Monsterfish

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ettfettbranamn
    • December 2010
    • 3424

    #16
    förlåt mäster Bong ska aldrig upprepa det igen! *tittar skamset ner i backen och flackar med blicken*

    mina har alltid varit svin!
    Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

    Normaliseringsprocessen..
    (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

    Kommentar

    • malawifisken
      • August 2008
      • 969

      #17
      Ursprungligen postat av Hellsson
      Coolt :-) Det här med stora kar e grejen asså eller vad säger du Kjell :P Du verkar ju vara på G idag hehe
      jag gillar väl även små kar, har ju ett 270L som ja e grymt nöjd med. Men jag vet inte om ja tycker de nya karet är så jätte stort heller. Stort kar =1000L och uppåt. Över 5000L=Lagom för min RTC om ett år
      Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

      Kommentar

      • bong
        • November 2008
        • 1087

        #18
        Ursprungligen postat av ettfettbranamn
        förlåt mäster Bong ska aldrig upprepa det igen! *tittar skamset ner i backen och flackar med blicken*

        mina har alltid varit svin!
        Hehe, jag har haft ett gäng och alla har varit snälla
        3500+liter http://www.rovfisk.se/showthread.php?381-3500-liter
        http://www.rovfisk.se/showthread.php?1352-The-Bong-cave

        Kommentar

        • malawifisken
          • August 2008
          • 969

          #19
          Ursprungligen postat av bong
          Hehe, jag har haft ett gäng och alla har varit snälla

          Snälla, nä där håller jag inte med dig. Det är ju inte så man vill klappa dom direkt. Men en normal människa vill ju förvisso inte klappa en elål heller=) Men inte så jävliga som Mr fet påstår har jag faktiskt aldrig upplevt dom.
          Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

          Kommentar

          • bong
            • November 2008
            • 1087

            #20
            Ursprungligen postat av malawifisken
            Snälla, nä där håller jag inte med dig. Det är ju inte så man vill klappa dom direkt. Men en normal människa vill ju förvisso inte klappa en elål heller=) Men inte så jävliga som Mr fet påstår har jag faktiskt aldrig upplevt dom.
            Jämfört med johannan så är ju clarias i neontetrans klass
            3500+liter http://www.rovfisk.se/showthread.php?381-3500-liter
            http://www.rovfisk.se/showthread.php?1352-The-Bong-cave

            Kommentar

            • bong
              • November 2008
              • 1087

              #21
              Malawifirren klingar ju inte bra längre! Säg till kjell att du vill ha nytt namn! Gärna efter någon av dina rovfiskar, jag röstar på Johanna
              3500+liter http://www.rovfisk.se/showthread.php?381-3500-liter
              http://www.rovfisk.se/showthread.php?1352-The-Bong-cave

              Kommentar

              • malawifisken
                • August 2008
                • 969

                #22
                Ursprungligen postat av robidobban
                riktigt snygga firar du har i karet
                kan du ge mig lite fakta om det?

                Tack tack.
                Bild 1: vanlig Gibbiceps
                Bild 2: Rovfiskarnas rovfisk, Red tail catfish kommer från amazonas maxar på runt 120cm
                Bild 4: Gäddciklider, vänster: Crenicichla Johanna, höger: Crenicichla Lenticulata båda kommer från bracilien.
                Bild 8: Clarias mal, en hyperaktiv sprätthöna från Asien. Blir runt 50cm. Rykten säger att dom har gift i sina bröstfenor. Om det stämmer låter jag vara osagt, men jag gosar inte med dom i onödan...
                Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                Kommentar

                • malawifisken
                  • August 2008
                  • 969

                  #23
                  Ursprungligen postat av bong
                  Malawifirren klingar ju inte bra längre! Säg till kjell att du vill ha nytt namn! Gärna efter någon av dina rovfiskar, jag röstar på Johanna
                  Ja jag hade gärna bytt namn om det bara va möjligt. De där med malawi är gammalt o förglömt.
                  Johanna, njaä, jag röstar mer på gamen
                  Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                  Kommentar

                  • CizziB
                    • January 2004
                    • 115

                    #24
                    Ursprungligen postat av malawifisken
                    Tack tack.
                    Bild 8: Clarias mal, en hyperaktiv sprätthöna från Asien. Blir runt 50cm. Rykten säger att dom har gift i sina bröstfenor. Om det stämmer låter jag vara osagt, men jag gosar inte med dom i onödan...
                    Nja det är väl de snarlika Heteropneutes fossilis som har det....
                    Det som inte tar död på en, gör en starkare!

                    Kommentar

                    • malawifisken
                      • August 2008
                      • 969

                      #25
                      Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                      Passa dig för clariasen.. De kan vara lite griniga och äta andra fiskar bitvis, levande emellanåt..
                      Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                      usch.. avskyr den där jävla fisken...
                      Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                      mina har alltid varit svin!
                      Ja Jonte ponken nu får du ta o bli snäll, annas kommer jag insmygandes till dig en natt o läggar mina clarias brevid dig i sängen, ännu värre: släpper ner dom i nått av dina kar o sen kryper själv ner under täcket breve dej
                      Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                      Kommentar

                      • malawifisken
                        • August 2008
                        • 969

                        #26
                        Ursprungligen postat av CizziB
                        Nja det är väl de snarlika Heteropneutes fossilis som har det....
                        Jaså? Är det nu för tiden helt 100% säkert att inte clarias har gift?
                        Har nämligen en polare som fick sig ett "stick/rispa" av en clarias och fick åka till akuten. Vad som hände mer får Bong berätta om då han känner till det hela lite bättre
                        Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                        Kommentar

                        • CizziB
                          • January 2004
                          • 115

                          #27
                          Ursprungligen postat av malawifisken
                          Jaså? Är det nu för tiden helt 100% säkert att inte clarias har gift?
                          Har nämligen en polare som fick sig ett "stick/rispa" av en clarias och fick åka till akuten. Vad som hände mer får Bong berätta om då han känner till det hela lite bättre
                          Jag kan inte svära på att det är så till 100%. Jag vet att H.fossilis har fenstrålar och sägs ha ett gift i dom, men va jag har läst så ska det giftet inte va så giftigt, såvida man inte får en allergisk reaktion av det.

                          Kan stämma att även clarias har fenstrålar och sånt gift.... Men å andra sidan har ju många fiskar vassa fenstrålar och "allergiframkallade gift"....
                          Det som inte tar död på en, gör en starkare!

                          Kommentar

                          • robidobban
                            • March 2009
                            • 652

                            #28
                            Ursprungligen postat av malawifisken
                            Tack tack.
                            Bild 1: vanlig Gibbiceps
                            Bild 2: Rovfiskarnas rovfisk, Red tail catfish kommer från amazonas maxar på runt 120cm
                            Bild 4: Gäddciklider, vänster: Crenicichla Johanna, höger: Crenicichla Lenticulata båda kommer från bracilien.
                            Bild 8: Clarias mal, en hyperaktiv sprätthöna från Asien. Blir runt 50cm. Rykten säger att dom har gift i sina bröstfenor. Om det stämmer låter jag vara osagt, men jag gosar inte med dom i onödan...
                            tack för infon
                            fast jag tänkte på karet fast det kunde ju inte du veta då jag inte skrev det (har haft en jobbig dag så man tänker inte på allt :P)

                            Kommentar

                            • malawifisken
                              • August 2008
                              • 969

                              #29
                              Ursprungligen postat av robidobban
                              tack för infon
                              fast jag tänkte på karet fast det kunde ju inte du veta då jag inte skrev det (har haft en jobbig dag så man tänker inte på allt :P)
                              aha, nä de va kanske inte så lätt att fatta men nu e jag med dig=)
                              Karet är ett 600L med måtten 200*60*50. Kör med 2st Eheim 2217 som filtrering, ett i varje bakre hörn. Fyllda med makoroner och en filtermatta på toppen. sopsäck som bakgrund, råda 3-5mm sand o lite rötter.
                              Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                              Kommentar

                              • robidobban
                                • March 2009
                                • 652

                                #30
                                okej var det så litet? ser ut att vara mycke större. kanske det var därför plecon var så stor :P hade du planer på ett större kar för rtc:n kommer ju att växa ur det här ganska snart..

                                Kommentar

                                Arbetssätt...