Nu kan vi se detta projekt som avslutat!
karet kommer dock finnas kvar, men en annan projekttråd kommer upp inom kort
En liten teaser:
160L sällskap?
Kollaps
X
-
Detta ser dock ut att bli en bra framtid för gäddan!Lämna en kommentar:
-
var ska du göra av gäddan sen? man får väll inte släppa ut svensk fisk som man haft i akvarium?Lämna en kommentar:
-
Bor man verkligen i norrland om man har närmare till Sundsvall än Luleå? *Flin*
Annars låter det lite svajigt att prova med gäddan - kan tänka mig att den tycker att det blir lite varmt. Juvelerna låter betydligt bättre! Mycket läckra fiskar. Dessutom kan de säkert hävda sig mot lejonen så länge du ser upp så att det inte blir krig.
Bilder? ^^
Oja, gäddan ska inte få gå där alltför länge, mest som en kul grej. ville bara inte släppa i den igen när jag väl fångat den. De odjuren äter bara upp all fin öring som går i "våran" sjö
Bilder kan jag knäppa lite imorgonLämna en kommentar:
-
Bor man verkligen i norrland om man har närmare till Sundsvall än Luleå? *Flin*
Annars låter det lite svajigt att prova med gäddan - kan tänka mig att den tycker att det blir lite varmt. Juvelerna låter betydligt bättre! Mycket läckra fiskar. Dessutom kan de säkert hävda sig mot lejonen så länge du ser upp så att det inte blir krig.
Bilder? ^^Lämna en kommentar:
-
-
Jag har läst den andra diskussionen och helt uppenbart är den samlade expertisen av åsikten att det är en.... dysfunktionell kombo. Damned synd, men å andra sidan verkar lejonen vara härliga och personliga så det kan inte gärna misslyckas även om du skippar paletterna ; )
De är urläckra! Nu vet jag inte vilken butik du beställer ifrån, men akvariecenter i Luleå har toppenservice ifall du har möjlighet att åka in dit och handla. De önskar till och med god helg via mail när man skickat efter fisk - det du!
*ler* Men absolut. Den vanliga kongon är också jättefin. ^^
Mycket, mycket personliga kräk, och du verkar ha sådana fina exemplar. Ska de bo med diskusarna?
Jag handlar mest fisk på frösön, men ibland blir det en tur till sundsvall också. Luleå är det jättelångt till tyvärr
Jepp, fjärilarna ska bo med plattisarna. Tror och hoppas på att kunna få upp lite yngel i det karet. Så mycket större utrymme för dem att hitta bra gömställen påLämna en kommentar:
-
Sisådär!
Nu har alla fiskar flyttat till 350L, förutom 2 st ancistrus som fått smak för växter.
Har beställt lejonhuvuden, så hoppas de kommer snart
Var ikväll ute och tänkte fånga mygglarver, men de verkar ha blivit skygga, eller så hade jag för grovmaskig håv. Lyckades däremot fiska upp en annan varelse, nämligen en insjökrokodil (gädda)! En liten en på ca 4 cm som jag nu har släppt ner i tanken
Och ja, jag vet att dessa blir ohyggligt stora, men har inte planerat att få upp den i fullvuxen ålder. Detta är mer ett litet experiment för att se om jag lyckas få den fule fan att överleva.Lämna en kommentar:
-
De där römunnarna var fantastiska, kan nog bli ett gäng om man startar ett passande kar!Lämna en kommentar:
-
Jag har läst den andra diskussionen och helt uppenbart är den samlade expertisen av åsikten att det är en.... dysfunktionell kombo. Damned synd, men å andra sidan verkar lejonen vara härliga och personliga så det kan inte gärna misslyckas även om du skippar paletterna ; )
De är urläckra! Nu vet jag inte vilken butik du beställer ifrån, men akvariecenter i Luleå har toppenservice ifall du har möjlighet att åka in dit och handla. De önskar till och med god helg via mail när man skickat efter fisk - det du!
*ler* Men absolut. Den vanliga kongon är också jättefin. ^^
Mycket, mycket personliga kräk, och du verkar ha sådana fina exemplar. Ska de bo med diskusarna?Lämna en kommentar:
-
Jag har ingen aning om hur paletter och lejon passar ihop, och därmed ingenting konstruktivt att komma med per se... men jag tycker att kombon låter förbaskat intressant! Särskilt om du kan få tag på någon av de 'mindre vanliga' paletterna.
Då kan du säkert bli av med ynglen dessutom.
Tack så mycket Jag kommer inte ge upp fjärilarna, det kommer bo 1-2 par i 350L framöver. De är så underbaraLämna en kommentar:
-
Jag har ingen aning om hur paletter och lejon passar ihop, och därmed ingenting konstruktivt att komma med per se... men jag tycker att kombon låter förbaskat intressant! Särskilt om du kan få tag på någon av de 'mindre vanliga' paletterna.
Då kan du säkert bli av med ynglen dessutom.
Som en passus kan tilläggas att den Gula kongon är riktigt, riktigt snygg om du har trubbel med att välja tetra! ; )
- Jag hoppas också att det går bättre med fjärilarna framöver. De är sådana pärlor!-Lämna en kommentar:
-
nä, nu har jag bestämt mig för att detta ska få en makeover och bli västafrikanskt. satt uppe och läste om lejonskallarna till kl. 5 imorse, sedan upp och jobba 7 på morgonen. vad gör man inte för hobbyn
lirar paletter, lejonhuvud och ex. kongotetra bra ihop? någon annan tetra som skulle kunna funka utan att bli mat? är kombinationen ok för ett akvarie i denna storlek?
Drar igång en ny projekttråd så fort jag kommer igång. först ska befolkningen få flytta till 350L minus några som ska adopteras bort.Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: