Mina Dennerle nanokar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Miliimli
    • March 2010
    • 2457

    Sträckläst tråden, och letat och letat efter något om ditt filtersystem och inget hittade jag - tills jag kollade den andra tråden som du länkat till i början Nåja, intressant läsning i alla fall! Vill också ha kub!

    Kommentar

    • Nubi
      • March 2009
      • 9026

      Ursprungligen postat av karrokaja
      aha ok...

      60 spänn kostar dom i "min" affär.
      Men dom är ju så jävla fula... en sorglig halvt genomskinlig röd färg, nästan inget vitt och det vita som finns är väldigt svagt.
      Ingen färg på benen över huvudtaget... låg klassning på hög nivå.

      Det är bara körsbär och amano som det finns en någorlunda marknad på.
      Skulle vara trevligt med lite coolare räkor som ett standardsortiment... men det händer ju inte...inte nu iaf
      Håll i plånboken och vänta tills vi varit på Zoopet Rallyt Du lär förälska dig i hans räkor han odlar
      Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

      Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
      Fiskbloggen

      Kommentar

      • Nubi
        • March 2009
        • 9026

        Ursprungligen postat av karrokaja
        Lite synd är det ju... men så har man ju anledning till resorna som är så jävla goa

        min gubbe börjar tycka att det är för mkt med 5 akvarium så jag kan ju stänga ner 2 stycken och lixom öppna massa små
        Det blir ju samma literantal Och då kan jag också dregla på lite olika räkor *tänker/drömmer* vackra snäckor, mossor och räkor i kar utspridda lite överallt i lägenheten....mumma
        det är ngn annan som drabbats av räktubs-sjukan, nämligen R! MIN R!! :O
        Han såg Ansjos bilder på första sidan och sa "Två, eller tre såna kar i sovrummet skulle vara mysigt"....GISSA om jag höll på att sätta kaffe i halsen.... MIN R!! :O
        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
        Fiskbloggen

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Ursprungligen postat av Miliimli
          Sträckläst tråden, och letat och letat efter något om ditt filtersystem och inget hittade jag - tills jag kollade den andra tråden som du länkat till i början Nåja, intressant läsning i alla fall! Vill också ha kub!
          Ah, en helmiss från min sida. Lite tur att du hittade den ändå.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Ursprungligen postat av Nubi
            det är ngn annan som drabbats av räktubs-sjukan, nämligen R! MIN R!! :O
            Han såg Ansjos bilder på första sidan och sa "Två, eller tre såna kar i sovrummet skulle vara mysigt"....GISSA om jag höll på att sätta kaffe i halsen.... MIN R!! :O
            Vad väntar du på? Bara handla!
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Nubi
              • March 2009
              • 9026

              Ursprungligen postat av ansjo
              Vad väntar du på? Bara handla!
              Fattas bara att bestämma, 1 eller 2 st bredvid varandra, och sen ska vi köpa en stabil byrå, den som du har, vart har du köpt den? finns den i vit?
              Du en annan grej, filter, vad använder du för filtersystem och ska man avstå från att köpa den som heter komplett på den tyska sidan?
              Vet du vad, jag skickar ett pm Så det inte blir allt för mkt OT på din tråd (höhöhhö)
              Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

              Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
              Fiskbloggen

              Kommentar

              • Miliimli
                • March 2010
                • 2457

                Ursprungligen postat av Nubi
                det är ngn annan som drabbats av räktubs-sjukan, nämligen R! MIN R!! :O
                Han såg Ansjos bilder på första sidan och sa "Två, eller tre såna kar i sovrummet skulle vara mysigt"....GISSA om jag höll på att sätta kaffe i halsen.... MIN R!! :O
                Grattis! Så långt har inte jag kommit med min karl än Men det var någon som knystade om att det kanske fanns kuber på den andra djuraffären i stan, den jag inte går till så ofta, så dit blir det att gå på upptäcksfärd i morgon kanske!

                Kommentar

                • Nubi
                  • March 2009
                  • 9026

                  Ursprungligen postat av Miliimli
                  Grattis! Så långt har inte jag kommit med min karl än Men det var någon som knystade om att det kanske fanns kuber på den andra djuraffären i stan, den jag inte går till så ofta, så dit blir det att gå på upptäcksfärd i morgon kanske!
                  Upptäcktsfärd är alltid roliga
                  Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                  Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                  Fiskbloggen

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Och idag låg Christmas-mossan från Taiwan i brevlådan, en rejäl klump var det och nu är det bara Redmoorerötterna som ska sjunka färdig....snabbt jobbat då det bara var några dagar sedan jag beställde!
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Nubi
                      • March 2009
                      • 9026

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Och idag låg Christmas-mossan från Taiwan i brevlådan, en rejäl klump var det och nu är det bara Redmoorerötterna som ska sjunka färdig....snabbt jobbat då det bara var några dagar sedan jag beställde!
                      Vad fort det gick!
                      jag beställde batteri till min mobil, har inte kommit ännu
                      Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                      Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                      Fiskbloggen

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Det mörkare gruset du har i de andra kuberna, är det Dennerles egna grus?

                        Det var så snyggt och det verkar som att det ligger "still" det flyter liksom inte ut och blir jämt , om du förstår vad jag menar.
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Nej, det är från Ebi-shop och är ett substrat som är mer som jord. Det håller pH och kH stabilt och är perfekt för ett räkkar. Men det är ganska dammigt om man rör i det, sedan flyter det ut likadant som all annan bottenmaterial...och jag gillar även färgen!
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Och i morgon kommer det troligen en väldans massa räkor, graderade från S till SSS samt Snow white. Det ska bli spännadne att se vad brevbäraren har med sig!
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Så spännande det skall bli att få se dem, så glöm inte bilder
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Idag kom alla räkorna! Ett bra gäng med Golden och CB i klass S och S+ som koppades in i karet med mina tidigare Chrystalräkor.
                                Sedan kom den här blandningen som får gå i den nya 60-liters kuben:
                                6 st Crystal red SS Little lips/Cresent
                                6 st Crystal black SS
                                3 st Snowwhite
                                3 st Crystal red SSS
                                1 st Crystal red SSS Crown
                                Tar lite bilder ikväll och lägger in tänkte jag!
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...