Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Vimsa
    • November 2008
    • 768

    Nästan omöjligt att bläddra igenom 191 (!!) sidor! Kan du inte lägga ut bilder på ALLA karen, så man kan få en överblick utan att hoppa 10 sidor hit och dit?

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av gullefjun
      Mats, jag har sagt det förrut och jag säger det igen - du är helt överlägsen, när du förklarar dina iakttagelser och erfarenheter för oss här på forumet. Ditt svar till skoda-15, är bara så jäkla bra.

      //Inger

      Jag skriver gärna... som ni märker... Tack skall du ha Inger!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Vimsa
        Nästan omöjligt att bläddra igenom 191 (!!) sidor! Kan du inte lägga ut bilder på ALLA karen, så man kan få en överblick utan att hoppa 10 sidor hit och dit?
        Aaah! Den grejen brukar dyka upp lite då och då i tråden - Man får väl lägga in bilder på alla karen med jämna mellanrum.
        Det är ju så att karen utvecklar sig hela tiden, det tillkommer fler, eller tas bort andra... så det är svårt att uppdatera sammanfattande.
        Men, Vimsa! Gå tillbaka till sidan 186 och spana in inlägg nr. 3717 så har du den senaste uppdateringen på de kar som puttrar i nuläget!

        Kommentar

        • Mathias Nilsson
          • July 2011
          • 6552

          Det finns någon sida bak Vimsa, bilder fattas det absolut inte

          Om han skulle försöka mätta oss skulle han få lägga in 100 bilder om dagen
          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

          Kommentar

          • Vimsa
            • November 2008
            • 768

            Oooooooh Älskar dina kar!

            Kommentar

            • 127bubbel
              • March 2007
              • 1133

              Ursprungligen postat av skoda-15
              JAG flyttade honan igår för JAG tyckte Han var för drygt hon har sknog inte blivit skadad ser det ut som Han liksom puttar på henne och jagar henne ska JAG låta Han lungna sej lite o sen släppa över henne igen om jag släpper över henne kan Han ta kol på henne då?
              Hej skoda-15. Att han puttar på henne betyder inte att han skall vara elak utan det kan helt enkelt vara uppvaktning från hans sida och att ha är redo för att leka, men inte honan vilket kan göra en hannarna lite frusterade och vara på honan lite mer än vanligt, dock så brukar det gå över efter ett tag. Jag själv hade inte flyttat på honan eftersom det inte verkar så allvarligt, när du beskriver vad som händer, i mitt tycke kan det nästan göra mer skada en nytta nu när du flyttat henne, om det inte är ett väldigt stabilt par vill säga.

              MVH/Freddan

              Kommentar

              • skoda-15
                • August 2010
                • 456

                Ska JAG flytta tillbaks henne ikväll eller vad tycker ni JAG ska göra mvh christian
                375 liters egengjord btn texas ciklider bla gibbismalar gökmalar och lite annat
                180 liters juwel btn med pseudotropheus socolofi
                35 liters cocon kub med guppy och black molly

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av skoda-15
                  Ska JAG flytta tillbaks henne ikväll eller vad tycker ni JAG ska göra mvh christian
                  Halloj Christian! Ja, du kan nog sätta tillbaka henne - åtminstone för att kolla om det funkar.
                  Det är tok-svårt att säga hur du skall göra och hur det kommer att bli, man vill liksom kolla in dom och hur de beter sig mot varandra, hur dom agerar, för att säkert kunna ge råd om vad som är bäst att göra.
                  Är detta ett lek-par sedan tidigare?

                  Kommentar

                  • skoda-15
                    • August 2010
                    • 456

                    Han som JAG köpte dom av så att. Det var ett par men det vet man ju inte man känner sej lite hjälplös .ja sätter i henne ikväll börjar Han igen ska JAG filma dom. det är rätt Konstigt för Han började med detta i fredags så smått innan var dom bra ska JAG ska kanske ha mer grenar och sånt i det JAG har inget sånt .tack alla för hjälpen hoppas det fungerar mvh Christian
                    375 liters egengjord btn texas ciklider bla gibbismalar gökmalar och lite annat
                    180 liters juwel btn med pseudotropheus socolofi
                    35 liters cocon kub med guppy och black molly

                    Kommentar

                    • lofstrog
                      • November 2009
                      • 989

                      Ursprungligen postat av skoda-15
                      Han som JAG köpte dom av så att. Det var ett par men det vet man ju inte man känner sej lite hjälplös .ja sätter i henne ikväll börjar Han igen ska JAG filma dom. det är rätt Konstigt för Han började med detta i fredags så smått innan var dom bra ska JAG ska kanske ha mer grenar och sånt i det JAG har inget sånt .tack alla för hjälpen hoppas det fungerar mvh Christian
                      Precis som Mats skriver kan det vara svårt att säga hur man ska göra i ditt fall.

                      Jag hade samma problem som du har med ett relativt oerfaret par för ett tag sedan. Jag tyckte att hanen var på tok för agresiv mot honan och därför fick de gå ett tag till i mitt 720L med 8 andra diskusar. I 720-karet lät jag dem gå tills de hade lekt några gånger till och även fått frisimande. När jag sedan satte tillbaka dem i lekkuben så var problemen som bortblåsta.

                      Jag tror att det kan handla om ett oerfaret par där honan inte är redo för lek och hanen inte accepterar detta. Men detta är bara min egen gissning.

                      Hoppas att det löser sig för dig.

                      //Roger
                      Discus for life

                      Kommentar

                      • karrokaja
                        • March 2006
                        • 5388

                        Ja ni har det då lyxigt!!

                        Själv sitter jag här med tandvärk och observerar mina sjuka, tillbakadragna diskusar - vilket härligt beteende dom har...
                        Hela dagen i samma hörn, ibland sprätter dom iväg, gör små tafatta försök till uppvaktning, för att snart komma på att dom är för trötta och glider diskret tillbaka till sitt mörka hörn och står... RIKTIGT intressant att se på

                        Mina jordätare däremot (inga diskusar, men ciklider) Gör precis som era diskusar, jagar varandra spänner upp sej, "fläktar", rycker, sprätter, flyttar högar med sand, bygger små grottor och är allmänt kärlekskranka - mkt kul att se på.

                        (jag själv är inte alls kärlekskrank - jag har ju tandvärk)

                        positiv uppdatering från mej
                        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Jag håller med Roger i det han skriver i slutet av förra sidan!

                          Ja, Karro... det verkar som att du har fått lite oflyt med dina discusar. Det blir sådär med dessa fiskar ibland - och då är det, som du säger, riktigt trist.
                          Både Skoda-15 och Karros problem är enormt svåra att i text rätta till - hoppas ändå att det fixar sig!

                          Kommentar

                          • karrokaja
                            • March 2006
                            • 5388

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Jag håller med Roger i det han skriver i slutet av förra sidan!

                            Ja, Karro... det verkar som att du har fått lite oflyt med dina discusar. Det blir sådär med dessa fiskar ibland - och då är det, som du säger, riktigt trist.
                            Både Skoda-15 och Karros problem är enormt svåra att i text rätta till - hoppas ändå att det fixar sig!
                            ja... det liksom molar samtidigt som det kliar i tanden... ska jag filma så du ser hur det ser ut??
                            Man kan ana en visdomstand där långt bak i munnen...
                            Men säg inte att du är tandläkare också max!

                            (Nu lade jag tyngden på fel problem kanske)
                            Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                            kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                            Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                            I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av karrokaja
                              ja... det liksom molar samtidigt som det kliar i tanden... ska jag filma så du ser hur det ser ut??
                              Man kan ana en visdomstand där långt bak i munnen...
                              Men säg inte att du är tandläkare också max!

                              (Nu lade jag tyngden på fel problem kanske)
                              Ja, det gjorde du nog - jag tänkte på discusproblemen. Jag önskar dock att du även blir av med tandvärken - har dratt några visdomständer förr om åren!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Vimsa
                                Oooooooh Älskar dina kar!
                                Härligt att höra, Vimsa! Nu är karen dock inte så himla tjusiga då nästan alla av dom är inredda rent funktionellt, men jag skall dra igång några nya burkar lite längre fram och då skall jag lägga ner lite kraft på att de skall se sköna ut för ögat också!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...