Projekt Tvättstugan

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lillfrasse
    • February 2002
    • 2228

Detta är spännande skall bli intressant att se hur det blir. Filter bakom slimline är helt klart den smidigaste och snyggaste lösningen. Jag har inte behövt rengöra något annat än att jag har rensat lite böös i insuget i pumpen det är allt. Sedan blev det bättre flöde genom soilen än det runda gruset vi körde från början lite skumt.
    Simma lungt..
    Lillfrasse..

Kommentar

• PiaJo
      • August 2009
      • 13001

Man vet aldrig hur det blir i slutändan när det gäller denna velpottan

Det jag vet är: hur bänken skall se ut, att jag skall ha btn-bakgrunder och ganska grovt grus för jag ska ha bottenfilter.
      /PIA

Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

Kommentar

• PiaJo
        • August 2009
        • 13001

Nu har jag 20 kg mörktgrått ljus från Åleds hemma

Bytt in fiskar så jag fick det till ett riktigt bra pris
        /PIA

Kommentar

• Björnen
          • January 2011
          • 39

Det diskuterades tidigare om ett 120 cm långt kar som delas upp i två 60 cm. Det är naturligtvis enkelt att silikona dit en glasskiva - men hur gör man med rening och värmning - separat helt och hållet? Kan man inte ha utsug i ena sidan och ublås i andra, och att det avskiljande glaset är 3-4 cm lägre än akvariets kant, så det rinner över i ett slags vattenfall?
          90 liters Sydamerika under ubbyggnad

Kommentar

• ansjo
            • November 2005
            • 29967

Jodå, visst kan det funka men fiskar har en jäklens förmåga att hitta dit de inte ska vara. Det funkar heller inte så jättebra att ha glipan nertill i karet, under sanden. Vid vattenbyte kommer det att bli en ström där mellan som kommer att gräva ut i sanden och det funkar inte så bra alla gånger. Även vid sjukdomsfall är det lite dumt, är fisk i ena karet sjuka lär de ha samma skit i det andra med.
            Ska man dela upp ett kar på det viset är det bästa att dela av helt så man får två skilda delar i samma kar, i mina ögon iaf.
            /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• janne dansk
              • June 2004
              • 1740

Ursprungligen postat av PiaJo
              Nu har jag 20 kg mörktgrått ljus från Åleds hemma

Bytt in fiskar så jag fick det till ett riktigt bra pris
              hur ser mörkgråttljus ut
              Fantasi är viktigare än kunskap.Albert Einstein

Kommentar

• Ken Olofsson
                • November 2006
                • 8014

Ursprungligen postat av Björnen
                Det diskuterades tidigare om ett 120 cm långt kar som delas upp i två 60 cm. Det är naturligtvis enkelt att silikona dit en glasskiva - men hur gör man med rening och värmning - separat helt och hållet? Kan man inte ha utsug i ena sidan och ublås i andra, och att det avskiljande glaset är 3-4 cm lägre än akvariets kant, så det rinner över i ett slags vattenfall?

jag hade fram tillls för ett litet tag sedan delat av mitt 222 liters mitt av,
                satte dit en sandad akrylskiva, men lämnade en spalt på 2-3 cm nere vid botten,
                vid vattenbyte så rann vatten lätt genom grus under spalten till andra delen.
                värmare hade jag bara i ena delen, skillnaden blev 1 grad mellan karen,
                Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

Kommentar

• PiaJo
                  • August 2009
                  • 13001

Ursprungligen postat av janne dansk
                  hur ser mörkgråttljus ut

Oj, grus skall det vara
                  /PIA

Kommentar

• lillfrasse
                    • February 2002
                    • 2228

Pia den gråe med andra ord.
                    Simma lungt..
                    Lillfrasse..

Kommentar

• Ken Olofsson
                      • November 2006
                      • 8014

Ursprungligen postat av lillfrasse

nu ska vi vara snälla mot henne, förra bilden hon hade var hon svart / mörkbrun,
                      nuvarande bilden ser mer ut som mahogony......inte alls grått....

.
                      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå

Kommentar

• PiaJo
                        • August 2009
                        • 13001

Ursprungligen postat av lillfrasse
                        Ursprungligen postat av Kensa
                        nu ska vi vara snälla mot henne, förra bilden hon hade var hon svart / mörkbrun,
                        nuvarande bilden ser mer ut som mahogony......inte alls grått....

.
                        Fan Kensa , är du frissa eller hur i hela friden kan du ha så rätt

Pia den gråe, så rätt så rätt jag är gråhårig om jag inte färgar mig....börjar bli gammal, huuu....
                        /PIA

Kommentar

• Ken Olofsson
                          • November 2006
                          • 8014

[QUOTE=PiaJo;1485866]Fan Kensa , är du frissa eller hur i hela friden kan du ha så rätt QUOTE]

vem vet....vi kanske har träffats utan att du vet om det.......

Kommentar

• PiaJo
                            • August 2009
                            • 13001

tror inte det, om du inte ooootroligt kvinnlig tjejer har bara klippt mig
                            /PIA

Kommentar

• PiaJo
                              • August 2009
                              • 13001

Sitter och funderar på om man kan ha 1 eller 2 sorters apistogramma i karet?

Vad säger ni?
                              /PIA

Kommentar

• lillfrasse
                                • February 2002
                                • 2228

Ursprungligen postat av PiaJo
                                Sitter och funderar på om man kan ha 1 eller 2 sorters apistogramma i karet?

Vad säger ni?
                                Kan funka om du väljer en lugnare art tänk på att inreda så varje hane kan ta ett revir utan att behöva se varandra hela tiden.
                                Simma lungt..
                                Lillfrasse..

Kommentar

Arbetssätt...