Det är nästan ytan och vågorna på där som gör vasen, nästan i alla fall. Skaffade en för snyggt jag(och såklart för att invånarna är väldigt intressanta att kika på), så jag får flytta snäckorna till storkaret istället för att fixa nät/täckglas.
Hannesc Räkvas!
Kollaps
X
-
-
jag funderar på att köra igång ett av mina gamla goa yngelkar till ett aqua-scape-kar med räkor. kommer bli najs :PProjekt:
Kub 350L SA, 170L Malawi, Räkvas, 250L Malawi, 110L Asien kub, 408L Orinoco, Kaffebryggare-nano
Kommentar
-
För att slippa att räkorna åker ut kan man ta fiskelina och limma den med en liten liten dutt av silikon på kanterna av vasen.
Se bara till att sniglarnas storlek inte är mindre än det största avståndet mellan fiskelinan och kanten. Typ såhär. Jag gjorde en liknande lösning i mitt cocoonkar när jag hade mina sniglar i det.
Man man även använda fiskelina för att välja var sniglarna ska kunna krypa upp i övriga kar, om man t.ex. vill styra var de kan krypa och och lägga ägg!Kommentar
-
Nu en fråga om belysningen:
Jag använder en Global från IKEA och har alltså en 11 watts kompaktlysrör. Har tagit bort armen och har alltså lampan liggande över burken.
Men är inte riktigt nöjd med ljuset och får inte min mossa att växa som din.
Vad har du för watt styrka på din lampa?Kommentar
-
20 eller 35 w på min halogenProjekt:
Kub 350L SA, 170L Malawi, Räkvas, 250L Malawi, 110L Asien kub, 408L Orinoco, Kaffebryggare-nano
Kommentar
-
För att slippa att räkorna åker ut kan man ta fiskelina och limma den med en liten liten dutt av silikon på kanterna av vasen.
Se bara till att sniglarnas storlek inte är mindre än det största avståndet mellan fiskelinan och kanten. Typ såhär. Jag gjorde en liknande lösning i mitt cocoonkar när jag hade mina sniglar i det.
Man man även använda fiskelina för att välja var sniglarna ska kunna krypa upp i övriga kar, om man t.ex. vill styra var de kan krypa och och lägga ägg!Projekt:
Kommentar
-
Ehy! HC! Bilderna ser riktigt fina ut
Är bilderna tagna med mobilen eller med kamera?
Ser ialf fint utriktigt läckert med körsbärsräkor *hahaha*
Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter
Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
FiskbloggenKommentar
-
tack nubi:P ne det är med kamera.. men jag är kass på det här med inställningar :P vill inte ta med blixt o då blir det ibland lite kasstProjekt:
Kommentar
-
Tycker inte det var kassa bilder! Man såg ju vad det var förnågot
(P.s...jag har börjat IUC)
Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter
Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
FiskbloggenKommentar
-
Det kan väl bara sluta med att någon välter eller spyr i vasen :P
Hannes, hur ofta byter du vatten, o hur mycket, samt hur ofta gör du rent filtret? Min var är ännu bara veckor gammal men jag undrar lite hur man ska förhindra alger i framtiden.Kommentar
-
nån som har nått tips?Projekt:
Kommentar
Kommentar