Återuppstart räkbytta

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Strikah
    • November 2009
    • 158

    #46
    De är tur det är löning på måndag, börjar bli riktigt tomt i börsen nu.
    45l Tomt - 54l JD uppväxt - 175l Guppy - 310l SA & 375l CA

    Kommentar

    • malawifisken
      • August 2008
      • 969

      #47
      Lite växter planterade om räkor på plats
      Bifogade filer
      Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

      Kommentar

      • Strikah
        • November 2009
        • 158

        #48
        Läckert ! Man börjar bli väldigt sugen på ett räk kar nu ...

        Men hur mycket belysning har du haft på den hornsäven !!? grymmt tät vuxen är den juh, mina blir bara så fina när dom ligger på ytan annars skjuter den ut flera centimeter mellan bladen när den växer på höjden.
        45l Tomt - 54l JD uppväxt - 175l Guppy - 310l SA & 375l CA

        Kommentar

        • malawifisken
          • August 2008
          • 969

          #49
          Ursprungligen postat av Strikah
          Läckert ! Man börjar bli väldigt sugen på ett räk kar nu ...

          Men hur mycket belysning har du haft på den hornsäven !!? grymmt tät vuxen är den juh, mina blir bara så fina när dom ligger på ytan annars skjuter den ut flera centimeter mellan bladen när den växer på höjden.

          Det är just det som är hemligheten, den har legat på ytan och växt till sig

          Vad vi har för lyse över dom karen där nere vet jag inte, några gamla 36W e de iallafall.

          Bygget ser inte så jätte kul ut än bara, ska dit med lister rund allt, och det har jag ju sätt en som är duktig på som kan hjälpa mig med
          Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

          Kommentar

          • Strikah
            • November 2009
            • 158

            #50
            Ursprungligen postat av malawifisken
            Det är just det som är hemligheten, den har legat på ytan och växt till sig

            Vad vi har för lyse över dom karen där nere vet jag inte, några gamla 36W e de iallafall.

            Bygget ser inte så jätte kul ut än bara, ska dit med lister rund allt, och det har jag ju sätt en som är duktig på som kan hjälpa mig med
            Aha ja, då blir dom nog som mina 100cm+ långa snören snart då

            Ytterhörnlist finns i flera olika storlekar juh, måste va nån som passar bra till ditt bygge och panel. Vet inte hur mycket lister du kan få tag på, men annars har Woody i nybro ett bra sortiment på lister. Har handlat allt mitt material där, förutom de jag snodde hos farsan såklart
            Men visst kan jag hjälpa dig med att sätta dit de om du vill, bara att säga till
            45l Tomt - 54l JD uppväxt - 175l Guppy - 310l SA & 375l CA

            Kommentar

            • malawifisken
              • August 2008
              • 969

              #51
              Ursprungligen postat av Strikah
              Aha ja, då blir dom nog som mina 100cm+ långa snören snart då

              Ytterhörnlist finns i flera olika storlekar juh, måste va nån som passar bra till ditt bygge och panel. Vet inte hur mycket lister du kan få tag på, men annars har Woody i nybro ett bra sortiment på lister. Har handlat allt mitt material där, förutom de jag snodde hos farsan såklart
              Men visst kan jag hjälpa dig med att sätta dit de om du vill, bara att säga till

              Spika dit listerna är väl inte det värsta, det är när man kommer till att såga alla vinklar man kommer till det svåra. Det där med att snickra o såga är väl inte riktigt min grej. Jag föredrar att hålla i svetsen eller skiftnycklen istället.
              Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

              Kommentar

              • Strikah
                • November 2009
                • 158

                #52
                Ursprungligen postat av malawifisken
                Spika dit listerna är väl inte det värsta, det är när man kommer till att såga alla vinklar man kommer till det svåra. Det där med att snickra o såga är väl inte riktigt min grej. Jag föredrar att hålla i svetsen eller skiftnycklen istället.
                Jag såga några av dom första jag gjorde fel i vinklarna innan järnan koppla hur man skulle göra. Skugglist en gammal svensk favorit som sitter uppe vid taket i mitt akvarierum och som även jag satte dit för att matcha var nog det värsta jag varit med om. Den är ju vinklad på sjuttielva håll och man blev itne riktigt klok på den. Men det löste ju sig till slut
                45l Tomt - 54l JD uppväxt - 175l Guppy - 310l SA & 375l CA

                Kommentar

                • ApeviaX
                  • December 2005
                  • 1531

                  #53
                  Vad har hänt med räkburken, går det bra?

                  Nicke
                  ApeviaX
                  Archocentrus multispinosus
                  "Vattensamlingen"
                  X-Aquatic

                  Kommentar

                  • malawifisken
                    • August 2008
                    • 969

                    #54
                    Det har inte hänt någonting faktiskt. Den är ju klar förutom att det skall dit lite lister runt om. Men har faktisk inte bara brytt mig om att fixa det. Har fullt upp med mitt terrarie projekt nu för tiden=)
                    Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                    Kommentar

                    Arbetssätt...