"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av munin
    eh fusk med så snygga motiv!

    Lämna en kommentar:


  • Munin
    svarade
    Eh fusk med så snygga motiv!

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Hmm, det där med lite kilselalger på rutan, lite grums som flyter omkring i vattnet, fiskar som inte står still, kamera som inte vill vara med riktigt, lite darrhänt. Nej sådant finns inte i Pias värld, man knäpper några bilder i helgen
    Synd att fototävlingen på zoopet inte finns längre, för du skulle deffinitvt vara med och tävla om bästa foto. Så många parametrar som behövs för att få dessa bilder tror jag inte många är medvetna om.
    åh tack för det orden

    ( underättar att ha en bra kamera med, det gör nästan allt jobb )

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Hmm, det där med lite kilselalger på rutan, lite grums som flyter omkring i vattnet, fiskar som inte står still, kamera som inte vill vara med riktigt, lite darrhänt. Nej sådant finns inte i Pias värld, man knäpper några bilder i helgen
    Synd att fototävlingen på zoopet inte finns längre, för du skulle deffinitvt vara med och tävla om bästa foto. Så många parametrar som behövs för att få dessa bilder tror jag inte många är medvetna om.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Jädrar vilka häftiga bilder!
    åh tack!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Jädrar vilka häftiga bilder!

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    knäppte lite bilder på mina Laetacara dorsigera i helgen Klicka på bilden för större version

Namn: L. dorsigera 3.jpg
Visningar: 348
Storlek: 336,6 KB
ID: 2429663Klicka på bilden för större version

Namn: L. dorsigera 2.jpg
Visningar: 328
Storlek: 404,5 KB
ID: 2429664Klicka på bilden för större version

Namn: L. dorsigera 1.jpg
Visningar: 346
Storlek: 345,6 KB
ID: 2429665Klicka på bilden för större version

Namn: L. dorsigera 4.jpg
Visningar: 332
Storlek: 399,5 KB
ID: 2429666

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Pia, vill du lägga upp filmen med dina AP baenschi i Apistogramma tråden, de är så otroligt fina så jag skulle vilja ha med dem där.
    självklart

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Fick filmat mina Crenicaror för ett tag sen men de är så nervösa när jag försöker fota eller filma med mobilen så fick bli på långt avstånd och fick ge dem mat så filmen är inte superbra men ok.
    Man kan se att det har bildats en stor fin hanne i gruppen, långa fina bukfenor och även på ryggfenan är utdragen. Det röda på bukfenorna är helt borta så som det är på honorna.

    https://www.youtube.com/watch?v=xoMK3xYVlOg
    Känns som att de fiskar du har nu är väldigt lika mina Dicrssus maculatus, har kollat Fisch Base och det är två olika arter enligt dem, men väldigt lika. Mycket trevlig fisk

    Senast redigerad av c90368; 10 April 2021, 18:55.

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Pia, vill du lägga upp filmen med dina AP baenschi i Apistogramma tråden, de är så otroligt fina så jag skulle vilja ha med dem där.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Äntligen har jag fått fotat mina Crenicara punctulatum
    De är skygga än så länge men fick till två ok foton på en hanne och en hona. Klicka på bilden för större version

Namn: Crenicara Punctulatum hanne.jpg
Visningar: 412
Storlek: 280,8 KB
ID: 2429617Klicka på bilden för större version

Namn: Crenicara Punctulatum hona.jpg
Visningar: 385
Storlek: 376,8 KB
ID: 2429618

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Fick filmat mina Crenicaror för ett tag sen men de är så nervösa när jag försöker fota eller filma med mobilen så fick bli på långt avstånd och fick ge dem mat så filmen är inte superbra men ok.
    Man kan se att det har bildats en stor fin hanne i gruppen, långa fina bukfenor och även på ryggfenan är utdragen. Det röda på bukfenorna är helt borta så som det är på honorna.

    video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp
    Senast redigerad av PiaJo; 06 April 2021, 12:39.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Glad Påsk, Pia!
    Algerna på rotdelarna är fantastiskt fina!
    Har du kvar de underbara tofsalgerna (som vi fick se bilder och filmer på förr i tiden) på grenverken?
    Jayzus, Mary and Jo-Jo the carpenter, vad jag skulle vilja ha rejäla depåer av tofsalger som dessa på vissa delar av inredningsmaterialet i karet!
    tack! ja de är härliga
    nä har inte kvar tofsalgerna tyvär.. börjar få i mitt 450 på grenarna så finns hopp om det så att säga

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Förutom väldigt fint akvarium så har du verkligen riktigt fina exemplar av dina fiskar.
    åh tack!

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Glad Påsk, Pia!
    Algerna på rotdelarna är fantastiskt fina!
    Har du kvar de underbara tofsalgerna (som vi fick se bilder och filmer på förr i tiden) på grenverken?
    Jayzus, Mary and Jo-Jo the carpenter, vad jag skulle vilja ha rejäla depåer av tofsalger som dessa på vissa delar av inredningsmaterialet i karet!
    Senast redigerad av Mats Bryzell; 02 April 2021, 15:54.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...