Hannescs 408L Orinoco-tema
Kollaps
X
-
Projekt:
Kub 350L SA, 170L Malawi, Räkvas, 250L Malawi, 110L Asien kub, 408L Orinoco, Kaffebryggare-nano
-
180l Sällskap:
http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
60l Asien:
http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663Kommentar
-
Projekt:
Kub 350L SA, 170L Malawi, Räkvas, 250L Malawi, 110L Asien kub, 408L Orinoco, Kaffebryggare-nano
Kommentar
-
oooooo.....där har vi det....
ett långt kar med måtten 255 långt.....11 cm djupt (1cm till en slimline)......20 cm högt...
inte mer än 50 liter....
men några pilsnabba kvicka krabater på 3-5 cm, och kanske ett litet gäng med corys på botten ??
liten filterhörna i ena änden med en bra pump som trycker ut vattnet kanske 4-500 L/h där man drar
en slang från utblåset till andra änden av karet så att man säkerställer total genomströmning av karet.
botten täcker vi med mossa / gräs, en och annat sten, men inget mer
3-5 spotlights med E14 sockel och LE-lampa med 6000K.
"jag skall ändra min karriär / arbetsbeskrivning till receptarie"
.Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
Ibland är jag :Ibland är jag:
Men oftast är jag:
Kommentar
-
kul att du oxå kommit igång med ditt progekt Hannes, säg till när du vill ha hjälp med till skärningen av glaset,
själv så har jag bänken i stort sett färdig till mitt kar.. ser att du fick kent att hjälpa till.... står karet vid odlingen? ska nog in till DM en sväng idag o snacka lite med syster, kollar nog lite på det då..Kommentar
-
japp! det stog i gamla terrarie-avd. men nu står det i odlingen.
när ska du dit idag? för jag tänkte att jag åker dit efter jobbet o tömmer karet. typ runt halv 5 halv 6. funkar det för dig?Projekt:
Kommentar
-
-
-
ooo skitnajs ju! skeppa hit!Projekt:
Kommentar
-
haha ja den är ju förvisso till salu om man säger så, men kanske aningen otymplig å skicka?
om du vill ha den kan ja kolla upp fraktpris osv...
tror faktiskt att det ska finnas en till också, ganska lika.
ska leta i morron när det är ljust igen, mörkt som tusan nu ju :SMrH ---> 175L SA kubKommentar
-
vore jättesnällt om du ville kolla på detProjekt:
Kommentar
-
Den roten skulle passa ditt kar optimaltfrakten kan hamna på ca 100 :- skulle jag tro
Kommentar
-
jo frakten hamna på en hundring, problemet är att den är för stor för att skickas med schenker :SMrH ---> 175L SA kubKommentar
Kommentar