Projekt low-tech test
Kollaps
X
-
Kul att du också hittade hit?Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
1 st 600 liter
1 st 310 liter
1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkorKommentar
-
Tycker också att det ska bli spännande att se om det blir flipp eller flopp av det.
Brukar du hälla i växtnäring
Några andra medel?
Eller är du helt naturell?
Dimman hade varit coolt att ha jämt om det inte hade varit så svårt att se djurenDet finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
1 st 600 liter
1 st 310 liter
-
Senast redigerad av solis; 09 September 2011, 21:26.Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
1 st 600 liter
1 st 310 liter
-
Har du aldrig haft något medel i?Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
1 st 600 liter
1 st 310 liter
-
Bra att vetaDet finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
1 st 600 liter
1 st 310 liter
-
Startade upp ett vad man nog kan kalla ett high-tech akvarium för snart två år sedan med CO2, pmdd, vattenbyte 1/3 varje vecka och stark belyning. Växterna har vuxit kraftigt i karet så jag har fått klippa och rensa bort plantor ofta. Med andra ord så har det akvariet krävt stor omsorg men trots detta har jag hela tiden akvariet varit igång haft problem med olika typer av alger. Algproblemen tror jag till stor del beror på, trots att jag verkligen försökt, svårighet att bibehålla jämna näringsvärden i akvariet. För tio månader sedan satte jag igång ett Diana Wahlstad inspirerat akvarium med bara lysrör som tekniskt hjälpmedel. Den enda skötsel detta akvarium har fått sedan starten är att jag matar fiskar och räkor dagligen, fyller på avdunstat vatten ungefär en gång/månad, "skördat"fiskar(guppy) och körsbärsräkor så de inte blir för många samt vid ett tillfälle rensat bland växterna. Om man jämför dessa två akvarier så fungerar low-tech akvariet bättre med avsevärt mindre skötsel och hittills utan några som helst algproblemSenast redigerad av toggaj; 09 September 2011, 22:47.Kommentar
-
Låter lovande, det jag har tänkt att sätta i här sen är 3 honor,(räkor funderar jag på om dom blir mat men är dom stora nog så) och mina kubotier tror dom är 6 st.Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
1 st 600 liter
1 st 310 liter
Kommentar