Skit nice!
Det ser ut som att du bara har "små" fiskar :O
Eller så äre bara jag som inbillar mig :P
70*70*70 Kub SA-Första Projekt! (med skada)
Kollaps
X
-
Wooohoo!! Mina Multisar har lekt. bara nån timme efter jag posta förra inlägget!
räknar inte med att de kommer klara kullen, men det tyder ju på att de trivs iaf. (var ju lite orolig för det att de inte trivdes)
ganska dålig bild men ni ser kanske på roten som går ner i sanden så ligger det en massa ägg.
har satt en liten spotlight över dom nu så att de kan vakta över natten. Får väl sova med ögonbindel eller nått. haha
ni liten film över hur det ser ut nu.
Tack Solis för växterna. Den röda var jag inte förtjust i så den struntade jag i. O idag när jag kom hem från jobbet hade Fjärilarna kapat upp Hornsäven så jag fick slänga en hel del. Men det växer ju mer förhoppningsvis!
Beställde en lysrörsaramatur till idag. har ju bara 2x20W o det är för lite, o jag har tyvärr inte råd med T5 armatur..inte nu iaf...så jag beställde en 2x20 till så jag får 80W iaf. Svårt att hitta 70cm lysramper.
Vad tycker ni? Kommer komma nån lite halvkass film på multisarna imorgon o så ska jag försöka mig på lite mer bilder.
Har ansökt om Goldmedlemskap nu så ni ska slippa klicka på länkar hela tiden.Lämna en kommentar:
-
Nu är det nått på gång med mina Multispinosa. De ligger mest o trycker under en rot hela tiden. ser inte mycket av dom alls. De verkar vara rädda för mig. Har fått panikryck när jag närmat mig karet. men skit samma!
Honan har blivit väldigt revirhängade. O ser nu att hennes äggledar-rör är jätteute. hon putsar på en rot massor o jagar bort alla andra. Hanen gräver mest lite gropar under roten o så.
Så det är nog lek på gång
ska se om jag kan få det på film. laddar batterierna till min kassa kamera nu.
återkommer ikvällLämna en kommentar:
-
Kommer inte ihåg vad den hette. nej jag är nöjd med 3. vet att de trivs bättre i stim men jag kör med snäckor också så det räcker med dom.Lämna en kommentar:
-
Supersnyggt, och snygga fjärilar också! Men vilken sort Corydoras har du? Och tre bara? Skaffa fler, minst 3 till!Lämna en kommentar:
-
-
YT-klipp kommerfick hem en låda växter från Solis här på forumet idag..så så fort akvariet har stabiliserat sig lite så kommer det uppdates.
Lämna en kommentar:
-
-
haha. a det är lugnt. jag brukar iaf alltid läsa sista inlägget iaf.
skitsamma..det blev/blir iaf så som du tycker om. Fjärilar o andra cikllider, tetror, massa växter o rötter.Lämna en kommentar:
-
[QUOTE=hannesc;1369052]Haha speedo! Du har inte kollat på sistonne va? Har 4 fjärilar och 2 Multispinosa och 40 koppar tetror i.
Men några fler ciklider kommer det bli.
Ne, eller jo jag skrev inlägget för typ 30 min sen men jag går aldrig tillbaka för jag har in memorerat att om jag skriver så har jag läst allt (för när man skriver hamnar man ju på sista sida!
Förstår ifall vissa om inte inläggs/ämnes skrivarna tycker jag gör fel!!
Men ska tänka på att läsa hela innan jag skriver !Lämna en kommentar:
-
Men några fler ciklider kommer det bli.
Något förslag. Vet inte varför men jag är inte så intreserad av Apisto.
Diskus är planen men det blir om ett par månader..måste ju samla lite kapital för att köpa en grupp om 5-7 st.Lämna en kommentar:
-
Tvål och vatten räcker också. Man skall inte haka upp sig vad man använder bara man torkar rent efteråt.
Hannes, jag hade gärna sett ett kar som myllrar av bågfensciklider, fjärilsciklider, kanske några bilbukar där upp och varför inte kurvciklider och svarta neontetror med massor av växter, rötter och löv. Där har du ett bra recept på SA tycker jag.)
lite teror och massa växter och rötter!!
Det är ett akvarium för mej Fiskar och VäxterLämna en kommentar:
Lämna en kommentar: