70*70*70 Kub SA-Första Projekt! (med skada)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • solis
    • July 2008
    • 5064

    Jag behöver göra detsamma, dessa växter växer som ogräs
    Men fint blev det efter ansningen.
    Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
    1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
    100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
    56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      inte hänt mycket på länge i karet. har tillomed varit lite bortglömt. men idag röjjde jag en del o gjorde ett vattenbyte o tog lite bilder.

      hitta mitt scalar-yngel med. han har visst överlevt där i. mycket glad
      Bifogade filer

      Kommentar

      • firejackan
        • August 2004
        • 616

        har ej läst tråden så måste drf fråga, kör du med co2 eller ngt för att få växterna så fina?

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          om du kollar ett par sidor bakåt bara så ska du få se. ( det var finare då :P )

          men ja det gör jag. trycksatt co2-system. göder med PMDD och sen maaassor med ljus!

          Kommentar

          • firejackan
            • August 2004
            • 616

            misstänkte det, du har fått det jäkligt fint!

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              tack! ja jag är nöjd med den. har tagit lång tid att få den dit man vill.

              ansade o slängde ca 7 liter växter idag.

              Kommentar

              • hannesc
                • December 2009
                • 13085

                mitt började såhär. o ser ut så här nu. har inte lagt till särskillt mycket växter utan låtit de själva växa o fylla karet.
                Bifogade filer
                Senast redigerad av Kjell Fohrman; 28 August 2011, 22:15.

                Kommentar

                • hannesc
                  • December 2009
                  • 13085

                  jaja. tog lång tid innan jag började göda med pmdd.

                  jag hör av mig när jag ansar

                  Kommentar

                  • macke_fisk
                    • December 2005
                    • 4442

                    Ser ju bra ut med akvariet och kul att se att du fått yngel av scalarnerna . Imponerade svärdsplanta du har och gillar vallisskogen . Måste kännas rätt kul att det växer på så ra att du får slänga en hel lite då och då .
                    MVH macke_fisk

                    Kommentar

                    • hannesc
                      • December 2009
                      • 13085

                      hitta ett vejita-yngel som visst överlevt en lek med. rätt stor nu. gillar när karen liksom lever själva. yngel överlever etc. som i riktiga naturen. bara låta vara o sköta sitt eget liv. samma sak i malawi-karet. där är det massa yngel från olika kullar bland stenarna

                      aa när det växte som mest så var det en halv spann i veckan jag slängde.

                      Kommentar

                      • macke_fisk
                        • December 2005
                        • 4442

                        Ursprungligen postat av hannesc
                        hitta ett vejita-yngel som visst överlevt en lek med. rätt stor nu. gillar när karen liksom lever själva. yngel överlever etc. som i riktiga naturen. bara låta vara o sköta sitt eget liv. samma sak i malawi-karet. där är det massa yngel från olika kullar bland stenarna

                        aa när det växte som mest så var det en halv spann i veckan jag slängde.
                        Jag har haft lite svårt för att låta akvariet ha sin gång för jag jobbar med akvarium och så fort när jag har sett något nytt så har jag ändrat om i mitt egna hemma, varit så nu i 3 år XD. Skäms för det men nu så har jag fått ett annat arbete som inte har med akvarium att göra så nu ska jag låta akvariet vara och ha sin gång, låta allt vara och inte pilla med det för mycket.

                        Kul att du hittade ett yngel från dem. Kanske finns fler överaskningar i djunglen . En hink i veckan är mycket!
                        MVH macke_fisk

                        Kommentar

                        • firejackan
                          • August 2004
                          • 616

                          man blir ju inte lite avundsjuk

                          Kommentar

                          • hannesc
                            • December 2009
                            • 13085

                            Ursprungligen postat av macke_fisk
                            Jag har haft lite svårt för att låta akvariet ha sin gång för jag jobbar med akvarium och så fort när jag har sett något nytt så har jag ändrat om i mitt egna hemma, varit så nu i 3 år XD. Skäms för det men nu så har jag fått ett annat arbete som inte har med akvarium att göra så nu ska jag låta akvariet vara och ha sin gång, låta allt vara och inte pilla med det för mycket.

                            Kul att du hittade ett yngel från dem. Kanske finns fler överaskningar i djunglen . En hink i veckan är mycket!
                            jag gör bara vattenbyten, ansar o möjligen putsar lite rutor. thats it. sen får de leva sitt eget liv. har nog inte rört botten på över ett år nu. vet inte när jag använde en håv sist. men kom ihåg att när jag gjorde det så var typ inga fiskar rädda för den. haha. de stora scalarerna simmade rakt in i den. irriterande! skulle ju ta upp några snäckor eller vad det var :P

                            ser jag något nytt som jag tycker är snyggt så startar jag ett akvarium till istället :P haha!

                            Kommentar

                            • hannesc
                              • December 2009
                              • 13085

                              Ursprungligen postat av firejackan
                              man blir ju inte lite avundsjuk
                              :P äh. bara att köra igång själv. naturen som förebild. inga jävla plastslott eller fula bubblor i mina kar inte :P

                              Kommentar

                              • macke_fisk
                                • December 2005
                                • 4442

                                Ursprungligen postat av hannesc
                                jag gör bara vattenbyten, ansar o möjligen putsar lite rutor. thats it. sen får de leva sitt eget liv. har nog inte rört botten på över ett år nu. vet inte när jag använde en håv sist. men kom ihåg att när jag gjorde det så var typ inga fiskar rädda för den. haha. de stora scalarerna simmade rakt in i den. irriterande! skulle ju ta upp några snäckor eller vad det var :P

                                ser jag något nytt som jag tycker är snyggt så startar jag ett akvarium till istället :P haha!
                                Hehe, bor hemma så jag hade haft en jäkla massa akvarium om jag hade startat ett akvarium för varje ny sak jag sett . Får bli fler akvarium när jag flyttar hemifrån . Scalarer är tuffa fiskar, fina och ståtliga . Då gör dina sandsnäckor ett mycket bra jobb då om du inte har behövt röra bottnen på så länge .
                                MVH macke_fisk

                                Kommentar

                                Arbetssätt...