Äntligen! 600L Sydamerika!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #46
    Det är inte så svårt att handla via ebay, skaffa ett konto där samt ett Paypal-konto som man betalar genom, sedan är det bara att börja shoppa loss! Men kolla runt lite, mina länkar är bara förslag och du kanske kan hitta både billigare och bättre föröslag.
    Jag skulle kört igång karet nu, ju fortare du får snurr på bakterierna desto bättre är det.
    Att du inte kör igång co2:n nu spelar ingen roll, och även Easycarbon hade jag hoppat över....
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Moving Waves
      • August 2010
      • 1403

      #47
      Ursprungligen postat av kullgren
      Jag ska se om jag hittar någon bild på det gamla karet, kommer givetvis ta massa på det nya när det är fyllt

      Det var ett bra tips, dom har jag inte ens varit inne och kollat på men såg att det fanns några artbeskrivningar här på zoopet så ska ta tag i det sen
      Har du några bilder på dina?
      Aha, jag fick för mig att bilderna du lade upp var från nya karet, får ge mig till tåls då.

      Finns några bilder och de är även med i nån filmsnutt i min tråd om det karet, klicka på 375:an i min signatur. inlägg 110 har ett par bilder. Har dock kass kamera och håller mig till väldigt varmvit belysning så de skulle kanske "skimra" mer med annan teknik. Ska ta och uppdatera den tråden nån gång...

      Tycker inte som Ansjo när det gäller Easycarbo, jag tycker du gott kan köra igång med det från start. Då får växterna direkt en boost och tillsammans med antialg-effekten det även verkar ha så är det kanon för ett nytt kar. Men visst kan det vara överdrivet om du vill hålla igen utgifterna.
      - - -
      540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

      Kommentar

      • kullgren
        • June 2010
        • 160

        #48
        Ursprungligen postat av ansjo
        Det är inte så svårt att handla via ebay, skaffa ett konto där samt ett Paypal-konto som man betalar genom, sedan är det bara att börja shoppa loss! Men kolla runt lite, mina länkar är bara förslag och du kanske kan hitta både billigare och bättre föröslag.
        Jag får göra ett försök, känner mig fortfarande tveksam på vad som är bra och dåligt så tror faktiskt jag följer ditt förslag.
        Det är väl fördelen med att köpa ett färdigt system att man slipper tänka så mycket själv
        Men om jag köper det du länkar till får jag allt jag behöver då? Förutom reaktor och tub
        Mitt sommarprojekt http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=147886

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #49
          Jepp. Prova att köpa bubbelräknaren först, så ser du hur det funkar på en grej som inte är så dyr. Jag köpte en sådan för ett par veckor sedan, och den låg i brevlådan på ca en vecka...
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • kullgren
            • June 2010
            • 160

            #50
            Ursprungligen postat av ansjo
            Jepp. Prova att köpa bubbelräknaren först, så ser du hur det funkar på en grej som inte är så dyr. Jag köpte en sådan för ett par veckor sedan, och den låg i brevlådan på ca en vecka...
            Det var ju faktiskt ganska smart, och kan ju beställa grejerna från aquaristic.net med. Ska bli väldigt spännande att se om jag får ihop dethär
            Mitt sommarprojekt http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=147886

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              #51
              Vänta lite med Aquaristic, där finns så mycket annat kul att beställa hem och frakten går ända upp till 19 kg.
              Kolla in tex deras sortiment på stenar, Dragonstone och Mini Landschaft går inte av för hackor! Sedan har du EasyLife, Eheimpumpar och sådana grejer till halva priset mot Sverige, så ska du ändå beställa därifrån så kan du passa på!
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • kullgren
                • June 2010
                • 160

                #52
                Ursprungligen postat av Moving Waves
                Aha, jag fick för mig att bilderna du lade upp var från nya karet, får ge mig till tåls då.

                Finns några bilder och de är även med i nån filmsnutt i min tråd om det karet, klicka på 375:an i min signatur. inlägg 110 har ett par bilder. Har dock kass kamera och håller mig till väldigt varmvit belysning så de skulle kanske "skimra" mer med annan teknik. Ska ta och uppdatera den tråden nån gång...

                Tycker inte som Ansjo när det gäller Easycarbo, jag tycker du gott kan köra igång med det från start. Då får växterna direkt en boost och tillsammans med antialg-effekten det även verkar ha så är det kanon för ett nytt kar. Men visst kan det vara överdrivet om du vill hålla igen utgifterna.
                Du får ha lite tålamod till men lovar att det kommer bli gott om bilder sen när jag väl fyller det
                Ska kolla igenom din tråd med, ska nog överleva om bilderna inte är fototävlingsbilder.
                Om jag inte är helt fel på det så har jag en flaska easycarbo ståendes med grejerna jag fick med karet så den kan jag ju lika gärna hälla i till att börja med.
                Mitt sommarprojekt http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=147886

                Kommentar

                • kullgren
                  • June 2010
                  • 160

                  #53
                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Vänta lite med Aquaristic, där finns så mycket annat kul att beställa hem och frakten går ända upp till 19 kg.
                  Kolla in tex deras sortiment på stenar, Dragonstone och Mini Landschaft går inte av för hackor! Sedan har du EasyLife, Eheimpumpar och sådana grejer till halva priset mot Sverige, så ska du ändå beställa därifrån så kan du passa på!
                  Dragonstone? har jag inte ens hört om, det måste kollas upp!
                  Jag har en liten lista med grejer jag behöver därifrån, bland annat 2 eheimfilter till. Har du provat deras eccofilter förresten?
                  Hade velat ha ett till ett 100L. Hade behövt reflektorer med, fast frågan är hur dom klarar frakt från tyskland. Lär väl bli att man bränner semesterkassan på grejer därifrån sen
                  Mitt sommarprojekt http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=147886

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    #54
                    Jag har sådana stenar i mitt 275 liters räkkar, kolla in tråden så ser du hur de ser ut!
                    Nope, Ecco har jag inte testat, men tycker de ser lite billiga ut, men jag har säkert fel där...Jag har beställt 7-8 Dennerlekuber genom Aquaristic utan ett enda problem, så det hade jag inte varit rädd för. De packar i lådor och sedan fyller med luftkuddar så även om dte är ömtåligt så har grejerna klarat sig.
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • kullgren
                      • June 2010
                      • 160

                      #55
                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Jag har sådana stenar i mitt 275 liters räkkar, kolla in tråden så ser du hur de ser ut!
                      Nope, Ecco har jag inte testat, men tycker de ser lite billiga ut, men jag har säkert fel där...Jag har beställt 7-8 Dennerlekuber genom Aquaristic utan ett enda problem, så det hade jag inte varit rädd för. De packar i lådor och sedan fyller med luftkuddar så även om dte är ömtåligt så har grejerna klarat sig.
                      Dom var ju riktigt läckra, känns som att dom ligger ganska bra i färgen till bakgrunden med? Känns som att det kommer bli en ordentlig order från aquaristic sen
                      Mitt sommarprojekt http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=147886

                      Kommentar

                      • kullgren
                        • June 2010
                        • 160

                        #56
                        Ursprungligen postat av VisualDarkness
                        Fler bilder på L-malen tack!
                        L-malen var inte på sitt fotovänligaste humör igår så lyckades inte få någon bra bild, men jag ger inte upp blir nya försök ikväll och senare i veckan
                        Här är ett litet smakprov iallafall, och en bild på den betydligt med lättfotade fjärilen.
                        Bifogade filer
                        Mitt sommarprojekt http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=147886

                        Kommentar

                        • Spongeduck
                          • June 2009
                          • 366

                          #57
                          Fjärilen är otroligt fin Synd att den varianten är så dyr...

                          Kommentar

                          • c90368

                            • September 2006
                            • 5973

                            #58
                            Ursprungligen postat av kullgren
                            Det får man väl säg. men är det bara bra kan jag tänka mig att lägga lite extra istället för att ångra mig sen, vill gärna ha med phcontrollern för hade behövt få ner det lite
                            Det får du gärna göra, är aldrig fel med lite hjälp
                            Vem ska man prata med om SA dvärgciklider här, är det C90368 jag borde försöka locka in i tråden?
                            Jag är med

                            Har bara skummat tråden, inte läst! Kom hem från en resa i dag och håller på att uppdatera mig, men börjar bli trött nu
                            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                            http://www.youtube.com/user/c90368
                            /Maths

                            Kommentar

                            • kullgren
                              • June 2010
                              • 160

                              #59
                              Ursprungligen postat av Spongeduck
                              Fjärilen är otroligt fin Synd att den varianten är så dyr...
                              Visst är den
                              När man fotar med blixt blir den extra färgglad med
                              Mitt sommarprojekt http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=147886

                              Kommentar

                              • kullgren
                                • June 2010
                                • 160

                                #60
                                Ursprungligen postat av c90368
                                Jag är med

                                Har bara skummat tråden, inte läst! Kom hem från en resa i dag och håller på att uppdatera mig, men börjar bli trött nu
                                Kul att du hittat hit C90!
                                Har läst en del av dina trådar och har en känsla av att du kan svara på många av mina frågor.
                                Men om du tar och återhämtar dig från resan först så tar vi det sen
                                Mitt sommarprojekt http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=147886

                                Kommentar

                                Arbetssätt...