200 liters räkakvarium med co2

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av ansjo
    Då var bakgrunden på plats och ditsilikonad, allt gick på knappt en timma nu när man har gjort det en gång innan!
    Det var lite tråkigt att karet bara är 40 cm högt då jag fisk skära av en del på Slimlinen, och det var inte lätt att avgöra hur man villa ha upp eller ner på den. Jag kommer att fota lite mer och bättre i morgon när den väl sitter så jag kan vända upp karet, allt ligger på "rygg" nu för att underlätta silikoneringen.
    Fattar att det var svårt att "välja sida" då denna är ytterst delikat både på upp- och nersidan! Vilket blev det?

    Kommentar

    • Nasso
      • November 2010
      • 719

      Alla på forumet verkar förespråka tålamod när det gäller allt som har med akvaristik att göra. Men inte när det gäller att vänta på bilder, tydligen.
      /Emil Andersson
      120L + 54L Tanganyika, 180L sällskap, 10L Räkor

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Nasso
        Alla på forumet verkar förespråka tålamod när det gäller allt som har med akvaristik att göra. Men inte när det gäller att vänta på bilder, tydligen.
        Haha! Den satt fint! Jag är ju tålamodsidkare av rang, men jädrar - det är svårt att hålla sig från att vilja se bilder nu, speciellt när Ansjo haft ett så lååååångt tålamod utan att visa bilder på nya karet. Jag har själv en bit av den här bakgrunden, så jag vet hur den ser ut och jag har även burit Ansjos kar - så jag vet att det är både tungt och har snygga proportioner - men fasen vad nyfiken jag är ändå!

        Kommentar

        • VisualDarkness
          • February 2010
          • 7417

          När det handlar om bilder råder undantagstillstånd.
          180l Sällskap:
          http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
          60l Asien:
          http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Jag skar av den lite tjockare delen, annars hade det blivit lite väl mycket bark och för lite stam då karet "bara" är 40 cm högt. De delarna (en delad Slimline på mitten)som jag har på sidorna där tekniken ska vara bakom, vände jag uppochner, så kom inte mönstret tillbaka på samma vis.
            Det är skitsvårt att se hur det blir nu när man bara ser en platt bakgrund, men jag tror det kommer att bli bra när det även kommer lite inredning i karet!
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av ansjo
              Jag skar av den lite tjockare delen, annars hade det blivit lite väl mycket bark och för lite stam då karet "bara" är 40 cm högt. De delarna (en delad Slimline på mitten)som jag har på sidorna där tekniken ska vara bakom, vände jag uppochner, så kom inte mönstret tillbaka på samma vis.
              Det är skitsvårt att se hur det blir nu när man bara ser en platt bakgrund, men jag tror det kommer att bli bra när det även kommer lite inredning i karet!
              Mmmmm... jodå... så att....

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Det var ju det här med bilder oxå...
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • fremar
                  • August 2003
                  • 1287

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  Det var ju det här med bilder oxå...
                  +1

                  Börjar bli hög tid för lite bilder nu, tror att vi andra får ta och bildvägra tills ansjo visar lite bilder Kanske har små CR räklingar som springer runt i karet snart, men de får inte ansjo se förrän efter några veckor/månader

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Svårt att få till en bra bild på bakgrunderna, men så här ser de ut:

                    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9063.jpg
Visningar: 2
Storlek: 119,3 KB
ID: 2133070Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9059.jpg
Visningar: 2
Storlek: 96,7 KB
ID: 2133069
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Simon Wikström
                      • January 2011
                      • 223

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Svårt att få till en bra bild på bakgrunderna, men så här ser de ut:

                      [ATTACH=CONFIG]44024[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]44023[/ATTACH]
                      Snyggt!
                      720 l med 2 st Hypostomus soniae.
                      105 l med VF Poecilia reticulata.

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9062.jpg
Visningar: 2
Storlek: 173,1 KB
ID: 2133072Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9061.jpg
Visningar: 2
Storlek: 176,1 KB
ID: 2133071
                        Lite mer närbilder...jodå, dessa kommer säkerligen att bli en succé, då den gamla Slimlinen kunde kännas lite "platt" ibland, men det är den här verkligen inte.
                        Jag tycker även att man kan laborera bättre med dessa om jag jämför vad jag gjorde med den andra Slimlinen som jag rev ur karet och den här.
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • HenkeP
                          • January 2009
                          • 886

                          Snabb fråga Ansjo, bilderna, tagna före eller efter du hade kapat? Antar att det är före, men säker kan man ju aldrig vara..

                          Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...

                          Kommentar

                          • bossep
                            • March 2010
                            • 4447

                            Det där kommer inte att bli bra i din burk!
                            Sätt genast tillbaks den gamla och sälj dessa till mig!
                            Skämt å sido. Tack för bilderna! Det kommer att bli rent ut sagt skitsnyggt!
                            Nu skall jag torka upp drägelpölen på skrivbordet.
                            “You can’t see the future if you don't know the history.”
                            "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
                            Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Ursprungligen postat av HenkeP
                              Snabb fråga Ansjo, bilderna, tagna före eller efter du hade kapat? Antar att det är före, men säker kan man ju aldrig vara..
                              Jepp, före. Jag kapade av nederdelen på den som den står på bilderna...
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Ursprungligen postat av bossep
                                Det där kommer inte att bli bra i din burk!
                                Sätt genast tillbaks den gamla och sälj dessa till mig!
                                Skämt å sido. Tack för bilderna! Det kommer att bli rent ut sagt skitsnyggt!
                                Nu skall jag torka upp drägelpölen på skrivbordet.
                                Aha, det var dregel som var på golvet här hemma, jag trodde det var jag som slabbat lite vid vattenbytet innan idag...får nog skaffa mig en haklapp...
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...