Äntligen!!! Jag hade den eminente och trevlige Ansjo på besök kl 6 i tsidags morse!
Jag fick nämligen köpa hans fina MH-ramp som han haft till sin Kub.
Skulle igår fredag sätta upp den i taket, men efter som mitt hus uppenbarligen är byggt av nån form av diamant och utomjordiskt hård betong så gick det in borra i taket.
Två (!) olika slagborrar har användts o resulterade i två fula hål i taket som är ca 7 mm djupa. Alla borr jag använde gick i pension. skitkasst!
iaf! Googlade runt o hittade två goa konsoler på Jula. Var tvungen att ha konsoller som var ca 40cm långa då Lampan skulle hänga 38cm ut från vägg!
Dessa var perfekt!
(bild på hur det såg ut innnan lampan kom upp)
Så idag var det nervöst när jag skulle borra i väggen. Tänk om det var diamant/skithård betong/vafansomhelstsomärjävligthårt i vägen??
men tametusan! efter riktigt mycket matande så fick jag upp mina konsoler!
O nu hänger lampan där!
Mycket nöjd.
Jättefin kub! Jag följer dig lite såhär i skymundan då jag själv skaffat kub för några dagar sen. Kommer nog aldrig upp i din klass iof, men gör så gott jag kan .
Ville bara kika in och säga att du har gjort ett bra jobb!
Wow! mina multisar har ju lekt för ty p3 ggr nu. inte så häftigt längre. sög upp ca 150 yngel till ett yngel kar igår.
Men! I söndas la mina fjärilar ägg igen. trodde väl kanske att det skulle gå åt pipan igen med tanke på att multisarna hade yngelsamtidigt.
Men denna gången la de äggen en bra bit ifrån deras revir.
Kom hem nyss från jobbet o så att det inte fanns nåra ägg kvar..tänkte..."jahap"
men seeen titta jag lite till.. i nedersta vänstra hörnet i framkant på karet. (det vänstra främre hörn på bilden ovan) så ser jag att där ligger ju honan o vakar lite...o så tittar jag o sanden...o det är fasen näst intill omöjligt att se min vissa "sandkorn" vibrerar lite o rör sig.
Så de har asså kläckts o de har ( än så länge) lyckats håla de vid liv.
fråga: är det någon som tror att man kan ha multiyngel o fjärilsyngel ihop fast de är en halv vecka yngre? jag tvivlar själv men det innebär att jag måste åka o köpa ett akvariumn till annars. haha!
Lämna en kommentar: