"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo

    tack!

    är dock sugen på att göra om det... få det mer "scalar-vänligt" så de kan hänga bland grenarna, tror de hade gillat det.
    Ja, det kommer att bli svinbra!
    Jag fick ju göra den grejen i 540-baljan.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Toppenfint kar, Pia!
    Aha, det var på Nol du handlade.
    tack!

    är dock sugen på att göra om det... få det mer "scalar-vänligt" så de kan hänga bland grenarna, tror de hade gillat det.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Toppenfint kar, Pia!
    Aha, det var på Nol du handlade.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Detta karet skall göras om.. tänkte jag skulle plocka syrengrenar och sätta i och ta bort de flesta rötterna så att det blir mer bottenyta för alla corydorasen och bottenfisken. Tänkte att grenarna skulle liksom hänga från ytan och ned, får se om jag lyckas med att få till det som jag vill, har ju en klar bild innanför pannbenet.
    Kör nog på mycket vallesneria och några få mer växter.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Plockade upp några halvtaskiga filmer från förr, mycket förr då kameratekniken inte var som nu. Det jag har att säga om dessa är att det går inte att ha två hannar i ett 540 kar. En blir dödad, men samtidigt så kan de försvara rom och yngel på ett enastående sätt. Att sitta och studera desa fiskar som inte är vid framrutan så mycket, är helt klart givande.




    åhh så fina ! och jag gillar ju fisk som är bruna och inte syns så mycket

    Fick höra av Hampus i butiken att det är en "Pia-fisk"

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Jag såg det latinska namnet och tänkte att det är en bågfena men tänkte inte på att N. taenia (Brun Bågfensciklid) endast hittas i ett lokalt område i Brasilien, fick änna kolla upp det...
    Det är självklart att du hittar en lite ovanligare variant, Pia - alltid lika kul och intressant!

    Var dessa N. taenia från Åleds senaste sändning?
    Jag köpte dessa av en slump hos Nols Akvariehobby i helgen, fick håva de själv. Det är två stycken och osäker på könsfördelningen så skall bli spännande att se vad de kan vara för sort. Har knappt sett dem sen jag släppte i dem i karet men en är större och en är mindre så hjälp mig att hålla tummarna

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Plockade upp några halvtaskiga filmer från förr, mycket förr då kameratekniken inte var som nu. Det jag har att säga om dessa är att det går inte att ha två hannar i ett 540 kar. En blir dödad, men samtidigt så kan de försvara rom och yngel på ett enastående sätt. Att sitta och studera desa fiskar som inte är vid framrutan så mycket, är helt klart givande.




    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    japp, bruna bågfenor tror inte de är jättevanliga ?
    skall se om jag kan fota dem till helgen, då borde de ha kommit lite mer till rätta
    Jag såg det latinska namnet och tänkte att det är en bågfena men tänkte inte på att N. taenia (Brun Bågfensciklid) endast hittas i ett lokalt område i Brasilien, fick änna kolla upp det...
    Det är självklart att du hittar en lite ovanligare variant, Pia - alltid lika kul och intressant!

    Var dessa N. taenia från Åleds senaste sändning?

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Aha, bågfenor.
    Det blir spännande att se lite bilder senare.
    japp, bruna bågfenor tror inte de är jättevanliga ?
    skall se om jag kan fota dem till helgen, då borde de ha kommit lite mer till rätta

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Aha, bågfenor.
    Det blir spännande att se lite bilder senare.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Var och köpte mig lite ny fisk i lördags, inga bilder än men det var två små Nannacara Taenia

    Kan ju hoppas att det är ett par annars får jag kolla vidare och se om jag kan få beställt fler

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Roligt att höra!

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Det här är också en helt underbar tråd. Kul att den uppdateras. Läser med glädje!

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Detta är mitt 220 kar med C. punctulatum
    Funderar på att ta bort mina bolivanska fjärilar från 450 karet och flytta dessa dit istället men det är gör mycket jobb så får bli senare isåfall men det hade nog mått bra av större yta att vara på.

    de har "möblerat" om själva... så jag har inte lagt växterna i framkant... hehe

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Men åh så roligt att ni tittade till i min tråd =) jag har varit dålig på att uppdatera, det vet jag men har inte haft nåt att berätta om.
    skall försöka bli bättre att skriva lite

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...