"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Bluewing
    svarade
    Det som är så härligt när du satsar på något nytt, Pia är ju att vi andra vet att det kommer fantastiska bilder så småningom. Din tråd är ju en ren guldgruva med alla bilder du delar med dig av. Tittar ofta tillbaka i din tråd för att få inspiration genom att den nog numera är biltätast på Zoopet. Kul med snäcklekare!

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Ja, denna har man stått och sneglat på med hos Kent i Nol, superfina
    får nog åka till Kent i Nol tror jag och se vad han har, han är ju så bra med för han brukar kunna könsbestämningen dem med.
    Ursprungligen postat av ansjo
    Får jag tag på ett vitt Juwel till tösen rum kommer det nog bli ett gäng av dessa!
    Nu pratar ni sådär gôtt igen, och faktum är att även jag gått i liknande tankar. Har funderat på att göra om det lilla djungelkaret (där det nu går ett par bolivianska fjärilar) till något som inte behöver växtansas ideligen.
    Skall bli enormt kul att se vad det blir i ditt kar, Pia!

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Får jag tag på ett vitt Juwel till tösen rum kommer det nog bli ett gäng av dessa!

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av ansjo
    Speciosus om du kan få tag på ....
    Ja, denna har man stått och sneglat på med hos Kent i Nol, superfina
    får nog åka till Kent i Nol tror jag och se vad han har, han är ju så bra med för han brukar kunna könsbestämningen dem med.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av JiWe
    Hej,
    Drog igång ett Tanganyika-kar i våras, och ville gärna ha någon typ av snäcklekare, då jag inte har haft det tidigare.
    Det blev Lamprologus Similis som jag fastnade för. Köpte 6 stycken av Kent i Nol, tre av varje kön.
    Tycker att det är en fantastisk liten ciklid, inga stridigheter alls inom gruppen men står upp mot övriga invånare trots att dom är mycket mindre.

    Kan varmt rekommendera dom

    [ATTACH=CONFIG]76907[/ATTACH]

    Mycket fin! Tack för tipset och infon

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Speciosus om du kan få tag på ....

    Lämna en kommentar:


  • JiWe
    svarade
    Hej,
    Drog igång ett Tanganyika-kar i våras, och ville gärna ha någon typ av snäcklekare, då jag inte har haft det tidigare.
    Det blev Lamprologus Similis som jag fastnade för. Köpte 6 stycken av Kent i Nol, tre av varje kön.
    Tycker att det är en fantastisk liten ciklid, inga stridigheter alls inom gruppen men står upp mot övriga invånare trots att dom är mycket mindre.

    Kan varmt rekommendera dom

    Klicka på bilden för större version

Namn: 07062015-_DSC7353.jpg
Visningar: 2
Storlek: 114,3 KB
ID: 2172345
    Senast redigerad av JiWe; 05 August 2015, 07:55.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ja nu är jag hemma efter en härlig semester i Varberg och en liten tripp till Amsterdam och Berlin!
    känns härligt att kunna ägna sig lite åt karen innan jobbet väntar på måndag

    Nu har jag inte varit borta i mina tankar på fiskarna och fiskval, tro inte det och speciellt inte efter den lilla Aquazoo-trippen med Ansjo-Anders.
    Då började tankarna verkligen komma i rullning efter att ha kläckt ett förslag på fiskval till honom efter att jag sagt vad jag köpte för "inredning"...
    Jag har ett 105liters som är tomt på fisk, det går bara 2 svärdbärarhonor för att underhålla filtret, och jag har äntligen bestämt mig för vad jag skall ha för fisk i detta lilla kar

    Det blir ett Tanganyika kar!
    Snäckskalslekare blir det, har haft en sort av dessa tidigare men då gick det inte som jag tänkt mig pga en überaggressiv hanne.. det var ocellatusen jag hade då men nu är jag sugen på multisar eller brevis, tänkte dessa kunde vara kul att testa.
    Men innan jag hastar iväg så vore det bra med lite input om dessa..

    Vad skall det vara för fördelning på könen och vad är era erfarenheter om dessa?
    Finns det någon annan sort som funkar bättre för mig typ?
    Senast redigerad av PiaJo; 04 August 2015, 22:21.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Faltaren
    Super fint 
    Ursprungligen postat av Fanbyalperna
    Tack, roligt och intressant att se.
    Kul att ni gillade bilderna! Det var gott att se lite akvariefisk, det gav sug att komma hem

    Ursprungligen postat av Inger H
    Den första bilden ger mig rysningar all over .

    //Inger
    me too!

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Den första bilden ger mig rysningar all over .

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Fanbyalperna
    svarade
    Tack, roligt och intressant att se.

    Lämna en kommentar:


  • Faltaren
    svarade
    Super fint 😊

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Idag blev det ett besök på Berlin aquarium, mycket trevligt att besöka detta efter den svettiga sightseeing-turen i 30 graders värme och gassande sol. Affärer är ju stängda på söndagar så det var väl därför jag fick med mig familjen på detta
    Här kommer lite bilder därifrån
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Jag har ju ett mindre kar till dessa och två par så det finns inte så mycket plats kvar typ men jag har malar och små tetror ihop och tre pygmesvärdbärare. Just nu går det ett par med schackbrädesciklider men dessa skall jag håva upp när jag kommer hem för då skall ynglen ut så då tar jag det samtidigt
    Ok .

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Mu(sic)
    svarade
    Jättemysigt Pia

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...