200 liters räkakvarium med co2

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Jepp, jag köpte med mig en stor flaska av den gödningen: http://www.garnelenhaus.de/31/533/ma...ua-rebell.html och de använde den gödningen i sina Chrystalkar.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Ason
      • November 2010
      • 107

      Snyggt med en Volvo V70 i det stora akvariet!

      Föredömligt vackra räkakvarier!
      allting hänger ihop - frågan är bara hur

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Ursprungligen postat av Ason
        Snyggt med en Volvo V70 i det stora akvariet!

        Föredömligt vackra räkakvarier!
        XC70, annars var det rätt! Jo, de är duktiga på att inreda kar, de där bröderna och deras medhjälpare!
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • lillfrasse
          • February 2002
          • 2228

          Ursprungligen postat av ansjo
          Jepp, jag köpte med mig en stor flaska av den gödningen: http://www.garnelenhaus.de/31/533/ma...ua-rebell.html och de använde den gödningen i sina Chrystalkar.
          Den tar vi sa polisen. Får beställa en sådan vid nästa tillfälle.
          Simma lungt..
          Lillfrasse..

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Idag kom pH-proben som jag beställde från Ebay för ett litet tag sedan. Kontakten passade och det ska bli spännande att se ifall den funkar med....
            Jag räknade lite på soilen då jag har fem säckar hemma, och beställde ytterligare ett par säckar till från EBI-shop idag. Snittar jag ett 4 cm tjockt lager soil i karet så ska dessa 7 säckar räcka!
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • lillfrasse
              • February 2002
              • 2228

              Ursprungligen postat av ansjo
              Idag kom pH-proben som jag beställde från Ebay för ett litet tag sedan. Kontakten passade och det ska bli spännande att se ifall den funkar med....
              Jag räknade lite på soilen då jag har fem säckar hemma, och beställde ytterligare ett par säckar till från EBI-shop idag. Snittar jag ett 4 cm tjockt lager soil i karet så ska dessa 7 säckar räcka!

              Historiens "dyraste" botten
              Simma lungt..
              Lillfrasse..

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Äh, det kostar att ligga på topp!
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • lillfrasse
                  • February 2002
                  • 2228

                  Jupp jag är nöjd med soilen så det är inte mycket att snacka om.
                  Simma lungt..
                  Lillfrasse..

                  Kommentar

                  • Ason
                    • November 2010
                    • 107

                    Har du provat "Walstadsk" jordbotten till räkor någon gång?

                    /Bengt
                    (Nykomling här, men jag har inte hittat något om det bland dina imponerande 21 293 inlägg... - lite svårt söka )
                    allting hänger ihop - frågan är bara hur

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Ursprungligen postat av Ason
                      Har du provat "Walstadsk" jordbotten till räkor någon gång?

                      /Bengt
                      (Nykomling här, men jag har inte hittat något om det bland dina imponerande 21 293 inlägg... - lite svårt söka )
                      Nope, Lowtech känner jag inte är riktigt min grej trots att det troligen skulle funka bra ihop med räkor.
                      Iofs vill räkor ofta ha bra vattenkvalité, men väljer man en lite lättare räka kan det säkert funka. Nackdelen är att räkor gärna förökar sig bra om de trivs och har rätt betingelser, och kan då ganska snart överbefolka ett kar som helst ska ha lite färre invånare.

                      Det blev inte lättare nu efter mitt 21294:e inlägg?
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Nu är det bara en vecka kvar innan jag tömmer den andra kuben på invånare, en del av dessa är sålda och andra får jag portionera ut lite här och där.
                        Karet ska nämligen stå på den platsen i sovrummet där 50-kuberna står nu. Helst hade jag velat ha detta karet i vardagsrummet, men då hade vi fått byta till en hörnsoffa och den idén tror jag inte ens jag vill nämna för frugan. Byta soffa för att få plats med ett akvarium, där går nog gränsen!
                        Väntar på svarsmail från Nols ciklidhobby på både leveransbesked på karet samt prisförfrågan på en ramp då jag lika gärna kan köpa den av Kent om priset är ok som att beställa den från nätet. Men mailväxling är inte hans starka sida....
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • fremar
                          • August 2003
                          • 1287

                          Ah gött att det snart är dags att starta upp karet, konstigt det där med mailväxling känner jag in med han som har akvariebutiken på orten där jag jobbar med.

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Nackdelen är att här tar det ett par veckor mellan mailen. Visst kunde jag ringa, men jag har inte bråttom ännu, så det får ta den tiden det tar. Skulle det börja brinna i knutarna så får jag ta och lyfta på luren!
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Kul, efter mitt inlägg tog det inte lång tid innan jag fick mail på pris på ramp samt svar på min fråga.
                              Så nu är rampen med beställd och det är bara att börja vänta!
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • bossep
                                • March 2010
                                • 4447

                                Det skall bli riktigt kul att se ditt projekt "up and running". Framför allt hur det funkar med "super gruset" och ett bra CO2 system!
                                “You can’t see the future if you don't know the history.”
                                "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
                                Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

                                Kommentar

                                Arbetssätt...