dit med pinnar. glaset är ju bara 6 mm o det vore ju jävligt surt att spräcka karet nu liksom :P haha

    Lämna en kommentar:


  • Ken Olofsson
    svarade
    tja, guldpriset ligger idag på ~ 360,000 kr / kilo.

    ett par kilo bakgrund räntar ju till en del.......




    .

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    touche...

    Lämna en kommentar:


  • VisualDarkness
    svarade
    Ursprungligen postat av hannesc
    haha vafan då blir jag inte rik. frigolit väger ju inte många ton precis
    Dyrt guld?

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    haha vafan då blir jag inte rik. frigolit väger ju inte många ton precis

    Lämna en kommentar:


  • VisualDarkness
    svarade
    Bakgrunder av hannes, värda sin vikt i guld?

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    Ursprungligen postat av Neptun
    Men då får du inte en handbyggd bakgrund tillverkad av Hannes!
    det har du jävligt rätt i!


    BAAAM! inlägg 1000!!

    Lämna en kommentar:


  • Neptun
    svarade
    Ursprungligen postat av Ken Olofsson
    för dom 192,000 svenska skattade pengar kan jag köpa mig ett par original slimlines, och ändå få kanske lite över till silikonet.....
    Men då får du inte en handbyggd bakgrund tillverkad av Hannes!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...