Nytt hem till malawi-250L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av hannesc
    är du berusad nu igen kensa?....ååhh...orkar fan inte med dig när du är sådär.
    Fast det var jävligt vitsigt av Kensa, eller hur? Det tog en bra stund och Kensas förklaring innan jag fattade!

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    är du berusad nu igen kensa?....ååhh...orkar fan inte med dig när du är sådär.

    Lämna en kommentar:


  • Ken Olofsson
    svarade
    nice !!!



    ,

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    Va?

    Lämna en kommentar:


  • Ken Olofsson
    svarade
    Ursprungligen postat av hannesc
    virvel i karet bildas av streamern. syns tydligt efter ett VB

    http://www.youtube.com/watch?v=WiVP2niyCsg


    .

    monacogranne !!!!!!!




    .

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    nej det tycker jag inte de gör. filtret är enbart till för filtrering här. o streamern för att få fart på vattnet. mina fiskar trivs som tusan

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Tycker du att ett ytterfilter ger lika bra tryck som till exempel en powerhead? Jag tycker att ytterfilter inte presterar exakt lika mycket om l/h är samma på båda? Bara en cirkulationsfråga såhär på tal om detta. Provade att sätta in en Sunsun streamer på 3-5000 l/h tillsammans med fx5:an, mina Malawi diggade det inte :P Får hoppas att jag får användning för detta någon annan gång, både en powerhead 70 och en streamer borde inte bara ligga och skräpa..

    De kanske gillar det mer när de blir större, den som provar får se

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    2000L/H tror jag. + 1300L/H från fluval 405. i ett 250L kar

    Lämna en kommentar:


  • Kapten Zoom
    svarade
    Oki, hyfsat drag i streamern!

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    aa det är koralian som gör det. det vita är nog bara massa meck från bottnen. jag röjde runt en hel del o gjorrde vattenbyte. nu är vattnet kristallklart

    Lämna en kommentar:


  • Kapten Zoom
    svarade
    Cool virvel. Är det Koralian som gör den? Det är litet vita pluppar i vattnet, va e de för nåe? Luftbubblor?

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    virvel i karet bildas av streamern. syns tydligt efter ett VB

    Efter vattenbyte syns Str�mmarna tydligt. Streamern skapar en rej�l virvel.

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    tjaa en 20 st kan du ju lätt ha iaf.

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    nja nu var ja lite slarvig me måtten, de är alltså 110*38,5*47 typ. kanske spelar mindre roll fast de blir ju ändå nåra liter mindre.
    men du tror det funkar?
    de är klart, de blir kanske inte så många firrar men det gör ingenting, jag har varit inställd på att typ bara ha 2 olika sorters malawi. om jag hittar något som passar vill säga.

    nå jag tackar så mycket för svar och återkommer säkert med flera frågor när det börjar närma sig.

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    jag skulle vilja säga att det är på 220L o ja det går bra. men du får la kolla upp vilka arter du kan ha. blir nog inte så många happlisar.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...