Mitt 140l.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • skejtfisken
    • January 2010
    • 75

    #61
    synd med ynglen men väldigt roligt med snäckorna

    Kommentar

    • cavelzini
      • October 2009
      • 318

      #62
      Ursprungligen postat av skejtfisken
      synd med ynglen men väldigt roligt med snäckorna
      Jo det är lite tråkigt...men jag är riktigt nöjd med att 15 av 40 klarat sig med det sällskapet faktiskt, trodde nog att de flesta skulle bli mat.

      Jo snäckorna är riktigt roliga faktiskt

      Kommentar

      • skejtfisken
        • January 2010
        • 75

        #63
        aa det är ganska mycket mina guppy yngel klara sig nästan alla med ganska få gömställen

        Kommentar

        • cavelzini
          • October 2009
          • 318

          #64
          Ursprungligen postat av skejtfisken
          aa det är ganska mycket mina guppy yngel klara sig nästan alla med ganska få gömställen
          Jag har vädigt mycket gömställen växter mm. men det jag tror att de flesta strök med precis efter att mamma slutat vakta dom, va ju ingen som fick komma i närheten på ca: 2 veckor sen så slutade hon, så den natten blev de fest för skalarerna...hon vaktade länge och bra ändå

          Kul att dina klarade sig, har aldrig haft guppy själv men de är riktigt fina, har vart sugen på några till räkkaret men det har inte blivit av än...

          Blir nog en total remake av det karet snart och då kanske jag skulle skaffa några guppys

          Kommentar

          • skejtfisken
            • January 2010
            • 75

            #65
            aa jag har läst hela tråden från början till slut

            jag hade bara tre st guppys 1 hane 2honor och endå efter 2-3veckor såg jag massa prickar kommer att följa tråden

            Kommentar

            • cavelzini
              • October 2009
              • 318

              #66
              Idag har ytterligare en av svärdbärarna dött?? satt en hög med små äpplen och mumsade på den när jag kom hem

              Det dog två honor med nån dags mellanrum i början av juli utan några tecken på att de mådde dåligt...inga andra fiskar uppvisar heller några sjukdomstecken. Fattar nada.

              Har inte hört att de ska va direkt känsliga

              Hittade oxå en ny korv av snäckorna idag

              Kommentar

              • hult87
                • February 2010
                • 1287

                #67
                tråkigt med svärdbäraren men grattis för snäckorna

                Kommentar

                • cavelzini
                  • October 2009
                  • 318

                  #68
                  tackar...

                  jo det är väl sånt som händer...tråkigt men men, började leta efter alla andra firrar nu efter att jag hittade den döda...hittade en stor snäcka som tagit självmord bakom innerfiltret...fastnat på nåt vis, sen tror jag att den största kakaduahonan eventuellt oxå kilat vidare för den kunde jag heller inte hitta, hoppas hon dyker upp

                  Kommentar

                  • hult87
                    • February 2010
                    • 1287

                    #69
                    okej :/ kör du med nått beredningsmedel? kanske har nått som inte är bra för fisken i kranvattnet?

                    Kommentar

                    • cavelzini
                      • October 2009
                      • 318

                      #70
                      nej, jag kör inget medel och de 3 svärdbärarna är de enda dödsfallen jag haft i nåt kar de senaste 6 månaderna... så jag tror inte det är nåt skumt i vattnet.

                      Har varit så med de andra oxå varit pigga sen har de helt plötsligt tvärdött utan nån som helst varning

                      Kommentar

                      • hult87
                        • February 2010
                        • 1287

                        #71
                        jaha men då kanske det är åldern som tagit dom då

                        Kommentar

                        • cavelzini
                          • October 2009
                          • 318

                          #72
                          kan va det...har inte koll exakt på hur gamla de va...får se ifall jag hittar den stora kakaduahonan, de är ju känt kort livade men jag har ju inte haft dem i 2 månader än så...den lilla honan är fortfarande rätt blek då hon blivit lite mobbad av den stora...så förhoppningsvis finns hon nånstans i djungeln, kan va så att hon vaktar rom igen iofs.

                          Man kan ju hoppas

                          Kommentar

                          • Pickles
                            • October 2009
                            • 1155

                            #73
                            Jättetråkigt med svärdbärarna, men det behöver inte vara något mysterium - en stor snäcka som kilat vidare kan trots allt på bara någon dag sänka vattenkvaliten rätt bra. Kör ett rejält vattenbyte och håll tummarna för resten av fiskarna bara för att vara på den säkra sidan, tycker jag!
                            "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
                            ~25l vatten

                            Kommentar

                            • cavelzini
                              • October 2009
                              • 318

                              #74
                              Joo det blir ett rejält vattenbyte imorrn!! nu är allt släckt för idag

                              Kommentar

                              • hult87
                                • February 2010
                                • 1287

                                #75
                                jag har själv ett kakadua-par och honan kan gömma sig riktigt bra i jungeln

                                Kommentar

                                Arbetssätt...