10 L nano

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • VisualDarkness
    • February 2010
    • 7417

    #16
    Jag tycker det blev ännu finare med med lite svartvattenton på det hela och invånarna klagar nog inte.
    Ser fram emot bilder om en eller två månader när karet mognat in sig så man för jämföra med starten.
    180l Sällskap:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
    60l Asien:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

    Kommentar

    • macke_fisk
      • December 2005
      • 4442

      #17
      akvariet ser jättebra ut. Det är jätte snyggt.
      MVH macke_fisk

      Kommentar

      • firren_99
        • September 2009
        • 237

        #18
        Tackar

        Kommentar

        • Hellsson
          • January 2010
          • 840

          #19
          Instämmer, Det ser läckert ut Naturligt

          Kommentar

          • devion
            • March 2011
            • 52

            #20
            Bra jobbat ! riktigt fint
            //Daniel

            Kommentar

            • firren_99
              • September 2009
              • 237

              #21
              Tack!
              Så fort det dyker upp något intressant på redbee så kommer det tigerräkor.
              Tanken är att jag ska ha tigerräkor med blå anlag, vilket betyder att en del räklingar (om jag nu får några) kommer bli blå.
              Ancistrusynglet har flyttat till stora akvariet. För övrigt händer väl inget just nu

              Kommentar

              • macke_fisk
                • December 2005
                • 4442

                #22
                Fått bukt med algerna?
                MVH macke_fisk

                Kommentar

                • firren_99
                  • September 2009
                  • 237

                  #23
                  Ursprungligen postat av macke_fisk
                  Fått bukt med algerna?

                  Lite cyano (ingen alg, men ändå), men det stör jag mig inte på om det är i lagom mängder på stenar och rötter. Däremot så har javamossan som växte så fint innan blivit cyanoangripen. Ska nog rensa ut de mest angripna delarna på plantan vid nästa vattenbyte, och slänga lite flytväxter så den får mer ljus. Trådalgerna har försvunnit helt.

                  Kommentar

                  • firren_99
                    • September 2009
                    • 237

                    #24
                    Nu var det ett bra tag sen jag skrev här....

                    Akvariet har varit rejält ur balans ett tag, nu börjar det dock ge sig För två dagar sen fick snäckorna flytta, eftersom de skita ner så mycket. Platyynglet och ancistrusynglet har flyttat för ett bra tag sen.

                    Jag har letat efter blå tigerräkor, men har inte hittat några. Igår fick akvariet i alla fall nya invånare, dock inte tigerräkor. Eftersom detta är mitt första räkakvarie, så tänkte jag att det nog är bästa att börja med nån lättare art, så det blev den vanliga körsbärsräkan. Körsbären kommer troligen bytas ut mot tiger så småningom.

                    När det gäller akvariets inredning så har det inte hänt så mycket. Jag fick slänga det mesta av javamossan, eftersom den blivit brun och överväxt av cyano. Cyanon börjar i alla fall ge med sig och den tuss som är kvar tar sig bra

                    förövrigt så är jag väldigt nöjd med räkorna. Det blev bara fyra st, eftersom jag vill vara lite försiktig i början. Jag tror platy- och ancistrusynglet och snäckorna blev för mycket som start, och jag vill inte överbefolka igen.

                    Kommentar

                    • firren_99
                      • September 2009
                      • 237

                      #25
                      http://imageshack.us/f/85/img3377yt.jpg/ bläddra, så kommer lite räkbilder En av räkorna har en gul fläck i nacken, som syns på en av bilderna. Vad är det? Äggfläck?
                      Senast redigerad av firren_99; 10 January 2012, 15:59.

                      Kommentar

                      • macke_fisk
                        • December 2005
                        • 4442

                        #26
                        Det kan vara den så kallade äggfläcken. Den ska sitta där och hoppas att du får bukt med algerna .
                        MVH macke_fisk

                        Kommentar

                        Arbetssätt...