"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Mats Bryzell
    svarade
    Jag vill se... men det är ju inga nyheter direkt.
    Upp med grejerna bara!

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Har en hel del nya bilder som jag kan slänga upp imorgon om någon vill se?

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ojoj.. har varit väldigt dåligt med uppdateringar här i tvättstugan men allt bubblar på och är frid och fröjd
    här kommer lite bilder jag hade sparat i paddan, vissa kan jag ha visat innan men men hoppas ni gillar dem igen isåfall.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Totmes
    Väldigt fint Pia. Och välmående växter! Förutom gröna fingrar. Vad har du för växtnäring?
    Tack så mycket!

    Gröna fingrar har jag nog inte egentligen så jag skyller det på co2
    jag kör Tropicas gröna näring och den funkar för mig jättebra

    Lämna en kommentar:


  • Totmes
    svarade
    Väldigt fint Pia. Och välmående växter! Förutom gröna fingrar. Vad har du för växtnäring?

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Har avnjutit dina vackra bilder, Pia. Apropå Guianacarorna, hur många har du i det karet? Om dina Guianacaror fungerar som mina så är de känsliga för för starkt ljus som nämnts tidigare och gillar /kräver rejält skuggande överhäng. Kan du köra mer med flytväxter, rötter och annat som går in i karet mera ovanifrån än nu så blir de framme mer. De trycker ju där de trivs så att säga.
    Sedan verkar de vara beroende av att vara en hyggligt stor grupp.
    Tack!
    jag har 5 stycken i detta 220 liters så jag kan inte öka gruppen mer tyvärr och jag har släckt ner ena lysöret och har en massa andmat som skymmer ljuset men det har inte hjälpt alls tyvärr.. funderar på om de skall få flytta på sig, de kanske behöver ett större kar där det kan gå mer "störfisk" inte störfisk egentligen utan nån fisk som gör att de vågar sig fram, det finns inte den möjligheten i detta karet.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av KJE

    Snyggt!
    Tack!

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av åheim
    Ja det är verkligen en snygg växt och tycker du ska trolla bort dem där cryptocorynen som förtar liiiite av intrycket av ditt väldigt snygga kar
    Tack, det ligger i planen att dessa skall tas bort.. ville dock spara så mycket som gick när jag rensade.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Har avnjutit dina vackra bilder, Pia. Apropå Guianacarorna, hur många har du i det karet? Om dina Guianacaror fungerar som mina så är de känsliga för för starkt ljus som nämnts tidigare och gillar /kräver rejält skuggande överhäng. Kan du köra mer med flytväxter, rötter och annat som går in i karet mera ovanifrån än nu så blir de framme mer. De trycker ju där de trivs så att säga.
    Sedan verkar de vara beroende av att vara en hyggligt stor grupp.

    Lämna en kommentar:


  • KJE
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Fick rensa ut mitt växtkar rejält när jag fick massivt anfall av tofsalger men det har börjat hämta sig nu och B.japonica växer så det knakar
    Snyggt!

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Ja det är verkligen en snygg växt och tycker du ska trolla bort dem där cryptocorynen som förtar liiiite av intrycket av ditt väldigt snygga kar
    Senast redigerad av åheim; 22 January 2017, 19:12.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Fick rensa ut mitt växtkar rejält när jag fick massivt anfall av tofsalger men det har börjat hämta sig nu och B.japonica växer så det knakar

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Jag skrev enbart ett futtigt "lovely" i mitt förra inlägg... Sorry, Pia!
    Att se dina bilder och filmer är för mig en stor ynnest. Det är få forum förunnat att ha en så mästerlig fotograf och filmare som du, som medlem.
    Hoppas du får/har feeling att lägga upp ditt excellenta stuff här fortsättningsvis, så forumdeltagare får ta del av dina utsökta akvarium.
    Det gör väl inget att det blev en kort kommentar.. så glad ni alla kommenterar och läser och gillar mina bilder och filmer

    Klart jag får feeling att fortsätta med att med jämna mellanrum lägga upp lite filmer och bilder, promise!

    Lämna en kommentar:


  • toggaj
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Jag skrev enbart ett futtigt "lovely" i mitt förra inlägg... Sorry, Pia!
    Att se dina bilder och filmer är för mig en stor ynnest. Det är få forum förunnat att ha en så mästerlig fotograf och filmare som du, som medlem.
    Hoppas du får/har feeling att lägga upp ditt excellenta stuff här fortsättningsvis, så forumdeltagare får ta del av dina utsökta akvarium.
    Instämmer!
    /Johan

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Jag skrev enbart ett futtigt "lovely" i mitt förra inlägg... Sorry, Pia!
    Att se dina bilder och filmer är för mig en stor ynnest. Det är få forum förunnat att ha en så mästerlig fotograf och filmare som du, som medlem.
    Hoppas du får/har feeling att lägga upp ditt excellenta stuff här fortsättningsvis, så forumdeltagare får ta del av dina utsökta akvarium.
    Senast redigerad av Mats Bryzell; 19 January 2017, 17:54.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...