105l svartvatten "dvärghimlen"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Moving Waves
    • August 2010
    • 1403

    Som jag hade på känn så är nu dorsigerorna igång med lek, äggläggningsröret är ute och de bökar på i djungeln baktill där det finns ett kokosnötskal. Ska bli spännande att se om de får större framgång i att hålla ynglen vid liv i detta kar där det finns bra mycket mindre rovgiriga munnar.
    - - -
    540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

    Kommentar

    • Vimsa
      • November 2008
      • 768

      Jag är så förtjust i det här karet, riktigt vackert!

      Kommentar

      • Moving Waves
        • August 2010
        • 1403

        Nu bor här ett par Apistogramma Baenschi som har en rejäl kull yngel som är ca 6 veckor gamla.

        - - -
        540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av Moving Waves
          Nu bor här ett par Apistogramma Baenschi som har en rejäl kull yngel som är ca 6 veckor gamla.


          Trycker *gillar*

          Mycket fint och harmoniskt
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Getingen
            • August 2010
            • 325

            Snyggt. Gillar pinnafidan. Dock lite skum kvalité på filmen. Hur föder du upp ynglena? Vad matar du med?

            Kommentar

            • Moving Waves
              • August 2010
              • 1403

              Tack! Jo den blev lite skum filmen. Har tyvärr ingen bra kamera så det är filmat med mobilen. Ska se om jag kan få till en bättre.
              Ja pinnatafidan har vuxit på sig fint och blir väldigt tät och fin i detta kar.
              Jag matar med nykläckt artemia. Har två kläckare så jag har konstant tillgång och har varit noggrann med att mata minst en gång, gärna tre, varje dag. Något som gjort att jag fått väldigt bra överlevnad, tror det är minst 30 yngel.
              - - -
              540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

              Kommentar

              Arbetssätt...